TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vilniaus ralis keliasi į naujas trasas

2011 05 18 0:00
Gražuolė I.Tuškanova dar kartą bandys įrodyti, kad sugeba ne tik pozuoti šalia automobilio.
LŽ archyvo nuotrauka

Šį šeštadienį šalies ir užsienio ralio lenktynininkai stos prie pirmojo šįmet šiltu oru rengiamo ralio "Vilnius 2011" starto. Tradicinės varžybos švęs 50 metų jubiliejų.

Lietuvos automobilių ralio čempionato ir Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) taurės automobilių ralio antrojo etapo varžybose sportininkai lenktyniaus dėl tradicinio prizo - Vilniaus miesto mero taurės.

Ruožai nesikartos

Šįmet Vilniaus ralis vyks nauja trasa. Ji drieksis ne įprastais ir gerai pažįstamais Molėtų ar Vilniaus rajonų keliais, o vinguriuos vaizdingomis Trakų ir Kaišiadorių rajonų bei Elektrėnų savivaldybės apylinkėmis.

Lietuvos automobilių ralio čempionato dalyvių laukia 206,45 kilometro trasa. Lygiai 84 kilometrus sudarys šeši greičio ruožai, kuriuos sportininkai, kitaip nei ankstesniais metais, turės įveikti tik po vieną kartą. Todėl dalyviams pravažiavus vieną sykį žiūrovams teks skubėti į kitą greičio ruožą.

76 kilometrai greičio ruožų driekiasi žvyrkeliais, o 8 - nešvaraus asfalto keliais. Žiūrovams tai dar viena atrakcija, o sportininkams - papildomas galvos skausmas.

"Visi ralio "Vilnius 2011" greičio ruožai savaip pavojingi, įvairios kelio dangos ir pločio. Šie veiksniai sukelia daug rūpesčių sportininkams, kai lenktyniaujant tenka prisitaikyti prie kintančių kelio sąlygų, - teigė vienas naujosios trasos sudarytojų, Ralio sporto komisarų kolegijos pirmininkas Šarūnas Liesis. - Pirmi greičio ruožai palyginti trumpi. Tai leis sportininkams apšilti, įprasti prie esamų oro ir kelio sąlygų, o pagrindinė kova turėtų megztis kituose trijuose ilguose greičio ruožuose."

Finišas numatytas įprastoje "Vilniaus" ralio vietoje - Vilniuje, šalia savivaldybės. Čia bendrosios ralio įskaitos nugalėtojams bus įteiktas pagrindinis šių lenktynių trofėjus - Vilniaus mero Artūro Zuoko taurė. Prie arkos taip pat bus apdovanoti antrieji ir tretieji bendrosios įskaitos prizininkai.

Nauji veidai ir technika

Ralyje dalyvaus visi pajėgiausi Lietuvos automobilių ralio meistrai - tiek norintys apginti pernai iškovotus titulus, tiek dar tebesikėsinantys į juos. Iš viso prie starto linijos išsirikiuos per 50 sportininkų iš Lietuvos, Latvijos, Rusijos, Baltarusijos, Ukrainos ir vienuolika dėl LASF taurės besivaržančių lenktynininkų (buvusi B lyga).

"Vilniaus" ralyje pasirodys ir egzotiška lenktynininkė ukrainietė Inesa Tuškanova. Ji garsėja ne tik ralio trasose, bet yra ir Rusijos "Playboy" modelis. Tiesa, debiutinis Lietuvoje žiemos ralis jai susiklostė labai nesėkmingai - dėl automobilio gedimo moteris įveikė tik kelis kilometrus. Tačiau šįkart ukrainietė kupina ryžto įrodyti meistriškumą - ji nesitiki dviejų nesėkmių iš eilės.

Patyręs lenktynininkas Saulius Girdauskas su šturmanu Audriumi Šošu raliui parengė vienintelį šalyje WRC automobilį "Škoda Fabia".

"Mūsų tikslas - kad Vilniaus mero taurės, kaip pernai, neišsivežtų užsieniečiai, todėl kausimės tik dėl pergalės", - ambicingus šio ekipažo tikslus atskleidė komandos vadovas Gintaras Kaminskas.

Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko įgula taip pat turi naujieną - jie pirmą kartą į ralio trasas išvairuos "Mitsubishi Lancer Evo X" automobilį.

V.Švedas ištikimas šios markės automobiliams su aptaku ir prieš dešimtos klasės modelį jis jau varžėsi septintos, aštuntos ir devintos klasės "Evo". "Vienintelis ramybės neduodantis dalykas - didesnis naujojo automobilio svoris. Nors kolegos, vairuojantys tokius pat automobilius sako, kad to nejaučia. Jaučiama tik didesnė galia", - aiškino V.Švedas.

Ralio jubiliejus

Šiųmečio "Vilniaus" ralio dalyviai taps svarbios progos liudytojai. Sukanka 50 metų, kai buvo surengtas pirmasis Vilniaus vardu pavadintas ralis. Jam startas buvo duotas 1961 metų vasario 4 dieną. Tądien 26 sportinių automobilių įgulos leidosi į šių laikų mastu neįprastai ilgą, net 1 300 kilometrų, kelionę pirmojo ralio "Vilnius 1961" maršrutais.

Pusės amžiaus jubiliejų pažymintis ralis - antras pagal gyvavimo trukmę krašte. Seniausiojo titulas priklauso to paties Lietuvos automobilių klubo nuo pat pradžių rengiamam raliui "Aplink Lietuvą". Jo ištakos siekia net 1931-uosius ir jo garbingas 80 metų jubiliejus bus irgi minimas šiemet. Kad šventės netemdytų nelaimės, žiūrovai raginami pasirūpinti savo ir kitų saugumu. Organizatoriai dar kartą prašė žiūrovų nestovėti išorinėje posūkio dalyje ir šalia automobilių važiavimo trajektorijos, iš kurios automobilis gali slysti įveikęs posūkį ar nusileisdamas nuo tramplino.

Rinkdamiesi patogesnes vietas varžyboms stebėti, žiūrovai turėtų nepamiršti, kad trasa uždaroma likus valandai iki pirmojo automobilio starto. Todėl į tas vietas būtina atvykti anksčiau. Ralio rengėjai prašo asmenis, atvykusius su vaikais, išskirtinai juos stebėti, o šalia varžybų trasos gyvenančių žmonių - lenktynių dieną nepalikti vaikų be priežiūros, atidžiau prižiūrėti naminius gyvulius, kad jie nenutrūktų ir neatsidurtų trasoje.

Organizatoriai primena, kad automobilių sportas - ne tik žavus, užkrečiantis reginys, bet ir pavojingas, todėl prašo besąlygiškai paklusti teisėjų ir saugos tarnybų pareigūnų reikalavimams.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"