TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vietoj ukrainietiško „Zaporožec“ – rusiškas „Vožak“

2015 04 27 6:00
"Zaporožec ZAZ 965", į kurį planuoja būti labiausiai panašus "Vožak", tuometinėje Ukrainos sovietų socialistinėje respublikoje buvo gaminamas praėjusio amžiaus septintajame dešimtmetyje. LŽ archyvo nuotrauka

Rusija skelbia gaminsianti padidinto pravažumo kompaktinį visureigį, kurio išorė esą „labai primins legendinį sovietinį „Zaporožec“. Beveik neabejojama, kad pasinaudodami konfliktu su Ukraina, iš šios rusai stengiasi paveržti garsų prekinį ženklą.

Rusijos žiniasklaida skelbia, kad naujasis automobilis, kurį planuoja gaminti rusai, bus vadinamas „Vožak“ (rus. „Vedlys“). Tačiau jau vien užuomina į „Zaporožec“ yra neprilygstama reklama šiai naujienai. Dauguma vidutinės ir vyresniosios kartos rusų jaučia sentimentus sovietmečiui, kurių vienas simbolių buvo ir Zaporožės (Ukraina) automobilių gamykloje gamintas mažylis.

Sukonstruota trečdalis „Vožak“

"Zaporožec" populiarumą tarp rusų puikiai atspindi statistika. Kaip rodo Europos verslo asociacijos (EVA) surinkti duomenys, 2011-aisiais rusai nupirko net 20 049 naujus vienos iš „Zaporožec“ modifikacijų ZAZ automobilius. Tiesa, vėliau mašinų pardavimas mažėjo, o pernai, jau liepsnojant karui tarp Rusijos ir Ukrainos, visai sustojo. EVA duomenimis, per 2014-uosius Rusijoje buvo nupirkti vos 296 ZAZ. Kaip matyti, atsiradusią didžiulę nišą dabar stengiasi užpildyti rusų gamintojai.

Pavadintus "Zaporožec" automobilius nuo 1958-ųjų iki 2009-ųjų iš pradžių gamino Sovietų Sąjunga, o jai subyrėjus - Ukraina. Prie prekinio ženklo "Zaporožec" dažniausiai buvo pridedamos ir raidės ZAZ ("Zaporožskyj avtomobilnyj zavod" - "Zaporožės automobilių gamykla"). Pastaruosius keletus metus naujai Zaporožėje nuo konvejerių ridenti automobiliai buvo vadinami tik pagal gamyklos pavadinimo trumpinį ZAZ.

Rusiško "Vožak" (eskize) kūrėjai teigia, kad iš išorės jis mažai skirsis nuo "Zaporožec", tiesa, sovietinio. / Autonews.ru nuotrauka

„Vožak“ kuria Maskvos laboratorija „Automobilių konstrukcijos“, kuri naudojasi Rusijos K. A. Timiriazevo vardo Agrarinio universiteto moksline ir gamybine bazėmis. Rusijos žiniasklaidos duomenimis, šiuo metu kuriant visureigį jau yra atlikta 30-40 proc. darbų.

Pasak laboratorijos atstovų, orientacinė naujo „Vožak“ kaina turėtų prasidėti, skaičiuojant šiandieniniu rusų valiutos kursu, nuo 290 tūkst. rublių (maždaug 4,5 tūkst. eurų). Taigi naujoji mašina kainuos mažiau nei šiuo metu pasaulyje garsiausias rusų modelis „Lada Kalina“. Konstruktoriai karingai žada, kad „Vožak“ sovietinių laikų „Zaporožeč“ iš išorės neprimins tik tuo, kad nėra gaminamas Zaporožėje. Dauguma kitų „Vožak“ dizaino detalių esą bus „sovietinės“.

Dar konstruktoriai atskleidė, jog Rusijoje gaminamas „Zaporožec“ analogas svers apie 750 kilogramų, jau bazinės įrangos mašina turės ratų antiblokavimo sistemą ABS, jame bus įmontuotas vairo stiprintuvas ir priekinės keleivio bei vairuotojo saugos pagalvės, o ratus varys 65 AG dyzelinis motoras. Jo sukuriamą sukimo momentą perduos pasirinktinai mechaninė arba automatinė pavarų dėžės.

Karas sunaikino pramonę

Kaip rodo portalo asociacijos „Ukrainautoprom“ pateikiami duomenys, per pirmąjį šių metų ketvirtį Zaporožėje veikiančioje ZAZ gamykloje nuo konvejerio buvo nuridenti vos 9 nauji automobiliai. Penkis iš jų ukrainiečiai surinko kovą, keturis – vasarį, o štai sausį nesurinktas nė vienas.

Apverktina ir visos Ukrainos automobilių pramonės padėtis. Šiandien iš esmės dėl Rusijos agresijos ji jau yra bankrutavusi. Sausį-kovą ukrainiečiai tesugebėjo surinkti 303 lengvąsias mašinas, kai per pirmąjį 2014-ųjų ketvirtį jų buvo surinkta 5299.

„Ukrainautoprom“ duomenimis, Ukrainos lengvųjų automobilių gamintojams „aukso amžius“ buvo 2008-ieji, kai nuo šios šalies gamyklų konvejerių nuriedėjo 401,8 tūkst. naujų ukrainietiškų mašinų. Tačiau 2009-aisias Ukrainą pasiekus pasaulinės ekonominės krizės bangai naujų automobilių gamyba subliuško iškart 83,7 proc. - iki 65,7 tūkstančių mašinų. 2010 metais ukrainiečiai, „Ukrainautoprom“ duomenimis, nuo konvejerių nurideno 75,3 tūkst. naujų lengvųjų automobilių, iš kurių net 56,2 proc. buvo „Zaporožec“. Tais metais ukrainiečiai 32,5 proc. naujų lengvųjų automobilių eksportavo, 95,8 proc. eksporto teko Rusijai. 2014-ųjų Ukrainos automobilių pramonės gamybos rezultatas – 29,3 tūkst. naujų lengvųjų mašinų, bet šiemet, atrodo, jis bus daug prastesnis.

Naujų lengvųjų automobilių Ukrainoje gamybos dinamika

MetaiPagaminta automobilių (tūkst.)
2003101,3
2004171,7
2005192
2006267,5
2007380
2008401,8
200965,7
201075,3
201197,6
201269,7
201345,6
201429,3

Šaltinis: "Ukrautoprom"

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"