TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vežėjų organizacija žvelgia į naujus kelius

2012 11 14 8:27
LŽ archyvo nuotrauka/Sėkmingas Lietuvos vežėjų verslas - tikra rakštis aplinkinių šalių konkurentams.

Šią savaitę nacionalinės vežėjų asociacijos "Linava" generaliniu sekretoriumi pradės dirbti prieš savaitę į šias pareigas prezidiumo paskirtas Ričardas Malkus.

Asociacijai generalinis sekretorius yra tas pats, kas valstybei - ministras pirmininkas. Naujasis "Linavos" sekretoriato vadovas išskirtiniame interviu dienraščiui LŽ dėstė veiklos prioritetus ir pirmuosius darbus, kuriuos svarbu atlikti asociacijos vežėjams, vardijo anksčiau pradėtas iniciatyvas. R.Malkus sakė, kad daugiausia dėmesio bus skirta pagrindinei organizacijos funkcijai - ginti asociacijos narių interesus tarptautinėje erdvėje ir šalies viduje, tobulinti savo sprendimus, padedant valdžios institucijoms, transporto verslo atžvilgiu.

- Kokie bus Jūsų pirmieji darbai pradėjus eiti pareigas?

- Mano pagrindinis tikslas - visi darbai, susiję su Lietuvos vežėjų užimamų rinkų ir jų teisėtų interesų gynimu, sisteminiu transporto procesų trukdžių identifikavimu ir nuolatiniu stebėjimu bei lobistine asociacijos veikla, kurios uždavinys - padėti valdžios institucijoms tobulinti savo sprendimus. Žinoma, viskas bus daroma atvirai ir skaidriai. Sakau tai, nes mūsų visuomenėje, deja, kai kas lobizmą vis dar suvokia kaip apgavystes ar intrigas.

Verslo visuomenėje mūsų darbas irgi ne iki galo suprantamas. Jis dažnai apipinamas legendomis ir mistifikuojamas. Turiu labai aiškią programą, kurią pristatysiu ir asociacijos prezidiumui.

Ne mažiau svarbus tikslas - suburti efektyviai veikiančią profesionalų komandą. Tačiau tai nereiškia, kad bus renkami nauji žmonės. Visų pirma būtina suderinti naujus tikslus, komandos narių interesus ir kiekvieno nario asmeninius įsipareigojimus. Nesu autoritarinio tipo vadovas, visada siekiu kalbėtis ir ieškoti kompromisų, bet taip pat nesu linkęs dėl ramybės aukoti svarbiausių organizacijos tikslų.

- Kaip vertinate asociacijos sekretoriato darbą? Ar planuojate permainų šioje srityje?

- Sekretoriato darbas jau buvo gerokai reformuotas, ir, manau, teisinga kryptimi. "Linavos" kolektyvą, mano nuomone, sudaro aukštos kvalifikacijos specialistai, ne kartą gelbėję vežėjus iš labai keblių situacijų tarptautinėje erdvėje. Gal šiek tiek galėjo pablogėti organizacijos mikroklimatas dėl atskirų vežėjų kišimosi į darbą, nes žmonės dažnai nežino, kas bus rytoj. Mano pareiga tas abejones panaikinti ir užtikrinti visapusišką darbuotojų motyvaciją.

Nesu naivus ir nemanau, kad gerą specialistą Lietuvoje galima nupirkti pigiai, nors dažnai daroma ši klaida. Man regis, reikia žiūrėti į tai, kokią naudą žmogus duoda asociacijai. Galėčiau paklausti, ar vežėjų pasitikėjimas asociacija yra nauda ar ne? Sakysite, be abejo, nauda, o kaip ją pamatuoti? Pirmiausia turi būti keliami tikslai, kurie stiprintų darbuotojo galimybes. Formuluodamas tikslus, žvelgdamas į žmogaus kvalifikaciją, atliekamas funkcijas sieksiu optimizuoti personalo veiklą ir tikrai remsiu geras iniciatyvas. Kokybiškai turime kur augti, juolab kad mūsų atstovai jau dirba Maskvoje, o ateityje jų galime turėti ir Briuselyje ar kitose mums svarbiose sostinėse.

Ritos Stankevičiūtės nuotrauka/R.Malkus daugelio atsakymų dėl dabartinės padėties "Linavoje" siūlo ieškoti VSD vadovo metinėje ataskaitoje.

Padarytos išvados leis eiti pirmyn

- "Linavos" generalinio sekretoriaus pareigas perimate labai prieštaringu laiku, juk asociaciją ilgai kankino atskirų vežėjų intrigos ir nesutarimai. Kaip elgsitės šioje situacijoje?

- Per tuos dvejus metus padarėme daug svarbių išvadų ir įvardijome esmines problemas. Laikas žengti į priekį ir su įgyta patirtimi dirbti vežėjams svarbius darbus. Raganų medžioklės tikrai nebus, vyks civilizuotas ir skaidrus darbas. Manau, prokurorus ar Seimo komisijų narius reikia kviestis į pagalbą tik tuomet, kai tam tikrai yra pagrindo. Nebūtina bėgioti pas juos kilus menkiausiam, niekuo nepagrįstam įtarimui, kaip tai daro kai kurie neformalūs vežėjų judėjimai.

Konfliktų teorijoje populiarus konfliktų spiralės modelis. Blogiausia čia yra tai, kad tada, kai prasideda konfliktas, atsiranda neformalūs lyderiai, kuriems tokia situacija naudinga, nes iškelia juos. Ir tuomet jie daro viską, kad konfliktas nesibaigtų. Taip spiralė nesustodama ir vijasi į viršų.

Tačiau Lietuvos vežėjų bendruomenei pastarasis konfliktas buvo labai žalingas. Pirmiausia dėl to, kad menko "Linavos" reputacija. Vidinė diskusija buvo perkelta į išorę, ir tai darė ne vien mūsų nariai, bet ir išorinės jėgos, kitos asociacijos. Pašaliniam žmogui neįmanoma išsiaiškinti, kas yra teisus, o kas - ne.

Čia teks užbraukti aiškų brūkšnį, nes nevalia nuolat gyventi praeitimi. Vežėjai negali laukti nė dienos, nė valandos, dirbti jiems privalome dabar. Matau visiškai kitas užduotis nei tos, kurios buvo formuojamos generaliniams sekretoriams prieš dvejus metus.

Vežėjai kreipiasi į asociaciją ir prašo dalykų, kurie yra reikalingi jų verslui. Tarkime, vykdydama jų valią "Linava" dažnai bendrauja su valstybės institucijomis, kad legaliai vienaip ar kitaip būtų reguliuojama įstatymų aplinka. Priminsiu, jog vežėjai daro didelę įtaką visai šalies ekonomikai. Anot statistikos, per krizę sausumos keliais krovinius vežančios kompanijos sukūrė apie 16 proc. bendrojo vidaus produkto (BVP).

Tačiau kai "Linavos" nariai komunikuoja skirtingą informaciją, valdžios institucijoms irgi sunku išgirsti, ko tie vežėjai iš tikrųjų nori? Todėl vienas svarbiausių mano uždavinių - padaryti viską, kad informacija būtų viena ir aiški, o verslui svarbių problemų sprendimas - ne stichinis reiškinys.

Kenkia sau

- Kas šiuo metu labiausiai gali pakenkti "Linavai"?

- Mūsų minėtam judėjimui priklausančių kelių vežėjų grupė kreipėsi į Konkurencijos tarybą (KT) ir pasiskundė, kad "Linava" neva diskriminuoja vežėjus keldama TIR knygelių kainas. Tas skundas atsiduoda dideliu absurdu. Mano įsitikinimu, jokios diskriminacijos nebuvo. "Linavos" nariai patys susirinko į kongresą ir patys patvirtino sprendimą, kad reikalinga tokia priemonė kaip laikinas TIR knygelių kainos padidinimas. Tik maža dalis nepatenkintųjų, kurie gal apsimetė neatsimeną, ką nusprendė aukščiausias asociacijos "Linava" valdymo organas - vežėjų kongresas, kreipėsi į KT.

Mūsų skaičiavimu, į Rusiją važinėjančių vežėjų išlaidų krepšelyje TIR knygelių kaina sudaro ne daugiau kaip 1,5-2 proc., tad nemanau, jog toks mažas procentas galėtų daryti kokią nors neigiamą įtaką verslui. Tačiau nežinia kodėl kimbama prie visko, prie ko tik įmanoma prisikabinti. Ko gero, siekis vienas - norima asociaciją susilpninti nesirenkant priemonių.

Kas bus, jei taryba neįsigilins į reikalo esmę ir priims asociacijai nepalankų sprendimą? Tuomet "Linavai" gali būti skirta iki 15 proc. metų apyvartos bauda, o tai - maždaug 5 mln. litų. Asociacijos veikla būtų gerokai apsunkinta. Tikimės, jog tokios grėsmės nacionaliniam verslui, kuriančiam didelę dalį šalies BVP ir generuojančiam milijardines pajamas, nekils. Atrodo, ginčydamiesi jau pasiekėme absurdo ribą. Juk KT nenustatys, kuris kaltas, kuris ne, - nubaus visus vežėjus. Todėl sieksiu susitarimo, vežėjų supratimo, kad visi galėtume sėkmingai dirbti kelių transporto verslo labui.

Svetimšalių šešėlis

- Tačiau kam naudinga silpninti "Linavą"? Ar čia gali būti įsikišusios ir Lietuvai nedraugiškų šalių institucijos, siekiančios atimti iš mūsų vežėjų sėkmingą verslą pačių lietuvių rankomis?

- Kaip sako jau liaudies folkloru tapęs priežodis, o kas galėtų paneigti, jog taip nėra? Mano manymu, "Linavos" silpninimu gali būti suinteresuotos pačios įvairiausios jėgos. Geriausiai šio reikalo esmę savo metinėje veiklos ataskaitoje Seimo nariams atskleidė Valstybės saugumo departamento vadovas. Mes irgi įžvelgiame tam tikrų sąsajų, kur galbūt veikia užsienio jėgos. Tačiau tai jau nebe mūsų, o Lietuvos specialiųjų tarnybų darbo laukas.

Naudodamasis proga kreipiuosi ir į pačius vežėjus, kad palaikydami kai kurias iniciatyvas gerai pagalvotų, ar tais veiksmais nepakenks Lietuvai, jos interesams, patiems sau. Juk ten, kur du pešasi, laimi trečias.

- Kaip manote, kokia grėsmė artimiausiu metu gali paveikti kelių transporto verslą?

- Dabar didžiausia grėsmė, kabanti virš mūsų kaip Damoklo kardas, tai - ekonomikos krizės antros bangos dvelksmas, po truputį jau "kedenantis" Vakarų Europą. Jei tas vėjas sustiprės, turėsime suprasti, kad veikiame tarptautinėje rinkoje ir kad Lietuvos vežėjams gyventi taps sunkiau. Matome, jog mažėja vairuotojų, dirbančių Rusijos rinkoje, algos, didėja konkurencija, todėl darysime viską, kad Lietuvos vežėjai išlaikytų savo konkurencingumą ir galėtų sėkmingai plėtoti verslą naujose rinkose.

DOSJĖ: verslininko patirtis

Naujasis "Linavos" generalinis sekretorius prof. R.Malkus yra baigęs Hamlino universitetą (JAV), Admirolo Makarovo aukštąją inžinerijos ir laivininkystės mokyklą Sankt Peterburge (Rusija) bei dabartinį Kauno technologijos universitetą.

Prieš pradėdamas dirbti "Linavoje" prof. R.Malkus dėstė Žmogiškųjų išteklių valdymo viešajame sektoriuje kursą Klaipėdos universiteto studentams, vėliau buvo "Linavos" prezidento patarėjas transporto politikos klausimais.

Transporto srityje pradėjo dirbti 1999 metais, kai tapo susisiekimo viceministru. Buvo atsakingas už Lietuvos tranzito politiką, vandens transportą ir integraciją į Europos Sąjungą. Eidamas šias pareigas R.Malkus parengė ilgalaikę Klaipėdos jūrų uosto strategiją - jos laikydamasis uostas pasiekė labai gerų rezultatų. Būsimas "Linavos" generalinis sekretorius yra ragavęs ir verslininko duonos - vadovavo vienai transporto įmonei.

Kalbėjosi VIDMANTAS UŽUSIENIS

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"