TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vilkikų vairuotojai neatsisakytų vokiško gyvenimo

2015 02 02 6:00
Didžioji dalis atlygio vilkikų vairuotojams mokama kaip dienpinigiai.  Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Vokietija nuo šių metų pradžios pareikalavo, kad visi Europos Sąjungos ir užsienio šalių krovinių bei keleivių vežėjai, atliekantys pervežimus Vokietijos teritorijoje, vairuotojams mokėtų bent minimalų 8,5 euro per valandą siekiantį, šios šalies nustatytą, atlyginimą. Dėl to verda aistros: tuo metu, kai Lietuvos įmonės priešinasi šiam reikalavimui, vairuotojai tikisi didesnių pajamų.

Naujausiais Tarptautinės vežėjų sąjungos IRU pateiktais duomenimis, Vokietijos atsakingosios institucijos nutarė, jog Minimalaus darbo užmokesčio įstatymas, įsigaliojęs nuo sausio 1 dienos, nebus taikomas tranzitiniams pervežimams, kuriuos vykdo užsienio šalyse registruotos įmonės, kol nebus išsiaiškinta, ar toks įstatymas neprieštarauja ES teisei. Šio išaiškinimo tikimasi sulaukti 2015 metų vasarą. Tarptautiniams pervežimams į Vokietiją ir iš jos minėtas įstatymas ir toliau bus taikomas.

Lietuvos, Lenkijos ir kitų rytinių ES šalių vežėjų bendrovės kreipėsi į Europos Komisiją, prašydamos išaiškinti, ar toks vokiečių užmojis neprieštarauja laisvos rinkos ir sąžiningos konkurencijos principams.

Pagrindinis koziris – dienpinigiai

Lietuvos ir kelių kitų ES valstybių vežėjai kaltina Vokietijos institucijas savo verslo protegavimu. Tačiau Vokietijos siekį bent iš dalies palaiko ne tik šios šalies vežėjai, bet ir Lietuvos bendrovėse dirbantys vilkikų vairuotojai.

„Nė viena iš lietuviškų įmonių Vokietijoje neveža krovinių žymiai pigiau nei tos šalies vežėjai, tačiau vairuotojams mokamas atlygis skiriasi kaip diena ir naktis. Tad akivaizdu, kur nusėda visas skirtumas – darbdavių kišenėje. Yra keletas įmonių, kurios dirba sąžiningiau, primygtinai netaupo vairuotojų sąskaita, bet tokių nedaug. Didžioji užmokesčio dalis vairuotojams mokama dienpinigiais, o juos galima nevaržomai mažinti. Tarkime, darbdavys nustatė, kad važiuojant galima sunaudoti ne daugiau nei 23 l/km degalų, jei sunaudojama daugiau, perviršis nurašomas iš vairuotojo dienpinigių“, – situaciją apibūdino Vairuotojų profesinės sąjungos vadovas Ramūnas Narbutas.

Jo teigimu, didžiąją dalį atlyginimo gaudami dienpinigiais vairuotojai netenka socialinių garantijų. „Dienpinigiai turėtų būti skirti tam, kad vairuotojas, vykdydamas pervežimą, galėtų pavalgyti, pasinaudoti kitomis kelyje jam reikalingomis paslaugomis“, - įsitikinęs R. Narbutas.

Pašnekovo požiūriu, Vokietijos institucijos ne šiaip sau pareikalavo mokėti šioje šalyje nustatyti minimalų valandinį atlygį. Dalis vežėjų esą atlieka tranzitinius pervežimus, tačiau yra nemažai bendrovių, kurių vairuotojai, nuvykę į kompanijų įsteigtas bazes Vokietijoje, dirba ne vieną mėnesį, atlikdami pervežimus Vokietijos viduje, o algą gauna toli gražu ne vokišką. R. Narbuto žiniomis, mažindamos išlaidas atlyginimams lietuviškos įmonės įdarbina rusus, baltarusius, ukrainiečius, kurie pasiryžta dirbti už dar menkesnį atlygį.

„Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo tvarka numato, kad jei darbuotojas užsienyje dirba ilgiau nei 30 dienų, jam privalo būti mokamas tos šalies minimali alga arba minimalus atlygis, dėl kurio yra sutarusios tos šalies ar regiono profsąjungos. Ar tokios tvarkos laikosi mūsų bendrovės? Vairuotojams be profsąjungos pagalbos trūksta elementarių žinių, kaip ginti savo teises“, - įsitikinęs R. Narbutas. Vairuotojų profsąjungos vadovo teigimu, pasitelkiant elektroninių tachografų duomenis, Vokietijoje dirbantys vairuotojai bus skatinami ginti savo teises gauti įstatymo numatytą užmokestį už darbą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"