TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vietovių pavadinimus į užmarštį guja KET

2014 08 12 6:00
Didelė dalis kelio ženklų, žyminčių autobusų stotelių vietas, šiandien - be jokių užrašų.
Vidmanto Užusienio (LŽ) nuotrauka

Dalis eismo dalyvių piktinasi, kad jau kelinti metai autobusų stotelių pavadinimai nurodomi nebe ant paties ženklo „Stotelė“, bet po juo tvirtinamose lentelėse ar iškabose. Esą smulkiu šriftu parašytus pavadinimus sunku įžiūrėti, dėl to, kaip tikinama, didėja net avarijų tikimybė.

Kai kurie kalbinti autobusų kompanijų vadovai sutiko, jog galbūt pavadinimų klausimą padėtų išspręsti jų rašymas apatinėje ženklo „Stotelė“ dalyje, tačiau esą viskas priklauso nuo Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD).

„Dažnai važinėju į Latviją, Estiją, - dienraščiui LŽ pasakojo Vilniuje gyvenantis tolimųjų reisų vairuotojas Fiodoras. - Pas kaimynus vietovių pavadinimai rašomi aiškiai, įskaitomai, ant ženklų. O pas mus – po ženklais, mažytėse iškabose, kuriose, be pavadinimo, pateikiami ir autobusų tvarkaraščiai. Tai siaubingai nepatogu. Ypač tada, kai gauni užduotį nuvežti krovinį, pavyzdžiui, vamzdžius dujotakiui, į nepažįstamą atokią vietovę, o kur tiksliai ji yra – nežinai. Padėti susiorientuoti galėtų ir autobusų stotelėse stovintys ženklai, tačiau tam, kad įskaitytum, kas rašoma ant jų kabančiose lentelėse, tenka stabdyti automobilį. Aišku, iš paskos važiuojantiems vairuotojams toks manevras dažnai būna netikėtas, nuolatinis stoviniavimas erzina.“

Atima istoriją?

Į redakciją paskambinusi gamtininkė biologijos mokslų daktare Rūta Lakačauskienė tokioje praktikoje, kai užmiesčiuose vietovių pavadinimai rašomi tik ant lentelių po ženklais, o dažnai ir tokių lentelių pritingima pakabinti, netgi įžvelgia tautos identiteto problemą.

„Lietuva šitaip tampa tarsi beveidė. Tarytum dykynė, kurioje anksčiau nebuvo nei gausiai apgyvendintų kaimų su savo istorijomis, tradicijomis, nei juose gyvenusių žmonių. Teisybė, beveik visus juos nuo tėvų žemių nuvijo sovietinė melioracija. Bet tai nereiškia, kad melioravus žemes neliko ir jų istorijos. Ypač nejaukiai jautiesi važiuodamas per vietoves, garsias, pavyzdžiui, savo originaliais pavadinimais ar piliakalniais, kurie dabar tapo tarytum bevardžiai. Galbūt ta ar kita kadaise garsi vietovė sudomintų mokinių ar studentų ekskursijas. Vietovę jaunuoliams geriausia būtų identifikuoti pagal ant kelio ženklo didelėmis raidėmis užrašytą vietovės pavadinimą. Tačiau kai jie regi tiktai stulpelį su ant jo užkabintu mėlynu ženklu, kuris yra tuščias, jauni žmonės mato tiktai mirusią vietovę, dėl kurios neverta švaistyti laiko“, - svarstė gamtininkė.

Kaltina vandalus

Važinėdamas po Lietuvą dienraščio LŽ žurnalistas įsitikino, kad miestuose ir didesnėse gyvenvietėse stotelių pavadinimai didelėmis raidėmis rašomi tiesiog apatinėje ženklo „Stotelė“ dalyje, o užmiestyje – po ženklu prikabintose lentelėse ar iškabose kartu su autobusų tvarkaraščiais. Beje, didelėje dalyje vietovių apskritai nebuvo ir tų papildomų informacijos šaltinių. Stulpas – ant jo ženklas, ir viskas.

Valstybinius kelius prižiūrinčios LAKD atstovas Evaldas Tamariūnas informavo LŽ, kad lentelėmis ir iškabomis po ženklais „Stotelė“ susisiekimo ministro 2012 metų sausio 1 dienos įsakymu yra įpareigotos rūpintis „maršrutų savininkės“. Kitaip tariant, autobusų kompanijos. O pasirūpinti užrašu didelėmis raidėmis apatinėje ženklo "Stotelė" dalyje „maršrutų savininkėms“ esą tiktai rekomenduojama. Tačiau kiekvienas toks ženklas yra individualus, skirtas tik konkrečiai vietovei, dėl to labai brangus. Ar daug atsiras autobusų kompanijų, kurių vadovai ryšis mėtyti pinigus, jeigu jų to daryti niekas neįpareigoja?

Tačiau daug kur ir lentelių ar iškabų po ženklais nepamatysi. Pasak Vilniaus tolimojo susisiekimo kompanijos „Toks“ generalinio direktoriaus Arūno Indrašiaus, tuo, kad lentelės ar iškabos su tvarkaraščiais ir vietovių pavadinimais kabėtų nuolat, jo atstovaujama įmonė rūpinasi labai intensyviai. „Jei kur mūsų prižiūrimose trasose lentelės ir nėra – kaltinkite vandalus. Būtent jų kaltė, kad vieną savaitę pakabinus lentelę kitą ji jau randama sulankstyta, subraižyta, o kai kur – ir apskritai pavogta. Kuo greičiau kabiname naujas, nes kabantis tvarkingas tvarkaraštis mums pritraukia papildomų keleivių. Juk, sutikite, mažai kuris keleivis sutiks laukti autobuso, kuris atvažiuos nežinia kada. Tačiau praeina savaitė – ir vėl tas pat. Mums tai kainuoja tūkstančius“, - skundėsi LŽ pašnekovas.

Bendrovės Druskininkų autobusų parko Eismo ir eksploatacijos skyriaus vadovė Verutė Lapkauskienė atkreipė dėmesį, jog kartais iškabos vagiamos galbūt ir siekiant pasipelnyti, „nes yra metalinės“. Gindamiesi nuo vagių autobusų parkai iškabas jau daro ir iš faneros lentelių. Tačiau nukabinamos net ir šios, nes labai dažnai gyventojai tingi nusirašyti tvarkaraštį, todėl iškabą tiesiog... parsineša namo.

Nemunas Abukauskas: "Kiekvienais metais KET gali būti šiek tiek tobulinamos Vyriausybėje Susisiekimo ministerijos teikimu." / Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Siūlo rodyti iniciatyvą

LAKD Eismo saugumo skyriaus vedėjas Nemunas Abukauskas tikina, kad vietovėms identifikuoti turėtų pakakti ir dabar galiojančių kelio ženklų. „Vietovė yra pažymima. Ir ją mes žymime tam skirtais ženklais. Jeigu reikia 50 km/h greičio, tada baltame fone vietovę žymime. Nereikia sumažinto greičio režimo – tada mėlyname fone. Bet tas vietovės pavadinimas privalo būti registruotas. Mes patys juk nesugalvosime, kad norime taip, o ne kitaip vietovę vadinti. Jeigu tas yra registruota ir tokia vietovė yra, atsižvelgiame ir statome ženklą su užrašu“, - sakė LŽ pašnekovas.

Pasak jo, LAKD kabintų ir ženklus „Stotelė“ su apatinėje dalyje užrašytais vietovių pavadinimais. Bet toks ženklas nėra patvirtintas šiuo metu galiojančiose Kelių eismo taisyklėse (KET). „Jei jose tai būtų numatyta ir aprašyta, tai, manau, taip ir padarytume“, - teigė N. Abukauskas.

Jis sakė, kad dabartiniu ženklinimu nepatenkinti piliečiai gali patys bandyti keisti situaciją. „Kiekvienais metais KET gali būti šiek tiek tobulinamos Vyriausybėje Susisiekimo ministerijos teikimu. Ir dažnai netgi būna taip, kad savo tinklalapyje ministerija kviečia gyventojus teikti pasiūlymus. Galbūt kas nors iš jų turi ir logišką pasiūlymą dėl logiško tam tikro taisyklių punkto patobulinimo, kodėl į jį neatsižvelgus?“ - retoriškai klausė N. Abukauskas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"