TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vežėjus ragina susitaikyti

2012 09 12 12:18
V.Gilys dėl chaoso "Linavoje" pirmiausia linkęs kaltinti judėjimą "Už skaidrumą "Linavoje". /LŽ archyvo nuotrauka 

Vakar įvairioms parlamentinėms frakcijoms priklausančių 13 Seimo narių generalinio prokuroro Dariaus Valio paprašė ištirti galimą Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos "Linava" vadovybės piktnaudžiavimą tarnybine padėtimi, įgaliojimų viršijimą bei viešojo intereso pažeidimą. 

Asociacija "Linava" stebisi parlamentarų uolumu, nes dėl šių pažeidimų ji dar anksčiau yra kreipusis į teisėsaugos institucijas prašydama įvertinti buvusio "Linavos" generalinio sekretoriaus Valdo Gilio veiklą. Pats V.Gilys ragina besipešančius vežėjus taikytis.

Kalbėdamas su LŽ žurnalistu V.Gilys prisipažino, kad buvo vienas sambūrio skambiu pavadinimu judėjimas "Už skaidrumą "Linavoje" iniciatorių. Tačiau dabar, praėjus trejiems metams po judėjimo įkūrimo, V.Gilio nuomonė apie judėjimą yra neigiama. 

Nesusipratimai - nuo pat pradžių

Anot V.Gilio, iš pradžių iniciatyvinė vežėjų grupė apie jokį judėjimą net minties neturėjo. "Dalis vežėjų nutarėme suburti iniciatyvinę grupę, kuri ištirtų, kas dedasi "Linavos" narių automobilius lengvatinėmis sąlygomis prižiūrėjusiame autoservise "Linavos servisas". Nors jis turėjo duoti pelno, bet maudėsi milijoniniuose nuostoliuose. Autoservisui vadovavo žmonės, kurių veiklos neturėjo teisės tikrinti nei "Linavos" vadovybė, nei jos paskirti kompetentingi žmonės ar komisijos. Tam pritarė ir "Linavos" prezidentas Algimantas Kondrusevičius. Vėliau po truputį aiškėjo, kodėl toks neperžengiamas barjeras atsirado. Pasirodo, didžiausi "Linavos serviso" skolininkai buvo ir asociacijos prezidiumo nariai. Tačiau tai paaiškėjo tik atsiradus iniciatyvine grupei", - sakė pašnekovas.

V.Gilys teigė, jog tai buvo "Linavos" vidinis klausimas, kuris niekaip neturėjo išeiti už asociacijos ribų. Tačiau išėjo. "Jau pačią iniciatyvinę grupę pavadinti judėjimu "Už skaidrumą "Linavoje" buvo tikras nesusipratimas. Išeitų, kad judėjimui priklausantys vežėjai yra "skaidrūs", o visi kiti - ne. Tiesa, nors ir buvau iniciatyvinės grupės iniciatorius, pavadinimą sugalvojau ne aš - tai buvo vieno aktyviausių judėjimo "Už skaidrumą "Linavoje" veikėjų, krovinių vežimo bendrovės "Transekspedicija" vadovo Vidmanto Pelėdos idėja.

Pasak A.Gilio, tai jį glumino, ir jis nutarė nedalyvauti judėjimo veikloje.

Judėjimas - destrukcijos židinys?

Kalbėdamas apie šiandieninę judėjimo "Už skaidrumą "Linavoje" veiklą iš pradžių buvęs asociacijos generalinis sekretorius stengėsi būti objektyvus. V.Gilys teigė, kad jam nepatinka nei to judėjimo narių elgesys, kai tie veikėjai dėl kiekvieno mažmožio tampo asociaciją po teismus, nei "Linavos" vadovybės veiksmai, kai atsakant į oponentų veiksmus elgiamasi pagal principą "dantis už dantį, akis - už akį".

Kita vertus, V.Gilys net nebandė slėpti savo nuomonės, kad dėl dabartinio chaoso "Linavoje" labiausiai kaltas būtent judėjimas "Už skaidrumą "Linavoje".

"Dabar "Linavos" veikla yra paskendusi chaose. Byloms nematyti pabaigos. Iš tikrųjų toks scenarijus politiškai nėra naudingas nei "Linavai", nei vežėjams. Intrigos nuolat nešamos už asociacijos ribų, jos jau pasiekė Seimą, nors vežėjai patys gali susėsti prie stalo ir viską ramiai aptarti. Pavyzdžiui, argi negalėjome vienas kito paklausti dėl TIR knygelių kainos, kuri kai kuriems vežėjams atrodo per didelė? Argi Seimui tokiais dalykais užsiiminėti?" - retoriškai klausė buvęs "Linavos" generalinis sekretorius.

Svarstydamas, kokių tikslų gali turėti judėjimas "Už skaidrumą "Linavoje", V.Gilys spėjo, jog galbūt norima perimti pelningą TIR knygelių dalijimo verslą: "Manau, ne veltui tenai sukiojasi kaip mažųjų vežėjų atstovai Lietuvos verslo darbdavių konfederacijos veikėjai. Tačiau priglobti TIR knygelių dalijimo tikrai niekam nepavyks, nes tai neįmanoma pagal tarptautinius susitarimus."

Kvietė surūkyti taikos pypkę

Pasak vieno iš buvusių judėjimo "Už skaidrumą "Linavoje" iniciatorių, vežėjams nesutariant kenčia "Linavos" įvaizdis. "Blogiausia, kad ir tarptautinėje arenoje. Vidiniai ginčai, manyčiau, galėtų sutrukdyti deryboms dėl įvairių tarptautinių leidimų gavimo, pakenkti santykiams su Susisiekimo ministerija", - vardijo V.Gilys.

Todėl jis sakė kviečiąs visus vežėjus pagaliau užmiršti nuoskaudas ir susėdus prie vieno stalo galų gale surūkyti taikos pypkę. "Šitaip laimėtume visi", - teigė pašnekovas. 

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"