TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vilkikų pardavimą smukdė ir sankcijos, ir griežtesni reikalavimai

2014 09 17 6:00
Ateityje vis daugiau krovinius gabenančių vilkikų tikriausiai bus priversti lenkti Rusijos teritoriją.  Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

466,7 proc. - tiek daugiau autobusų liepą, palyginti su tuo pačiu 2013 metų mėnesiu, buvo registruota Lietuvoje - tai skelbia naujausia Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) ataskaita. Tačiau 12,2 proc. smuko 16 t ir sunkesnių naujų vilkikų registravimas, o tai gali rodyti nelabai geras tendencijas mūsų šalies krovinių vežimo rinkoje.

Bendra liepos naujų komercinių automobilių registravimo statistika, kaip rodo ACEA duomenys, Lietuvoje išliko teigiama. Per mėnesį buvo įregistruotos 428 naujos komercinei veiklai skirtos transporto priemonės, arba 9,7 proc. daugiau nei pernai tuo pat metu (390). Tiesa, beveik penkiais šimtais procentų augęs autobusų registravimas bendram rezultatui turėjo tiktai simbolinės reikšmės, nes liepos mėnesį buvo įregistruota vos 17 šios kategorijos transporto priemonių (pernai tą patį mėnesį – 3). Lietuvos statistiką labiausiai taisė iki 3,5 t sveriančių naujų komercinių automobilių registravimas, kuris liepą išaugo net 39,7 proc. - iki 176.

Prie komercinių automobilių yra priskiriamos iki 3,5 t sveriančios kroviniams ar keleiviams komerciniais tikslais vežioti skirtos mašinos, daugiau kaip 3,5 t ir daugiau kaip 16 t sveriančios transporto priemonės, taip pat – autobusai ir specialios paskirties automobiliai.

Kryptis - žemyn

Tą patį mėnesį sunkesnių nei 16 t sunkvežimių buvo įregistruota netgi daugiau – 224, tačiau ACEA fiksavo minus 12,2 proc. siekusį nuosmukį, nes 2013 metų liepą Lietuvoje buvo įregistruotos 255 šios rūšies transporto priemonės. Kelintą mėnesį iš eilės smunkanti naujų sunkvežimių rinka Lietuvoje gali kelti nerimą, kadangi ji gali rodyti ir bendras neigiamas tendencijas krovinių vežimo rinkoje. Pernai šis sektorius sukūrė apie 13 proc. Lietuvos bendrojo vidaus produkto, mūsų šalies ekonomikai jo reikšmė yra didelė.

Nuo sausio iki liepos Lietuvoje iš viso registruotos 2387 naujos komercinės transporto priemonės, arba 0,8 proc. daugiau nei per pirmus septynis 2013-ųjų mėnesius. Tačiau naujų sunkvežimių registravimas šiemet per tą patį laikotarpį susitraukė net 13,4 proc. - iki 1162. Bendrą septynių mėnesių rezultatą gerino tiktai sausio sėkmė, kai 16 t ir daugiau sveriančių vilkikų registravimas buvo šoktelėjęs net 75,1 procento.

Sankcijos veikia netiesiogiai

Gali būti, kad rugpjūtį, rugsėjį bei vėlesniais mėnesiais matysime dar didesnį naujų sunkvežimių rinkos traukimąsi. O didžiausią įtaką tam gali turėti karinis Rusijos ir Ukrainos konfliktas, Europos Sąjungos sankcijos Rusijai ir sankcijos priešinga kryptimi. Mažėja krovinių srautai – menksta ir vilkikų poreikis.

Tokią tendenciją atskleidė ir Lenkijos transporto biržos „Trans.eu“ Lietuvos padalinio „Trans.eu Baltic“ rinkodaros skyriaus rugsėjo 1-8 dieną atlikta nacionalinei vežėjų asociacijai „Linava“ priklausančių įmonių apklausa. Pasirodo, į NVS, kuriai vadovauja Rusija, šalis važinėja net 65 proc. Lietuvoje įregistruotų vilkikų. 77 proc. iš 182 į klausimus atsakiusių bendrovių dirba su partneriais iš Rusijos. Vos prasidėjus mėnesiui 51 proc. įmonių teigė neigiamo poveikio dėl rusų sankcijų nepajutusios, tačiau iš jų 74 proc. pripažino, jog sankcijoms užtrukus tokį poveikį tikriausiai pajus.

Pasak „Trans.eu Baltic“ ataskaitos, tose įmonėse, kurios pripažino Rusijos sankcijų neigiamą poveikį, krovinių vežimo skaičius rugsėjo pradžioje buvo kritęs 43 procentais. Dvylika įmonių, daugiausia vežančių krovinius šaldytuvais, skundėsi net 80 proc. kritusiais vežimais. Suprantama, kad dėl to bendrovės sunkvežimių parko atnaujinimą vertina vis atsargiau.

Krinta dėl pasikeitusio standarto?

Vis dėlto dalis kitų komercinio transporto rinkos ekspertų siūlo „nekapstyti taip giliai“. Esą Lietuvos krovinių vežimo verslo įmonės dar prieš prasidedant Rusijos ir Vakarų ekonominiam konfliktui turėjo planą B, todėl naujų transporto priemonių poreikis ir toliau bus didelis, nes perorientavus krovinių srautus krovinius reiks gabenti į kitas rinkas.

Tuomet dėl ko mažėjo naujų vilkikų registravimas Lietuvoje? Nenorėję viešinti savo pavardžių rinkos žinovai sakė, jog labai daug naujų vilkikų Lietuvos įmonės prisipirko 2013-aisiais, kai Europos Sąjunga (ES) savo gamintojams dar leido ridenti nuo konvejerių pigesnius „Euro 5“ ekologijos standarto reikalavimus atitinkančius vilkikus. 2014 metų sausis buvo paskutinis mėnuo, kai į Lietuvą galėjo atriedėti anksčiau pirkti vilkikai. „Iki sausio 1-osios pirktais vilkikais, atitinkančiais „Euro5“ standartą, ir dabar galima važinėti Bendrijos keliais, po Naujųjų galioja tik „Euro6“ standartas. Kadangi Lietuvos verslininkai prisipirko pigesnių vilkikų „Euro5“, tai dabar sustojo brangesnių „Euro6“ standarto transporto priemonių pirkimas“, - aiškino vienas rinkos žinovas.

FAKTAI

ACEA duomenimis, liepos mėnesį ES naujų komercinių automobilių rinka, palyginti su 2013 metų tuo pačiu mėnesiu, pasistiebė 10,3 proc. - iki 912 722.

Per pirmus septynis mėnesius Bendrijoje buvo registruotos 912 722 naujos komercinės transporto priemonės, arba 9,3 proc. daugiau nei pernai nuo sausio iki liepos.

Didžiausias augimas buvo užfiksuotas Portugalijoje (+58,7 proc.), Ispanijoje (+38 proc.) ir Airijoje (+37,4 proc.). Naujų komercinių automobilių registravimas smuko Belgijoje (-2,1 proc.), Olandijoje (-1,4 proc.) ir Suomijoje (-0,7 proc.).

Iš Baltijos valstybių didžiausią augimą rodė Latvija (+10,9 proc.), Estijoje jis sudarė +3,5 procento.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"