TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vidutinio amžiaus krizė

2008 02 13 0:00
Į aštuntus metus įkopęs, apie 200 tūkst. km nuriedėjęs dyzelinis "Toyota Avensis" 2,0 universlas kainavo 20 tūkst. litų.
LŽ archyvo nuotrauka

Statistikos duomenimis, šalies automobilių parko amžius peržengia antrąją dešimtį.

Nors pažanga juntama. Dabar jau nebeišgirsi diskutuojant apie automobilius, kainuojančius tūkstantį eurų, važinėjančius lyg niekur nieko ir nekeliančius problemų. Tokie jau seniai sudūlėjo laužynų "archyvuose".

Ieško naujesnių.

Dabar pirkėjai, savo reikmėms ieškantys naudotų automobilių, atsigręžė į vidutinio senumo keturračius. Per pastarąjį pusmetį pirkėjo akimis pažvelgti į šią problemą susidarė puiki proga. Ji atsirado keliems pažįstamiems paprašius pabūti "visuomeniniu konsultantu", bandant įsigyti naudotą vidutinio senumo automobilį. Iš pradžių ši užduotis atrodė vieni niekai. Tačiau tik iš pirmo žvilgsnio.

Surasti tinkamą tokį automobilį atrodė nesudėtinga visų pirma dėl to, kad pirkėjas gerai žinojo, ko pageidauja. Jis nusprendė įsigyti pirmosios kartos dyzelinį "Toyota Avensis" universalą. Tokio pasirinkimo rinkos kainų vidurkis sukasi apie 20 su viršum tūkst. litų. Pirmame aptiktame skelbime siūlomas automobilis buvo baltos spalvos. Ji pirkėjo netrikdė, tačiau apžiūrėti automobilio prireikė iš Vilniaus vykti į Klaipėdą.

Prieš leidžiantis į kelionę, pirkinio "ekspertizę" ir pirmąjį derybų etapą teko atlikti telefonu. Savininko teigimu, automobilis buvo nuriedėjęs 180 tūkst. km, tačiau techniškai tvarkingas ir gerai išsilaikęs, tiesiog "ledas". Vos pradėjus derybas pardavėjas net nebandė siekti pageidautos kainos. Jis greitai sutiko perleisti automobilį už pasiūlytą pusantro tūkstančio mažesnę sumą. Toks nekomplikuotas sandoris sukėlė šiokį tokį įtarimą. Vis dėlto pardavėjas, tarsi užbėgdamas už akių, puolė sklaidyti abejones teigdamas, jog nemaža nuolaida padaryta dėl automobilio spalvos, kuri nesanti populiari.

Telefonu suderėtą automobilį išvydus tikrovėje, susidarė kur kas slogesnis įspūdis. Į akis krito gerokai nušiuręs salonas, iki blizgesio nuzulintas vairas, nuklaipytos pedalų gumos. Kilstelėjus bagažinės dangtį atsivėrė dar liūdnesnis vaizdas. Suraižytos ir sutrūkinėjusios apdailos medžiagos atrodė ne pritvirtintos prie sienelių ir dugno, o tiesiog sumestos į bagažinę. Tapo aišku, kad šis automobilis nebuvo naudojamas asmeninėms reikmėms. Juo greičiausiai buvo vežiojami nedidelių gabaritų kroviniai. Dėl to kilo mintis, ar tik nebus suklastota 180 tūkst. km rida.

Tokias spėliones netruko patvirtinti vieno iš automobilių serviso meistrai. Vien išorinė variklio ir pakabos apžiūra automobilio savininką privertė nudelbti akis. O prijungus kompiuterį tapo aišku, kad į servisą važiuota tuščiai - sandoris neįvyks. Ekspertų teigimu, šis automobilis buvo nuriedėjęs daugiau negu 300 tūkst. kilometrų.

Su remonto žymėmis

Ne kažin kokius lobius pavyko aptikti ir toliau tęsiant vidutinio senumo mašinų paiešką. Dauguma jų buvo su kėbulų remonto žymėmis - akivaizdesnėmis arba stropiau užmaskuotomis. Po kelių mėnesių paieškos dyzelinį universalą žmogus vis dėlto įsigijo. Tai buvo į aštuntus metus įkopęs, apie 200 tūkst. km nuriedėjęs smaragdo spalvos universalas su 2,0 litro varikliu, jis kainavo 20 tūkst. litų.

Įsigijus automobilį netrukus reikėjo keisti variklio diržą ir dėl to mašinos kaina pakilo dar daugiau kaip tūkstančiu litų. Bet tuo mokėjimai už ką tik pirktą automobilį nesibaigė. Po kurio laiko užvesto variklio garsą papildė besitrinančio metalo džeržgesys. Vizitas į servisą anaiptol nepraskaidrino savininko nuotaikos - teks keisti smagratį. O tai neseniai įsigyto automobilio kainą padidino dar mažiausiai trimis tūkstančiais litų.

Rizikingas pirkinys

Apibendrinant vidutinio senumo automobilį kaip pirkinį galima drąsiai teigti, jog jis - vienas rizikingiausių. Šie automobiliai pagal savo techninę būklę jau būna gerokai nutolę nuo gamintojų teiktų garantijų, o kainą išlaiko dar gana aukštą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"