TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Viešojo transporto reformų priešininkai: padėtis kritinė

2014 06 17 11:40
Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

„Tegul savivaldybė nebeeksperimentuoja su vilniečiais ir pirmiausia tvarko tai, ką jau turime“, – taip savo poziciją dėsto Vilniaus viešojo transporto profsąjungų atstovai.

Antradienį konferenciją surengę sostinės viešojo transporto atstovai teigė, kad pastaraisiais metais viešasis transportas Vilniuje sulaukia daug reformų ir eksperimentų. Nuo 2013 metų vasaros nepratęsus licencijų privatiems vežėjams, šiuo metu keleivius veža savivaldybės įmonė „Vilniaus viešasis transportas“. Pasak konferencijos organizatorių, savivaldybė teigia, kad įmonės padėtis vis gerėja. „Tačiau ar tai tiesa? Ko iš tiesų trūksta keleiviams ir įmonei, kad paslauga būtų kokybiška? Ar būsimi savivaldybės veiksmai situaciją pagerins?“, – klausė vežėjų profsąjungų atstovai.

Judėjimo „Už troleibusus Vilniuje“ koordinatorius Marius Markevičius konferencijoje „Viešasis transportas Vilniuje – kas paslėpta po „vilniečio juosta“ ir kas mūsų dar laukia?“ teigė, kad savivaldybė apie savo planus dažniausiai nutyli, o vėliau visi informuojami tik priėmus sprendimą. „Visi matėte, kad mieste daugėja autobusų. Dalis yra naujų, dalis – senų. Dalis nuomojami, vėliau nuperkami. Naujų troleibusų konkursą valdžia sužlugdė, nupirko naujus autobusus“, – pasakojo M. Markevičius. Maršrutų ir keleivių srautų viešajame transporte neatitikimas, jo teigimu, taip pat lyg tyčia planuojamas, kad rodytų, esą dabartinis transporto planavimas esąs neefektyvus.

M. Markevičius, remdamasis atliktais tyrimais, sakė, jog greitųjų autobusų „G“ maršrutai perveža tik trečdalį keleivių srauto. „Sudarius tinkamus grafikus, nereikėtų naujų transporto rūšių. Dabar ta pačia kryptimi važiuojantis transportas važiuoja tarsi karavanais – vienas paskui kitą. Nežinia, ar tai daroma tyčia, ar dėl neišmanymo. Tinkamai išdėliojus grafikus, padėtis būtų kitokia“, – kalbėjo M. Markevičius. Transporto greičio bei kainos atžvilgiu, jo įsitikinimu, neišnaudojamos visos jau turimos galimybės. Mintys apie galimybę turėti elektrinius autobusus M. Markevičių taip pat stebina. „Teko kalbėtis su gamintojais Vokietijoje ir jie sakė, kad per artimiausius 20-30 metų ši technologija nebus išvystyta tiek, kad visą dieną galėtų aptarnauti maršrutus. Reiškia, keturias valandas pavažinėjęs autobusas turėtų būti siunčiamas krautis“, – teigė judėjimo „Už troleibusus Vilniuje“ koordinatorius.

Nepriklausomos darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkė Danuta Khlopova pabrėžė, kad per metus viešajame transporte buvo sužaloti 25 keleiviai. Reformos į sektorių, jos teigimu, taip pat atnešė skaudžių pokyčių: sumažinta darbo vietų, padidinti vairuotojų darbo krūviai, nauji perspektyvūs darbuotojai „pabėgo“, transportas vos išvažiavęs genda, nes detalės perkamos nežinia kur. „Giriamasi, kad sutaupyta kažkiek milijonų. Tačiau viskas sutaupyta žmonių sąskaita, techninė bazė neparuošta“, – sakė D. Khlopova.

Naujosios profesinės sąjungos pirmininkė Alina Ryžinskaja mano, kad viešojo transporto keleiviams svarbiausia yra saugumas ir komfortas. Tačiau perkamos neva kuo pigesnės komplektacijos transporto priemonės. Jos teigimu, taupoma tiek perkant transporto priemones be kondicionierių, tiek su nekokybiškomis kitomis detalėmis. „Net naujausi troleibusai remontuojami mėnesiais, nes teigiama, kad tam nėra lėšų. Susidaro įspūdis, kad stengiamasi įmonę specialiai sužlugdyti arba parodyti, kad dabartinis transportas yra netinkamas naudojimui“, – sakė A. Ryžinskaja.

Viešojo transporto vieningos darbuotojų profesinės sąjungos narys, troleibuso vairuotojas Algimantas Subačius konferencijoje pabrėžė, kad prie troleibusų parko Antakalnyje yra planuojama statyti gyvenamuosius namus. Taip esą siekiama, kad būsimieji naujakuriai būtų nepatenkinti, jog šalia yra troleibusų parkas, ir tai taptų pretekstu jį panaikinti.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"