TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vilniaus taksi įkainiai – painūs lyg džiunglės

2013 07 23 6:00
Taksi įkainiai svyruoja nuo savikainos iki neįtikimų sumų. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotraukos

Apie sostinės taksi verslą ir jame klestintį chaosą rašyta daug. Kas kartą ėmęs nagrinėti su tuo susijusią temą, pasijunti lyg atvėręs Pandoros skrynią, kurioje telpa visos pasaulio negandos.

Šio straipsnio autoriui, ne kartą išbandžiusiam įvairių Vilniuje veikiančių taksi bendrovių paslaugas, visada kildavo nuostaba, kai įsėdus į taksi tiesiog gatvėje būdavo taikomas kur kas didesnis tarifas, nei išsikviečiant automobilį telefonu. Patys vairuotojai tokią ekonomine logika nepagrįstą kainodarą dažniausiai grindžia sentencijomis „taip visada buvo“ arba „firma nustato tarifus, ne aš“. Ką apie taksi bendrovių kainodaros principus galėtų papasakoti jų vadovai?

Ir verslui, ir vairuotojams

Asociacijos „Taksi už sąžiningą verslą“ ir bendrovės „Vilniaus banga“ vadovas Andrėjus Kotovičius sakė, kad nemažai sostinės taksi įmonių jau yra atsisakiusios skirtingos kainodaros, taikytos užsakymams pagal iškvietimą ir įsėdus į automobilį gatvėje. Dabar populiaresni skirtingi tarifai - dienos ir nakties. „Vilniaus bangoje“ už kilometrą kelionės dieną atitinkamai prašoma 2,35 lito, o naktį – 2,60 lito.

„Skirtinga kelionės kaina - pagal iškvietimą ir be jo - nėra visiškai nepagrįsta. Kai kurios taksi firmos daro prielaidą, kad jų mašinas telefonu kviečiantis keleivis bent jau turi įsivedęs numerį, kuriuo skambina. Tad mažesnis tarifas kviečiantiesiems taksi telefonu yra tarsi nuolaida už lojalumą“, - tokią kainodarą bandė pagrįsti A.Kotovičius.

Ji, anot „Vilniaus bangos“ vadovo, priklauso ir nuo įmonės požiūrio į vairuotojus. Vienos bendrovės stengiasi, kad vairuotojai būtų kaip darbščios bitės – sotūs ir patenkinti savo darbu, kitos verslo modelį esą grindžia darbuotojų išnaudojimu. „Man tikrai jokia problema, jei vairuotojas randa papildomo darbo ir veža keleivius, įsodintus gatvėje. Tarifai, kuriuos dabar taikome, leidžia gyventi ir mums, ir vairuotojams. Todėl artimiausiu metu jų keisti neplanuojame. Taksi yra konkretaus miesto paslauga, tad jei lygintumėte kainodarą su kitais mūsų ar Europos miestais, nepamirškite, kad Lietuvos sostinė turi savo specifiką. Vilnius - retai apgyvendintas miestas, bet taksi paslaugos čia vienos pigiausių Europoje“, - pabrėžė A.Kotovičius.

Nelogiški reikalavimai

„Susisiekimo ministerija anksčiau bandė suvienodinti taksi tarifus pagal iškvietimą ir be jo, nes tikėjosi, kad tada nebeliks iš oro uosto užsieniečius vežančių ir po 200 litų lupančių taksi vairuotojų. Tačiau nieko nepavyko padaryti“, - tokį požiūrį LŽ išdėstė Taksi paslaugų teikėjų asociacijos ir UAB „Standart taksi“ vadovas Ričardas Kriukovas.

Jo nuomone, su logika prasilenkia ne tik kai kurių taksi bendrovių kainodara, bet ir Vilniaus savivaldybės ar tarptautinio Vilniaus oro uosto administracijos sprendimai. „Jeigu jie nori, kad iš oro uosto taksi vežiotų vienodais tarifais, kam prašo už užsakymą papildomai sumokėti oro uostui po 6 litus. Iš kur mums juos paimti?“ - piktinosi taksi įmonės vadovas.

Vilniaus oro uoste verda nuožmi konkurencija tarp taksi įmonių.

R.Kriukovas oro uosto administracijos sprendimą, kad kiekvienas vairuotojas turėtų anglų kalbos mokėjimą patvirtinantį dokumentą, vadina „sviestuotu sviestu", nes taksistai, laikydami atestacijos egzaminą, į kai kuriuos klausimus privalo atsakyti ir angliškai. R.Kriukovas tikina girdėjęs, kad atsiradus naujam reikalavimui kai kurie vairuotojai tiesiog už 50 litų nusipirko pažymas kalbų mokyklose, bet dėl to jų žinios nė kiek nepasikeitė.

„Standart taksi“ šiuo metu Vilniaus mieste visą parą taiko vienodą tarifą - 2,30 lito už kilometrą kelio. Visuose automobiliuose galima atsiskaityti mokėjimo kortelėmis. Tiesa, čekio nepavyks gauti, nes spausdinimo aparatai, pasak R.Kriukovo, vis dar nėra aprobuoti Valstybinėje metrologijos tarnyboje.

Veža už savikainą

Vienos pigiausių sostinės taksi įmonių UAB „Dallis“ („Taksi 1424“) savininkas Gediminas Kukalis niekais vadina konkurentų kalbas apie neva vienodą tarifą pagal iškvietimą ir be jo. „Jie tik taip deklaruoja, bet pabandykite įsėsti į taksi gatvėje ir pamatysite, kiek sumokėsite“, - nepūsdamas miglos į akis pasiūlė G.Kukalis. Jo vadovaujama bendrovė iš žmonių, iškvietusių taksi telefonu, šiuo metu už kilometrą kelionės mieste prašo 1,80 lito. Nuolatiniams klientams, turintiems lojalumo korteles, taikoma 10 centų nuolaida. Tačiau sustabdžius šios bendrovės automobilį gatvėje kilometras kelio jau kainuos 2,50 lito.

„Toks kainų principas galioja nuo ankstesnių laikų, kai gatvėse dirbo daug nelegalių taksi. Visada rekomenduoju klientams išsikviesti automobilį telefonu, tada žinos, su kuo važiuoja ir kiek teks mokėti. Visos mūsų mašinos paženklintos bendrovės ženklais. Jei netyčia paliksite kokį asmeninį daiktą, visada jį rasite, nes žinosite, kad važiavote mūsų automobiliu. Tokią kainodarą taikysime ir toliau, neketiname nieko vienodinti“, - pabrėžė UAB „Dallis“ savininkas.

Vilniaus savivaldybės atliktas tyrimas rodo, kad 1,80 lito už kilometrą kelio yra tik savikaina, tad bendrovės, taikydamos tokį tarifą, esą negali legaliai užsidirbti. Tačiau G.Kukalis su tuo nesutinka. „Savivaldybė perka šimtus tūkstančių litų kainuojančius automobilius ir nė neatsiklausia gyventojų, ar to reikia. Mes taip neišlaidaujame, todėl ir mūsų paslaugos pigesnės. Manau, vilniečiams svarbiausia - nebrangiai ir saugiai nuvykti iš taško A į tašką B. Nepriimame ir bankų kortelių, nes su jais neišeina susitarti. Už atsiskaitymą kortele klientui papildomai nurašoma po 3-5 litus. Kam to reikia?“ - aiškino tris dešimtmečius taksi verslu užsiimantis pašnekovas.

Sulaukia grasinimų

Daug kalbų ir antra tiek gandų viešojoje erdvėje sukėlusi Vilniaus savivaldybės įkurta VšĮ „Vilnius veža“ šiuo metu turi 40 automobilių „Volkswagen Touran“. 17 jų jau važinėja sostinės gatvėmis, kiti turėtų pasirodyti netrukus. „Zuoko taksi“ gyventojų vadinami automobiliai vilniečius ir sostinės svečius dieną veža už 2,39 lito, naktį – už 2,99 lito (kilometras kelio). Vienkartinis įsėdimo mokestis – 3,90 lito. Tokie įkainiai - vieni brangiausių sostinėje.

„Visi mūsų automobiliai yra nauji, o vairuotojai - profesionalūs ir mandagūs. Mano nuomone, kiekvienas išduotas kvitas prisideda prie taksi verslo skaidrumo. Jame mūsų klientas gali matyti ne tik galutinę kelionės kainą, bet ir tarifus, vairuotojo vardą, pavardę, kelionės trukmę ir maksimalų greitį, įmonės kontaktus“, - paaiškino įmonės „Vilnius veža“ direktorius Benas Baltusis.

Savivaldybei priklausančios taksi įmonės vadovą labiausiai piktina nesąžininga konkurencija, ypač Vilniaus oro uoste. Praėjusią savaitę į „Vilnius veža“ kreipėsi sostinėje viešėjęs turistas. Ji apstulbo, kai už kelionę nuo oro uosto iki miesto centro buvo paprašytas sumokėti 180 litų. Ranka rašytame kvite buvo nurodytas įmonės „Vilnius veža“ pavadinimas ir neįskaitoma vairuotojo pavardė – jokio antspaudo, jokios papildomos informacijos.

„Jau priėjome iki to, kad oro uostą užkariavę nelegalai grasina mūsų vairuotojams ne tik supjaustyti padangas, bet ir susidoroti su jais ar jų šeimos nariais. Manau, teks įsikišti policijai, nes kalbama ne apie konkurenciją, o apie nusikalstamą veiką. Vairuotojai negali jaustis saugūs ir dirbti savo darbo, kai jiems nuolat grasinama“, - būgštavo B.Baltusis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"