TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vežėjams pakišo koją

2015 06 23 6:00
Lietuvos transporto sektoriuje sukuriama BVP dalis yra pati didžiausia visoje Europos Sąjungoje, apie 13 procentų. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Lietuvos transporto sektoriaus įmonės nuo gegužės 27 dienos faktiškai nebegali įdarbinti vairuotojų iš trečiųjų šalių. Tokia situacija susidarė dėl Švietimo ir mokslo ministerijos sprendimo, kuriuo pakeista registracijos į privalomus profesinės kvalifikacijos tobulinimo kursus vairuotojams („95 kodo“ kursus) tvarka.

Vienos didžiausių Lietuvos transporto sektoriaus įmonių grupių „Girteka“ nuomone, sprendimas atnaujinti supaprastintą trečiųjų šalių piliečių registraciją į „95 kodo“ kursus valstybinėse institucijose privalo būti priimtas kitą savaitę. „Šiuo metu vien mūsų įmonių grupėje negali pradėti dirbti beveik 150 vairuotojų iš Ukrainos. Dalis jų ketina atsisakyti sutarčių ir tai suprantama – „95 kodo“ kursų negalime organizuoti jau kone mėnesį ir vis dar nėra aišku, kada jie bus atnaujinti. Be šių kursų vairuotojai neturi teisės dirbti“, - teigė įmonių grupės „Girteka“ transporto veiklos direktorius Aidas Nakčiūnas. Pasak jo, jei šią savaitę nebus priimtas sprendimas atnaujinti supaprastintą trečiųjų šalių piliečių registraciją į „95 kodo“ kursus, įmonių grupė pradės patirti tiesioginius nuostolius dėl vilkikų prastovų bei galbūt neįvykdytų sutarčių su klientais. „Lenkijoje, kurios transporto sektoriaus įmonės yra vienos pagrindinių konkurenčių Lietuvos vežėjams, vairuotojo iš trečiųjų šalių įdarbinimo procedūra kartu su „95 kodo“ kursais trunka iki mėnesio. Lietuvoje net ir įprastomis sąlygomis šis procesas tęsiasi apie pusantro ar du mėnesius.

Pagal naują registravimo į „95 kodo“ kursus traktuotę prisideda dar keturi ar penki mėnesiai. Tiek laiko negali laukti nei Lietuvos vežėjai, nei potencialūs darbuotojai iš trečiųjų šalių“, - pažymėjo A. Nakčiūnas. Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Erlandas Mikėnas teigė, kad problema jau aptarta tiek su Švietimo ir mokslo, tiek su Vidaus reikalų, tiek su Susisiekimo ministerijomis, tačiau sprendimą priimti vis tiek delsiama. „Kaip dar paaiškinti mūsų valdininkams, kad jau apie tris savaites stovi apie 600 vilkikų. Juk nuostolius patiria ir vežėjai, ir valstybės biudžetas. Maža to, kad turime problemų ir Rytuose, ir Vakaruose, jų pridaroma dar ir šalies viduje“, – sako E. Mikėnas. Lietuvos transporto sektoriuje sukuriama BVP dalis yra pati didžiausia visoje Europos Sąjungoje, apie 13 procentų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"