TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vieniems turi skambėti, kitiems - kalti

2014 05 14 6:00
Turint noro ir pinigų diskoteką galima surengti ir ant keturių ratų. LŽ archyvo nuotrauka

Kiekvieną rytą vos paleidus automobilį, jame suskamba radijo balsai ir muzikos garsai. Tai neatsiejama vairuotojų rytinio ritualo dalis, nors nustebtume, jei vos pradarius namų duris, automatiškai įsijungtų televizorius.

Automobilis ir radijas glaudžiai susiję nuo pat technologijų atsiradimo. Kai XX amžiaus pradžioje į Amerikos kelius išriedėjo pirmieji automobiliai „Ford Model T“, prasidėjo ir bandomosios radijo transliacijos. Praėjus keliolikai metų kelyje sutiktas „Ford“ jau nebebuvo stebuklas, o radijo transliacijos tapo nuolatinės, nes auksarankiai meistrai įtaisė radijo imtuvus į mašinas.

„Motorola“, kurios vardas reiškia būtent orientaciją į automobiliams skirtą elektroniką, 3-iąjį dešimtmetį pristatė pirmąjį automobilinį radiją. Panašiu metu Europos automobilizmo lopšyje - Vokietijoje - tą patį padarė ir „Ideal“, po keliolikos metų persivadinusi į „Blaupunkt“.

Automobiliams evoliucionuojant keitėsi ir jų garso sistemos. Rokenrolo laikotarpis anapus Atlanto, kai pašėlę muzikos ritmai sklido iš už kiekvieno kampo, galutinai įtvirtino garso įrangos, kaip neatsiejamo automobilių atributo, statusą. Radijo stotys ėmė dėlioti savo programų tinklelius taip, kad pati kokybiškiausia informacija ir populiariausia muzika klausytojų ausis pasiektų būtent tada, kai masiškai klausomasi radijo – piko valandomis, važiuojant automobiliu į darbą ir grįžtant iš jo.

Universalaus recepto nesiūlo

Vairavimą tyloje dabar renkasi retas, o kai kurie mėgėjai ryžtasi investuoti nemenkus pinigus, kad galėtų važiuodami kokybiškai klausytis būtent to stiliaus muzikos, kuri jiems patinka. Melomanai teigia, jog papildomą garso įrangą į automobilius dažniausiai montuoja dvi skirtingus interesus puoselėjančių vairuotojų grupės.

Vienai priklauso jauniausi vairuotojai, jiems svarbiausia, kad aparatūra būtų kuo galingesnė ir „kaltų bumčikas“. Kita grupė – išlavinto muzikinio skonio žmonės. Tokie geriausios garso atkūrimo kokybės ieško ne tik koncertų salėse ar namie, bet ir automobiliuose.

Galingai aparatūrai mašinoje įsirengti pakanka šiek tiek pinigų ir automobilinės elektronikos žinių. Bet jei žmogus nori klausytis ne triukšmo, o muzikos, reikia atsižvelgti į kur kas daugiau niuansų. Kiekvienas automobilis pasižymi skirtinga akustika - tai priklauso nuo jo salono. Kas vienaip skamba nedideliame vienatūryje, visai kitaip skambės limuzino klasės automobilyje.

„Kai mašinos savininkas investuoja pinigus į aukštesnio lygio garso aparatūrą, jis tikisi rezultato. Todėl aptarnaudami savo klientus stengiamės išsiaiškinti jų poreikius, muzikinį skonį. Universalaus recepto kiekvienai ausiai nėra. "Metalistams" reikia vienokios aparatūros, džiazo gerbėjams – visai kitokios“, - paaiškino skirtumą Vilniuje įsikūrusio garso įrangos salono vadovas Rytis Marcinkevičius.

Girdima, bet nematoma

Automobilių garso įrangos specialisto teigimu, sužinojus kliento norus, aparatūra komplektuojama pagal biudžetą. Vieniems pakanka pusantro tūkstančio litų, kad salone skambėtų kur kas kokybiškesnė nei gamyklinės garso įrangos skleidžiama muzika. Kiti, dažniausiai prabangių mašinų savininkai, pageidauja aukščiausio lygio įrašo atkūrimo kokybę galinčių pasiūlyti sprendimų. Pasak R.Marcinkevičiaus, naujus ar apynaujus automobilius iš salonų įsigyjantys vairuotojai neretai palygina kainas ir suranda akivaizdžių skirtumų.

„Jei reikėtų išskirti, kokios markės automobilių šeimininkai dažniausiai atkeliauja į mūsų saloną ieškoti kokybiškesnės aparatūros, pirmoji vieta atitektų BMW vairuotojams. Atvažiuoja nemažai naujų BMW automobilių savininkų, todėl galime palyginti originalios aparatūros kainas ir atstovų siūlomos įrangos variantus. Mano nuomone, kartais verta skaičiuoti. Pavyzdžiui, geresnės kokybės garso įrangos paketas, siūlomas salone įsigyjantiesiems naują automobilį, ten kainuoja keliolika tūkstančių litų, bet vis tiek neskamba. Tuo metu už 4-5 tūkst. litų galima susikomplektuoti daugeliu atžvilgių kur kas pranašesnę ir puikiai grojančią sistemą“, - pabrėžė pašnekovas.

Jei nesate aštuoniolikmetis, kuriam svarbiausia, kad muzika judintų kūną ir atkreiptų šaligatviu einančių gražuolių dėmesį, pirma taisyklė būtų tokia – garsas automobilyje neturi erzinti. Antra tendencija, kurią išskyrė R.Marcinkevičius, - mašinoms skirtos garso sistemos tampa vis kompaktiškesnės. Siekiama, kad salone sumontuota papildoma garso įranga būtų jaučiama tik ausimis, bet nepastebima akims.

FM bangas pakeis internetas

Pastaruosius keliolika metų automobilių gamintojai, bandydami išspręsti magnetolų vagysčių problemą, o kai kurių mėgėjų ir muzikos įrangos gamintojų teigimu – siekdami geresnio uždarbio, gamyklinius grotuvus ėmė montuoti taip, kad juos išimti ir pakeisti kitais tapo labai komplikuota. Į vieną bloką įtaisoma ir laisvų rankų įranga bei automobilio statymo sistema.

„Iš tiesų sunkiai prisimenu, kada keitėme patį grotuvą - jis dažniausiai paliekamas gamyklinis. Automobilio garso sistemą projektuojame įrengdami garso procesorius, kurie papildomai apdoroja signalą, tinkamai paskirsto jį tarp aukšto ir žemo dažnio garsiakalbių. Gamyklinių laidų naujuose automobiliuose dažniausiai irgi nekeičiame, pakanka jų storio. Paprastai prijungiame tik papildomus maitinimo laidus", - pasakojo R.Marcinkevičius.

Itin daug dėmesio garso kokybei pastaraisiais metais skiria ir aukštesnės klasės automobilių gamintojai, bendradarbiaujantys su žymiausiais muzikos įrangos kūrėjais. Be to, atsiranda naujų galimybių, nes automobilių garso sistemos vis labiau integruojamos su išmaniaisiais nešiojamaisiais įrenginiais. Naujų automobilių kompiuterius jau pradedama aprūpinti prieiga prie interneto, tad greitai mėgstamos muzikos klausysimės ne iš kompaktinių diskų ar FM bangomis, o tiesiai iš tinklo.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"