TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vilniaus aplinkkelio milijonai - Konkurencijos taryboje

2015 05 26 6:00
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Kelių statybos bendrovės AS „Latvijas tilti“ ir UAB „Kauno keliai“ kreipėsi į Konkurencijos tarybą (KT) dėl daug įtarimų ir diskusijų sukėlusio Vilniaus vakarinio aplinkkelio tiesimo konkurso.

Prašoma ištirti, ar šešios bendrovės, paskelbtos konkurso nugalėtojomis, nėra sudariusios konkurenciją ribojančio susitarimo, tarpusavyje pasidalydamos aplinkkelio tiesimo darbus, nors tai draudžia Konkurencijos įstatymas.

Konkurencijos taryba skundą gavo, bet šiuo metu jo komentuoti negali.

Galimu konkurencijos ribojimu Lietuvoje, kuris prieštarauja ES nediskriminavimo principams, susidomėjo ir šiuo metu Europos Tarybai pirmininkaujančios Latvijos institucijos. Latvijos užsienio reikalų, Ekonomikos ir Transporto ministerijos bei Ministro Pirmininko tarnyba prašo pateikti detalesnės informacijos apie vykstančius procesus ir, ją įvertinusios, priims atitinkamus sprendimus.

Išeitų du nauji vaikų darželiai

Kreipimąsi KT pateikusios bendrovės yra įsitikinusios: jei dėl aplinkkelio tiesimo ir kartu perkamos elektros linijos rekonstrukcijos darbų būtų vykusi reali konkurencija, pasiūlytos kainos būtų buvusios daug mažesnės.

„Konkurenciją ribojantys susitarimai visuomenei nenaudingi, nes jie panaikina arba reikšmingai apriboja kainų konkurenciją. Vadinasi, gyventojai permoka už viešąją infrastruktūrą – valstybės ir Europos Sąjungos lėšos panaudojamos neefektyviai. Kalbame apie 90 mln. eurų. Sutaupius net ir dešimtadalį šių lėšų galima būtų nemažai nuveikti miesto labui – kad ir pastatyti du naujus darželius vaikams. Esame tikri, kad tokie konkursai neturėtų niekam kelti abejonių dėl savo skaidrumo“, – sakė Genadijus Kamkalovas, „Latvijas tilti“ valdybos pirmininkas.

Bendromis jėgomis

Paskutinį mėnesį prieš pasikeičiant Vilniaus merui ir tarybai, savivaldybė paskelbė konkurso nugalėtojais šešių bendrovių konsorciumą: AB „Kauno tiltai“, UAB „Fegda“, UAB „Lemminkainen Lietuva“, AB „Eurovia Lietuva“, UAB „Tiltuva“ ir UAB „Axis Power“.

„Toks draugiškas konkuruojančių įmonių susitarimas kartu tiesti penkis kilometrus aplinkkelio atrodo keistai, nes dauguma jų be vargo tokį darbą galėtų atlikti savarankiškai. Kelių statybos rinka šiuo metu stagnuoja, įmonių pajėgumai nėra iki galo panaudojami, todėl pagrįstos priežasties vienyti pajėgas nėra. Nebent taip siekiama pasidalyti darbus ir užkirsti galimybę bendrovėms konkuruoti“, – sakė Ramūnas Šilinis, „Kauno kelių“ generalinis direktorius.

Konkursą laimėjusios bendrovės AB „Kauno tiltai“ ekonomikos direktoriaus pavaduotojas Pranas Benetis „Lietuvos žinioms“ patvirtino, kad „Kauno tiltai“ technologiškai galėtų atlikti tokios apimties darbus vieni. Klausimas yra tik terminas.

Ieškinį atsiėmė prisidėjusi prie nugalėtojų

Įtarimus dėl draudžiamo susitarimo sustiprina faktas, kad viena iš konkurso nugalėtojų bendrovė „Axis Power“ dėl konkurso sąlygų neteisėtumo buvo pateikusi skundą Vilniaus miesto savivaldybės administracijai ir pateikusi ieškinį teismui. Tačiau vėliau „Axis Power“ ieškinį atsiėmė ir buvo paskelbta kartu su „Kauno tiltais“ ir kitomis bendrovėmis taip pat dalyvausianti atliekant aplinkkelio statybos darbus.

Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija, kurios rekomendacijomis siūlo vadovautis ir Lietuvos konkurencijos taryba, nurodo, kaip atpažinti nesąžiningus viešuosius pirkimus. Vienas iš įspėjamųjų ženklų yra tas, kad dvi ar daugiau įmonių pateikia bendrą pasiūlymą, nors pagal savo kvalifikaciją jos galėtų teikti atskirus pasiūlymus ir konkuruoti tarpusavyje.

Konkursą apskundė teismui

„Latvijas tilti“ ir „Kauno keliai“ pasiūlymų konkursui neteikė ir kreipėsi į teismą dėl, jų požiūriu, tokiems konkursams nebūdingų, skubotų ir, kaip įtariama, neskaidrių sąlygų. Jei bendrovės pasiūlymus būtų pateikusios, jos nebūtų galėjusios apskųsti konkurso sąlygų teismui, nes tokia nuostata buvo įtraukta į konkurso sąlygas.

Ginčijama tai, kad konkursą rengusi Vilniaus savivaldybė nepaliko galimybės konkurse dalyvauti ne Lietuvos bendrovei. Mat jai reikia pristatyti papildomų pažymų, o jų gavimas užtrunka ilgiau nei pasiūlymų pateikimo terminas.

Bendrovės įsitikinusios, kad viešojo pirkimo principams prieštarauja ir konkurso rengėjų noras sujungti kelių tiesimo ir elektros linijų rekonstrukcijos darbus į vieną konkursą, nors anksčiau to niekada nebūdavo daroma. Pasiūlymams pateikti buvo skirtas įstatymų leidžiamas trumpiausias terminas, nors paprastai tokios apimties konkursai rengiami gerokai ilgiau. Taip pat buvo apribotos subrangovų pasitelkimo galimybės bei paliktos atviros galimybės nepasirašyti sutarties su pirkimo laimėtoju.

Vykdant Vilniaus miesto vakarinio aplinkkelio III etapo statybos darbus turėtų būti nutiestas 5,4 km ilgio kelias nuo Viršuliškių iki magistralinio kelio A2 Vilniaus – Panevėžys (Ukmergės g.). Konkurso nugalėtojas taip pat turėtų rekonstruoti 19,64 km elektros perdavimo linijų. Statybas didžiąja dalimi planuojama finansuoti ES lėšomis pagal 2014-2020 m. ES struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"