TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vietoj išskirtinių markių – išskirtiniai modeliai

2016 10 17 6:07
2016 metais Lietuvoje buvo nupirktas vienas išskirtinis kabrioletas ""Mercedes-Benz S-Class Cabriolet".  Gamintojo nuotrauka

Per pirmuosius šių metų tris ketvirčius Lietuvoje buvo užregistruoti 244 nauji išskirtinių markių automobiliai, arba 14,5 proc. daugiau nei per tą patį laiką 2015-aisiais. Sąrašas išskirtinių markių, apie kurias įrašai Kelių transporto priemonių registre atsirado praėjusiais ir šiais metais, nepasikeitė.

Tai matyti išanalizavus automobilių rinkos tyrimų bendrovės „Data Center“ pateiktus duomenis. Ir 2015 metais sausį-rugsėjį, ir tuo pačiu laiku 2014 metais Lietuvoje buvo registruojamos tos pačios aštuonios naujos išskirtinių automobilių markės – „Bentley“, „Ferrari“, „Jaguar“, „Land Rover“, „Maserati“, „Porsche“, „Rolls-Royce“ ir „Tesla“. Tiesa, joms sekėsi skirtingai. Antai pirmuosius tris ketvirčius, palyginti su 2015 m. sausiu-rugsėju, naujų „Maserati“ registravimas augo 240 proc., „Jaguar“ – 228,6 proc., „Ferrari“ – 100 proc., „Land Rover“ – 6,9 proc., o naujų „Porsche“ sumažėjo 14,5 proc., „Tesla“ – 25 proc., „Bentley“ – 40 proc., „Rollce-Royce“ – 75 procentus. Šių metų išskirtinių automobilių markių registravimo pokyčių duomenys labai primena to paties laikotarpio pernai, tačiau jų nė iš tolo nepalyginsi su tuo bumu, kuris buvo 2014-aisiais.

„Pranyko“ 2 išskirtinės markės

Išskirtinių naujų automobilių rinką įdomu analizuoti pirmiausia dėl to, kad tokias mašinas paprastai perka turtingi verslininkai, o jų apsisprendimas įsigyti brangiai kainuojančius limuzinus ir sportinius bolidus rodo visuomenės lyderių, prie kurių priskiriami ir verslo bendruomenės atstovai, lūkesčius dėl tos ar kitos šalies ekonomikos ateities. Sprendžiant pagal 2014 metų prekybos išskirtiniais automobiliais augimą, prieš pora metų jie buvo labai geri.

2014 metais Lietuvoje buvo nupirkti 6 „Bentley“ limuzinai, o augimas, palyginti su 2013 metų rezultatu (tais metais lietuviai nupirko 2 šios markės automobilius), sudarė net 500 proc. 2014-aisiais pirkėjai Lietuvoje registravo 6 „Maserati“ ir 2 „Bugatti“, o šių markių pardavimas, palyginti su 2013 metais, išaugo po 100 proc. Taip pat Lietuvoje buvo parduoti net 85 itin brangūs „Porsche“, šios markės rinka per metus augo 165,6 procento.

Lietuvoje 2014-aisiais buvo realizuoti 2 išskirtiniai „Rolls-Royce“ ir vienas apie 100 tūkst. eurų kainavęs elektromobilis „Tesla Model S“. Tačiau šios markės transporto priemonių pardavimo pokytis nebuvo skaičiuojamas, nes 2013 metais šalies gyventojai ar įmonės nenupirko nė vieno automobilio su „Tesla“ prekiniu ženklu, tad nebuvo su kuo lyginti.

Prieš pora metų Lietuvoje buvo registruota ir daugiau išskirtinių mašinų markių nei 2015 ir 2016 metais – 10. 2014-aisiais Kelių transporto priemonių registre atsirado po vieną įrašą apie Lietuvoje registruotą naują greičiausią to meto superbolidą „Bugatti Veyron Vitesse“ ir itin retą „Fiskar Karma“. Bet 2015 metais registruotų naujų išskirtinių automobilių gama sumažėjo dviem markėmis ir iki šio rugsėjo padėtis nepasikeitė.

Auga dėmesys išskirtiniams modeliams

Ar išskirtinių automobilių markių įvairovės sumažėjimas reiškia ir sumenkusius mūsų verslo elito lūkesčius dėl Lietuvos ūkio ateities? Kažin. Matyt, apie tai galima būtų kalbėti nebent tuo atveju, jei 2015 ir 2016 metais būtų mažėjęs pats registruotų išskirtinių automobilių skaičius. Tačiau jis, priešingai, augo.

Greičiausiai išskirtinių mašinų gurmanai noriau rinkosi tas markes, kurios turi savo atstovus Lietuvoje, o tai smarkiai lengvina jų priežiūrą. Be to, daugėjo išskirtinių modelių tarp tų automobilių markių, tarkim, „Audi“, BMW, „Mercedes-Benz“ ar „Lexus“, kurios yra priskiriamos prie prestižinių, bet išskirtinėmis nelaikomos. Gali būti, kad ne vienas pasiturintis pirkėjas vietoj išskirtiniu vadinamo „Ferrari“ ar „Maserati“ rinkosi išskirtinį modelį, sakykim, naują „Audi RS6“ (2016 metų sausį-rugsėjį Lietuvoje šių sportinių automobilių buvo nupirkta net 5), BMW 6 Convertible“ (1), BMW 6 Gran Coupe (6), 7 serijos BMW (40), „Lexus RC“ (4), „Mercedes-Benz S-Class Cabriolet“ (2) ar „Mercedes-Benz S-Class Coupe“ (10).

Lietuvoje registruotų išskirtinių markių automobilių skaičius 2016 m. I-IX mėn.

Eil.Nr.ModelisPardavimo rezultatas (vnt.)Pokytis (proc.)*
1.„Porsche“100 (117)**–14,5
2.„Land Rover“93 (87)+6,9
3.„Jaguar“23 (7)+228,6
4.„Maserati“17 (5)+240
5.„Tesla“5 (4)–25
6.„Bentley“3 (5)–40
7.„Ferrari“2 (1)+100
8.„Rolls-Royce“1 (4)–75

*Palyginti su 2015 m. I-IX mėn.

**2015 m. I-IX mėn. pardavimo rezultatas.

Šaltinis: „Data Center“.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"