Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Viena įkrova galės įveikti 250 kilometrų

 
2015 09 14 6:00
Naujoji „Leaf“ baterija nuo ankstesnės nesiskirs dydžiu, bet bus 21 kilogramu sunkesnė, o jos talpa – 6 kWh didesnė.
Naujoji „Leaf“ baterija nuo ankstesnės nesiskirs dydžiu, bet bus 21 kilogramu sunkesnė, o jos talpa – 6 kWh didesnė. „Wikipedia“ nuotrauka

„Nissan“ pranešė netrukus pateiksianti rinkai atnaujintą „Leaf“ elektromobilio versiją. Pagrindinis atnaujinimo akcentas – ne keletas dizaino vingių, kaip įprasta tradicinių automobilių facelift'uose, o elektromobilio baterija, kurios talpa dabar sieks 30 kWh. 

Iki šiol parduodamuose modeliuose buvo montuojama 24 kWh baterija, kurios resursų varomas automobilis (2013 m. serijos) galėjo nuvažiuoti iki 200 kilometrų.

Pagal Europoje naudojamą NEDC metodologiją apskaičiuota, jog naujasis elektromobilis viena įkrova galės maksimaliai įveikti 250 kilometrų. Tiesa, NEDC metodologija, kurią artimiausiu metu ketinama smarkiai tobulinti, sulaukia daug kritikos, mat šio testo rezultatai ne visai tiksliai atspindi ne tik elektromobilių, bet ir hibridine pavara ar tradiciniu vidaus degimo varikliu varomų automobilių ekonomiškumo. Pavyzdžiui, pagal JAV naudojamą EPA metodologiją, skaičiuojama, jog naujasis „Leaf“ galės įveikti 172 kilometrus (ankstesnis, pagal EPA – 121 kilometrą).

Nepaisant ženklių skirtumų, akivaizdu, jog elektromobilių baterijų technologinės galimybės sparčiai auga. Tikimasi, jog 2017 metais rinkoje pasirodysiančio antros kartos „Leaf“ baterijos galimybės, pagal tą pačią NEDC metodologiją, sieks 400 kilometrų.

„Nissan“ teigimu, elektromobilio baterijos resursus pavyko padidinti patobulinus jos vidaus inžineriją ir cheminių junginių savybes. Naujas cheminis mišinys, papildytas anglies, azoto ir magnio junginiais, ženkliai gerina elektrodų savybes.

Naujoji 30 kWh baterija bus tokių pat matmenų kaip ir 24 kWh versija, tačiau svers 21 kilogramu daugiau nei pirmtakė. Gamintojas baterijai suteiks aštuonerių metų arba 160 tūkst. kilometrų ridos garantiją. Kai kuriais skaičiavimais, elektromobilio eksploatacija, lyginant su tos pačios klasės vidaus degimo varikliu varomomis mašinomis, pigesnė bent 2-3 kartus.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"