Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITZAPAD-2017
TRASA

Vežėjų planuose – nuosavas draudikas

 
2017 02 15 11:30
Palyginusi 2015 metų gegužės-lapkričio mėnesiais ir kitą pusmetį krovinių vežimo įmonėms taikytus privalomojo civilinės atsakomybės draudimo tarifus, "Linava" nurodo, kad kai kurioms įmonėms jie išaugo dvigubai ir daugiau. Alinos Ožič nuotrauka

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobilių keliais asociacija „Linava“ teigia, kad situacija privalomojo civilinės atsakomybės draudimo rinkoje yra bloga: drastiškai kyla kainos, maža konkurencija, rinka nereguliuojama, dėl to vežėjai bandys pasipriešinti – kurs naują draudiką, kuris draus tik vežėjus.

Remiantis „Linavos“ pranešimu „Lietuvos žinioms“ aiškėja, kad naujas draudikas galėtų atsirasti jau per artimiausio asociacijos aukščiausio valdymo organo – Kongreso – XXXI suvažiavimą, kuris turėtų vykti šį pavasarį. „Kongresas (vykęs 2016 metų gruodžio 15 dieną – red.) pritarė draudimo bendrovės steigimo studijai ir rinkos analizei. Realus sprendimas dėl draudimo bendrovės steigimo bus priimtas ateinančiame Kongrese, kada bus pateikti studijos rezultatai, atsakysiantys į esminius klausimus apie bendrovės steigimą. Atsižvelgus į studijoje pateikiamas išvadas ir bus priimtas galutinis sprendimas“, – rašoma vežėjų automobilių keliais asociacijos komentare.

Stebina draudėjų atsainumas

„Linavos“ narius piktina pastaruoju metu gerokai išaugusios civilinės atsakomybės draudimo kainos, kurios esą „sunkiai paaiškinamos“.

„Jei į eismo įvykį patenka kasko draudimu apdrausta transporto priemonė, ekspertai įvertina padarinius. Tas pats pasakytina ir apie CMR draudimą (CMR draudimo sutartimis apdraudžiama vežėjo atsakomybė vežant krovinius tarptautiniais maršrutais – aut.). Tačiau šito negalima sakyti apie civilinės atsakomybės privalomąjį draudimą. Mūsų nuomone, tai užsienio draudikai atsiunčia didžiules sąskaitas, o Lietuvos draudimo įmonės apmoka jų nepatikrinusios, bet vis tiek kelia mums draudimo įkainius“, – piktinosi „Linava“.

Asociacija savo rašte pažymėjo, kad Vakaruose net ir menkas eismo įvykis, į kurį patenka ir Lietuvos krovinių vežimo bendrovių vilkikai, gali būti įvertintas dešimtis tūkstančių eurų siekiančiomis sumomis. „Dėl to susidaro toks didelis ir (vežėjų vilkikus draudžiantiems draudėjams – aut.) nuostolingumas“, – tikino „Linava“.

Ambicingas planas

Pasak asociacijos, palyginus 2015 metų gegužės-lapkričio mėnesiais ir kitą pusmetį krovinių vežimo įmonėms taikytus privalomojo civilinės atsakomybės draudimo tarifus paaiškėjo, kad kai kurioms įmonėms jie išaugo dvigubai ir daugiau. „Tai pačiai įmonei 2015 metų gegužės-lapkričio laikotarpiui privalomasis draudimas vilkikui kainavo 540 eurų (arba 1080 eurų metams), kitą pusmetį kaina išaugo iki 1150 eurų (arba 2300 eurų metams). Kitai bendrovei civilinės atsakomybės draudimo liudijimo kaina prieš metus siekė 1148 eurus metams, o šiemet už paslaugą tenka mokėti 2900 eurų metams. Vykstantiems į Didžiąją Britaniją draudimo liudijimas kainuoja 5000–8000 eurų“, – pabrėžė „Linava“.

Į klausimą, kokie draudimo tarifai tenkintų vežėjus, asociacija atsakė, kad „visada norisi kuo pigiau“. „Jeigu privalomojo civilinės atsakomybės draudimo kainos būtų panašios į kaimyninių šalių (Lenkijos, Latvijos, Estijos, Suomijos), manau, pasipiktinimo nebūtų. Ten analogiško draudimo kainos vidutiniškai siekia apie 1500 eurų“, – „Lietuvos žinioms“ tvirtino „Linavos“ atstovas spaudai Vytautas Kleinauskas.

Jo teigimu, kol nėra baigta studija dėl vežėjų draudimo bendrovės steigimo, neaišku ir tai, kas bus jos steigėjai ir akcininkai, kokį planuojama suformuoti naujosios įmonės įstatinį kapitalą.

Draudikų biuras gūžčioja pečiais

Lietuvos draudikų biuro (LDB), kurio narės yra draudimo bendrovės, turinčios teisę vykdyti transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo veiklą, direktorius Algimantas Križinauskas sakė neturįs informacijos apie tai, kad pastaruoju metu krovinių vežėjams draudikai būtų didinę automobilių draudimo tarifus. „Draudimo tarifai nustatomi labai individualiai, tai ne biuro kompetencijos klausimas“, – sakė LDB vadovas ir kartu pabrėžė, kad, jo žiniomis, vidutinis krovinių vežimo bendrovėms taikomas tarifas pastaraisiais metais nekilo.

A. Križinauskas nepaneigė, jog daliai mažiau drausmingų vežėjų galbūt iš tiesų galėjo būti pakeltas draudimo tarifas. „Gerai žinau, kad yra vežėjų, kurių vilkikų vairuotojai būna 4–5 avarijų kaltininkai per metus. Pagal oficialią statistiką, per pastaruosius kelerius metus tarptautiniais maršrutais važinėjančių sunkvežimių sukeltų eismo įvykių skaičius padidėjo nuo 28 proc., skaičiuojant nuo visų per metus atliekamų reisų skaičiaus, iki 31 procento. Aišku, kad padaugėjo ir įmonių, kurioms vėliau taikomas padidintas privalomojo civilinės atsakomybės draudimo tarifas. Kalbu apie nedrausmingas mažesnes įmones. Dideli vežėjai yra daug drausmingesni“, – pažymėjo LDB vadovas.

Pasak A. Križinausko, apie vežėjų planus kurti savo draudimo bendrovę jis girdi nuolat, bet esą kalbos taip ir likdavo kalbomis. „Neabejoju, kad tokią draudimo įmonę vežėjai gal ir galėtų įsteigti. Jei, žinoma, neturi kur daugiau dėti pinigų. Lietuvos banko duomenimis, pastaruosius dešimt metų privalomojo civilinės atsakomybės draudimo verslas mūsų šalyje buvo nuostolingas, juo užsiima vien galingos užsienio bendrovės. Nemanau, kad mūsų vežėjai sugebėtų sukurti tokią įmonę, kuri dirbtų bent jau be nuostolio“, – svarstė LDB direktorius.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"