TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vietoj metalinio "krabo" - baudos kvitas

2009 04 15 0:00
Vietoj įprastinio ratų rakinimo siūloma draudžiamoje vietoje automobilį pastačiusiam vairuotojui surašyti pažeidimo protokolą.
LŽ archyvo nuotrauka

Netrukus Seime turėtų būti svarstomas projekto pakeitimas, kuriuo siekiama neleistinoje vietoje automobilius statančius vairuotojus drausminti paprastesne tvarka.

Jei Seimas patvirtins Susisiekimo ministerijos kuruojamą įstatymo pakeitimo projektą, tikėtina, kad jau šiais metais neleistinoje vietoje stovinčių automobilių ratai nebus rakinami metaliniais įtaisais. Vietoj to siūlomas civilizuotesnis ir kartu paprastesnis būdas - neleistinoje vietoje stovinčius automobilius fotografuoti, o pažeidėjams išrašyti baudos kvitus.

Pateikė pasiūlymą.

Šiuo metu Lietuvoje draudžiamose vietose paliktų automobilių ratai blokuojami metaliniais įtaisais, liaudyje dar vadinamais "krabais". Tokią teisę turi tik policijos pareigūnai: jie privalo dalyvauti tiek uždedant, tiek nuimant blokavimo įtaisą. Policijos pareigūnai pripažįsta, kad tokiam darbui sugaišta daug laiko, jį būtų galima skirti svarbesniems įvykiams tirti.

Policijos departamento vadovybė jau pateikė Seimui pasiūlymą, pagal kurį būtų galima supaprastinti nedrausmingus vairuotojus tramdančią procedūrą. Vietoj įprastinio ratų rakinimo siūloma draudžiamoje vietoje automobilį pastačiusiam vairuotojui surašyti Administracinių teisių pažeidimų protokolą. Šį darbą rekomenduojama patikėti savivaldybių pareigūnams.

Tokia tvarka galioja daugelyje Europos valstybių. Ši praktika taikoma ir kaimyninėje Latvijoje. Ja remiantis neleistinoje vietoje automobilį palikusiam vairuotojui surašomas protokolas, o baudos kvitas užkišamas už transporto priemonės stiklo.

Sugaišta daug laiko

Vilniaus meras Vilius Navickas LŽ teigė, kad siūloma naujoji tvarka yra ne tik civilizuotesnis, bet ir patogesnis būdas kovoje su neleistinose vietose automobilius statančiais vairuotojais. Sostinės vadovas neslepia, kad šiuolaikinių technologijų amžiuje nubausti tokius pažeidėjus galima ir atsisakant metalinių ratų rakinimo įtaisų. "Jei Seimas patvirtins siūlomą projektą, ateityje policininkai tikrai atsisakytų ratų rakinimo. Užtektų tik nuotraukos, nes ja remiantis pagal transporto priemonės registracijos numerį informacinių technologijų specialistai surašytų protokolą, kuris iš karto keliautų savininkui. Vėliau pažeidėjui beliktų susimokėti baudą", - LŽ pasakojo V.Navickas.

Meras paaiškino, kad jei nauja tvarka įsigalios, sulaikant pažeidėjus dalyvaus ne policijos, o savivaldybės susisiekimo paslaugų pareigūnai. Tokia tvarka, pasak mero, yra visame pasaulyje. V.Navickas pridūrė, kad šiuo metu policijos pareigūnai sugaišta daug brangaus laiko aiškindamiesi tokio pobūdžio pažeidimus. "Kol užfiksuoja pažeidimą ir užrakina ratus, jie užtrunka apie 4 valandas. Šį laiką geriau panaudoti rimtesniems darbams", - dėstė sostinės meras.

Kuo anksčiau, tuo mažiau

Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkas Stasys Šedbaras LŽ teigė, kad siūlymas nuo policijos pečių nuimti prievolę rakinti automobilių ratus yra sveikintinas dalykas. Parlamentaro nuomone, Lietuvoje jau seniai laikas atsikratyti metalinių įtaisų, o pažeidėjams taikyti šiuolaikiškesnes ir efektyvesnes drausminimo priemones. "Ne paslaptis, jog būna atvejų, kai dėl tam tikrų priežasčių prabangių automobilių savininkai, pastatę mašinas neleistinoje vietoje, išvengia ratų rakinimo. Tikiu, kad įsigaliojus naujai tvarkai situacija pasikeis iš esmės ir nebeliks nišos nebaudžiamumui", - LŽ kalbėjo S.Šedbaras.

Pasiteiravus, ar nebus taip, kad tvarkos priežiūros pareigūnams užkišus lapelį už pažeidėjo automobilio stiklo pastarasis vėliau tikins, kad jo nerado ir nieko apie tai nežino, parlamentaras teigė problemos tame neįžvelgiantis. "Bet kuriuo atveju pažeidimo protokolas bus nusiųstas transporto priemonės savininkui pagal jo gyvenamąją vietą", - paaiškino S.Šedbaras.

Kaip gerą pavyzdį parlamentaras pateikė Belgijoje įsigaliojusią vairuotojų drausminimo tvarką. Anot jo, šioje šalyje už neleistinoje vietoje pastatytą automobilį baudos kvitą gavęs vairuotojas gali net pasirinkti, kaip susimokėti baudą. Jei įmoką pažeidėjas sumoka per 30 dienų, jam taikomas 100 proc. baudos dydis, tačiau jei valstybės iždą jis papildo per 14 dienų, tokiu atveju tenka mokėti tik 50 proc. baudos dydžio įmoką.

Policija - už

Idėją atsisakyti metalinių ratų rakinimo įtaisų palaiko ir policijos vadovybė. Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato (VPK) Kelių patrulių rinktinės vadas Marius Putrimas LŽ sakė, kad Lietuvoje jau seniai reikėjo taikyti Vakarų Europoje naudojamą drausminimo modelį. Pareigūno teigimu, tai tik palengvintų darbą policininkams, o drausminimo procedūra taptų žymiai paprastesnė. "Būtų kur kas efektyviau, jei neleistinoje vietoje automobilius pastačiusiems vairuotojams būtų tiesiog paliekamas baudos kvitas. Turėdami mažiau administracinio darbo, pareigūnai tikrai galėtų dirbti efektyviau", - sakė VPK Kelių patrulių rinktinės vadas.

LŽ pasiteiravus, ar naujoji tvarka netaps akstinu vairuotojams išsisukti nuo baudos mokėjimo, M.Putrimas buvo kategoriškas: "Kitų šalių patirtis byloja, kad vengiančiųjų mokėti baudas dėl to nepadaugėja."

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"