TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vilniaus centrą nuo krovinių gelbės naujasis aplinkkelis

2015 10 01 13:30
Anksčiau per Vilniaus centrą riedėję ir sostinėje oro taršą didinę krovininiai traukiniai, krovinius vežiojantys Rytų-Vakarų kryptimis, dabar dundės naujuoju Valčiūnų-Kyviškių dvikeliu.    LŽ archyvo nuotrauka

Šiandien buvo atidarytas šalia Vilniaus šaunantis Kyviškių-Valčiūnų aplinkkelis, kurio daugiau nei 50 mln. eurų projektą įgyvendino bendrovė Lietuvos geležinkeliai (LG).

Pasak LG pranešimo žiniasklaidai, naujasis aplinkkelis leis nukreipti dabar per patį sostinės centrą dieną naktį važiuojantį krovininių traukinių srautą.

Per aplinkkelio atidarymą premjeras Algirdas Butkevičius taip pat pastebėjo, kad "svarbu ne tik tai, jog kroviniai aplenks Vilniaus gyventojus, bet ir tai, kad jų apskritai bus galima gabenti daugiau". „Pastatytas aplinkkelis – dar vienas svarbus žingsnis modernizuojant IX-ąjį tarptautinį geležinkelio koridorių nuo valstybės sienos su Baltarusija iki Klaipėdos. Investicijos į viso koridoriaus modernizavimą ateityje Lietuvai leis sustiprinti tranzito valstybės pozicijas bei įgyti konkurencinių pranašumų. Bus sudarytos sąlygos į Klaipėdos uostą gabenti daugiau krovinių, o Lietuvos biudžetas iš to gaus daugiau pajamų“ – sakė A. Butkevičius.

Kyviškės-Valčiūnai aplinkkelio projekto įgyvendinimo metu buvo rekonstruotas po II-ojo pasaulinio karo ypatingam krovinių pervežimui pastatytas 24,5 km ilgio geležinkelio kelias, aplenkiantis Vilniaus miestą. Pasak Lietuvos geležinkelių generalinio direktoriaus Stasio Dailydkos, ilgą laiką aplinkkelis buvo vienintelis tokios didelės vertės bendrovės įgyvendinamas projektas, tačiau jo vertė nė iš tolo neatspindi tikrojo sudėtingumo ir kompleksiškumo.

„Ankstesnis aplinkkelis buvo tik vieno kelio. Šalia įrengėme antrąjį, kad ruožo pralaidumas būtų didesnis ir juo galėtų vykti daugiau traukinių. Taip pat buvo išplėstos stotys, rekonstruoti keliai ir iešmynai, eismo valdymo ir elektros tiekimo sistemos, telekomunikacijos. Be to, rekonstravome net 24 tiltus ir pralaidas bei 10 pervažų“, – atliktus darbus apibendrino S. Dailydka.

Generalinio direktoriaus teigimu, įgyvendinant šį milžinišką projektą buvo įdiegtos šiuo metu pasaulyje naudojamos naujausios geležinkelių technologijos, užtikrinančios ilgaamžę, patikimą, patvarią bei atitinkančią aplinkosauginius reikalavimus infrastruktūrą.

Darbus vykdė akcinės bendrovės „Kauno tiltai“ vadovaujamas įmonių konsorciumas, kurį sudarė keturi partneriai: „Panevėžio keliai“, Lenkijos geležinkelių statybos bendrovė „Trakcja PRKiI S.A.“, Latvijos „Belam-Riga“ ir Kauno statybos įmonė „Mitnija“.

Projektas „IXB koridoriaus Vilniaus aplinkkelio Kyviškės-Valčiūnai antrojo kelio statyba“ buvo finansuojamas Europos Sąjungos (85 proc.) ir bendrovės Lietuvos geležinkeliai lėšomis (15 proc.).

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"