TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Viešajame transporte - perversmo nuotaikos

2010 08 25 0:00
Smulkieji vežėjai bijo, kad integravęsi į bendrą transporto sistemą jie bus išstumti į priemiesčius, o pelningiausiais maršrutais miesto centre važinės didieji autobusai.
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Klaipėdoje jau kitą vasarą turėtų įsigalioti bendra viešojo transporto sistema. Jos šalininkai teigia, kad naujoji sistema bus daug patogesnė ir padės gyventojams lengviau bei greičiau nuvykti į reikiamą vietą, tuo metu maršrutinių taksi savininkai įrodinėja, kad naujovė juos sužlugdys.

Klaipėdos miesto bendrajame plane numatyta galimybė maršrutinius taksi autobusus integruoti į bendrą viešojo transporto sistemą. Kitaip tariant, kioske nusipirkęs arba elektroninį bilietą turintis keleivis galėtų važiuoti tiek miesto autobusu, tiek maršrutiniu taksi.

Likimas paaiškės rudenį.

Šiuo metu Klaipėdoje keleivių vežimo paslaugas teikia dvi privačios bendrovės ir miesto savivaldybei priklausantis autobusų parkas. Dar dalį keleivių aptarnauja ir individualiai veikiančios maršrutinių taksi įmonės. "Kadangi maršrutinių taksi skaičius per pastaruosius kelerius metus pastebimai sumažėjo, jų savininkams tenka mąstyti, kaip išgyventi. Todėl šie privatūs vežėjai sutinka svarstyti mūsų pasiūlymą. Įvedus naująją tvarką jiems, kaip ir didiesiems vežėjams, būtų mokama už kilometrą. Bet kol kas tai - tik viešojo transporto plėtros koncepcija. Rugsėjį jai turės pritarti savivaldybės taryba", - aiškino Klaipėdos miesto savivaldybės mero pavaduotoja Judita Simonavičiūtė.

Tačiau patys maršrutinių taksi verslu užsiimantys vežėjai įrodinėja, kad taip juos norima išstumti į priemiesčius ir galutinai sužlugdyti.

Padaugės keleivių

Įsigaliojus naujajai tvarkai numatoma, kad važiuojant tiek autobusu, tiek mikroautobusu galiotų tas pats bilietas. Tačiau jo kaina priklausytų nuo kelionės atstumo. Tam prireiks suskirstyti miestą į zonas. Į bendrą sistemą taip pat numatoma įtraukti priemiestinius maršrutus. Maršrutinių taksi paskirtis būtų atvežti žmones iš atokesnių vietovių prie pagrindinių kelių, kuriais kursuoja didieji autobusai. Planuojama, jog įdiegus integruotą sistemą keleivių, vykstančių viešuoju transportu, padaugės maždaug 3 procentais.

J.Simonavičiūtės teigimu, Klaipėdoje veikia geriausia viešojo transporto sistema Lietuvoje: mažiausios bilietų kainos tarp šalies didmiesčių, lanksti nuolatinių bilietų sistema, išplėtotas ir užtikrintas susisiekimo tinklas, didžiųjų autobusų įmonės dirba pelningai, jų nereikia dotuoti iš mokesčių mokėtojų kišenės.

"Mažieji vežėjai neretai nesilaiko tvarkaraščių, savaitgaliais aplenkia atokesnes maršrutų vietas, nes jiems važinėti "dykai" neapsimoka. Tačiau nukenčia gyventojai. Todėl mes ir norime juos įtraukti į bendrą viešojo transporto sistemą", - kalbėjo J.Simonavičiūtė.

Bijo žlugdymo

Smulkieji verslininkai jau dabar tikina jaučiantys savivaldybės spaudimą. Esą tie, kurie nesutinka integruotis į bendrą sistemą, netenka galimybės nuo rugsėjo pratęsti sutartį kitiems penkeriems metams. "Viešojo transporto paskirtis - teikti viešąsias paslaugas, o ne konkuruoti su smulkiaisiais verslininkais ar kitais rinkos dalyviais. Jau daugelį metų stebime ne ką kita, o konkurenciją nelygiavertėmis sąlygomis. Maršrutiniams taksi niekas dotacijų neskiria. Tačiau mes, nepaisydami to, esame pasiryžę prisiimti dar didesnę atsakomybę, kad klaipėdiečiai gyventų patogiau, o miestas išlaikytų savo patrauklumą", - sakė 2-ojo maršruto vežėjų vadovė Loreta Averkina.

Smulkieji vežėjai bijo, kad integravęsi į bendrą transporto sistemą jie gali būti išstumti į priemiesčius, o pelningiausiais maršrutais miesto centre važinės didieji autobusai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"