Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITZAPAD-2017
TRASA

Vežėjų viltis – užsienis

 
2017 04 13 9:30
Tarp tolimojo susisiekimo kompanijų, vežančių daugiausia keleivių tarptautiniais maršrutais, VKTI įvardijo ir estiško kapitalo bendrovę "Lux Express Lithuania".  "Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Praėjusiais metais Valstybinė kelių transporto inspekcija (VKTI) šalies vežėjams buvo išdavusi 3460 licenzijų ir jų kopijų, arba 1,5 proc. daugiau nei 2015-aisiais, kai įmonės gavo 3410 licencijų ir jų kopijų.

Licencija išduodama bendrovei (vežėjui) ir suteikia teisę verstis keleivių arba krovinių vežimu. Jos kopija turi būti kiekvienoje transporto priemonėje, kuri naudojama nurodytai veiklai vykdyti, kaip įrodymas, kad vežėjui yra išduota licencija. Įmonė, vežiojanti keleivius ar krovinius į užsienį, privalo turėti profesinę kompetenciją ne tik vidaus, bet ir tarptautinių vežimų srityse. Kiti reikalavimai bendrovėms, vežiojančioms keleivius ar krovinius vidaus maršrutais ir tik Lietuvos teritorijoje, nesiskiria.

2015 metais Lietuvos vežėjai turėjo 223 licencijas ir 1335 jų kopijas verstis keleivių ar krovinių vežimu vien vidaus maršrutais, 346 licencijas ir 1506 jų kopijas, suteikiančias teisę vežti keleivius ar krovinius tiek Lietuvoje, tiek užsienyje. Tačiau 2016-aisiais ir šių metų pradžioje padėtis pasikeitė. Sumažėjo leidimų gabenti krovinius tik Lietuvoje, o tarptautiniais maršrutais jų smarkiai padaugėjo.

VKTI duomenimis, kovo 27 dieną mūsų šalies vairuotojams buvo išduotos 374 licencijos ir 2182 jų kopijos verstis keleivių ar krovinių vežimu ir tarptautiniais maršrutais, ir Lietuvos teritorijoje, 138 licencijos bei 766 jų kopijos, leidžiančios vežioti keleivius tik mūsų šalyje. Kitaip tariant, licencijų ir jų kopijų, suteikiančių teisę vežti keleivius ar krovinius vien Lietuvoje, per metus sumažėjo atitinkamai 48,2 proc. ir 42,7 proc., o leidimų bei jų kopijų vežti keleivius ar krovinius tarptautiniais maršrutais padaugėjo atitinkamai 7,5 proc. ir 31 procentu.

Kaip „Lietuvos žinioms“ tvirtino Daiva Vilkelytė, VKTI Informacinių technologijų ir dokumentų valdymo skyriaus patarėja, 2016 metų pabaigoje nustojo galioti daugiau kaip prieš 5 metus išduotos licencijos verstis vežimo veikla vidaus maršrutais. Įmonės, turinčios ir vadinamąją Bendrijos licenciją, kuri suteikia teisę keleivius ar krovinius gabenti tiek tarptautiniais, tiek vidaus maršrutais, užuot prasitęsusios leidimus verstis vežimo veikla tik Lietuvoje, įsigijo Bendrijos licencijos kopijų.

Daugiausia VKTI autobusams išduotų licencijų ir jų kopijų turi UAB „Kautra“, UAB „Olego transportas“, UAB Tolimojo keleivinio transporto kompanija, UAB „Meteorit turas“, UAB Mažeikių autobusų parkas, UAB „Busturas“. Daugiausia savivaldybių išduotų licencijų ir jų kopijų verstis keleivių vežimu vietinio susisiekimo maršrutais yra gavusios UAB „Kauno autobusai“, UAB „Busturas“, UAB Klaipėdos autobusų parkas. Tarptautinio reguliariojo susisiekimo maršrutais keleivius veža UAB „Transinesta“, UAB „Kautra“, UAB Tolimojo keleivinio transporto kompanija, UAB „Lux Express Lithuania“.

D. Vilkelytė tvirtino, kad inspekcija nėra nustačiusi, jog daugėjant išduotų licencijų gausėtų ir pažeidimų, kuriuos fiksuoja VKTI, skaičius.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"