TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vežėjai sugeba konkuruoti

2008 03 05 0:00

Lietuvos nacionalinė vežėjų asociacija "Linava" susumavo praėjusių metų rezultatus. Trumpai kalbant, vežėjams 2007-ieji buvo sėkmingi, nors ir nelengvi.

Šie rezultatai buvo pristatyti šalies žurnalistams, rašantiems transporto temomis. Jiems pateikti 2007 metų keleivinio ir krovininio kelių transporto ekonominiai rodikliai, indėlis į šalies BVP, sektoriaus problemos ir rinkos tendencijos.

Rimtas verslas.

Pristatydamas sektoriaus 2007 metų veiklos rezultatus asociacijos prezidentas Algimantas Kondrusevičius teigė, jog šalies transporto paslaugų eksportas sudaro net 58,5 proc. viso Lietuvos paslaugų eksporto. "Kelių transporto sukuriama pridėtinė vertė siekia 53 proc. viso transporto sektoriaus vertės, - sakė A.Kondrusevičius. - Šalies ūkio mastu tai trečia pagal sukuriamos pridėtinės vertės dydį sritis."

Jo nuomone, kelių transportas yra šalies vizitinė kortelė paslaugų sektoriuje - elitinis verslas, kurio profesionalumu ir patikimumu neabejoja net tarptautiniai partneriai. "Linavos" vadovas pažymėjo, kad visuomenė turi žinoti, jog transportas - efektyvus ginklas prieš didėjančią infliaciją: optimali prekių transportavimo ir logistikos sistema gali sumažinti jų kainą 18-30 procentų.

Kalbėdamas apie sektoriaus perspektyvas A.Kondrusevičiaus paminėjo Europos Komisijos prognozę: iki 2020 metų krovinių vežimo apimtis dar padidės 50 proc., o keleivių - 35 procentais. Todėl šis sektorius išliks labai svarbus visų šalių ekonomikai.

Trūksta vairuotojų

Pasak asociacijos viceprezidento Jono Grybausko, plečiantis kelių transporto sektoriui ir logistikos paslaugoms vis daugiau stinga vairuotojų, tad jų trūkumas tampa ypač didele problema. 2007 metais sunkiasvorių sunkvežimių ir krovininių transporto priemonių vairuotojų paklausa padidėjo iki 6,2 tūkstančio. Tarp bedarbių jų buvo tik 13. Asociacijai pavyko pasiekti, kad asmenys, galintys vairuoti komercinį transportą, būtų rengiami nuo 18 metų ir anksčiau rinktųsi šią profesiją. "Linava" siūlo atkurti Lietuvoje kelių transporto priemonių vairuotojų profesionalų rengimo sistemą. Šiuo klausimu valstybė turėtų vykdyti labai aktyvią ir toliaregišką politiką. Pati asociacija nuolat organizuoja transporto sektoriaus darbuotojų kvalifikacijos kėlimo kursus. "Linavos" mokymo centras pernai apmokė beveik 3000 šios srities specialistų.

Keleiviai

Pristatydamas keleivinio transporto sektoriaus rodiklius antrasis asociacijos viceprezidentas Mindaugas Grigelis pabrėžė, kad 2007-ieji keleivininkams nebuvo labai blogi, nors rimtų problemų būta. Praėjusiais metais vežta 373,9 mln. keleivių - 5,4 proc. daugiau nei 2006-aisiais, nuvažiuota 165,1 mln. kilometrų, 1,6 proc. mažiau nei 2006 metais.

Pagal Transporto lengvatų įstatymą vežėjų išlaidos, susijusios su lengvatų taikymu vežant keleivius vietinio susisiekimo autobusais, turi būti kompensuojamos iš savivaldybių biudžeto. Tačiau yra nemažai savivaldybių, kurios nesilaiko įstatymo ir nevisiškai kompensuoja vežėjų patirtas išlaidas. Pavyzdžiui, 2007 metų pabaigoje Vilniaus miesto savivaldybė vežėjams buvo skolinga 33 mln. litų.

Per susitikimą buvo apdovanoti geriausi šalies žurnalistai, rašantys transporto temomis. Tarp laureatų - ir "Lietuvos žinių" priedo "Trasa" redaktorius Jurgis Loiba.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"