TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vilniaus transportas specialistus prikelia naktimis

2016 10 28 6:00
Paskutiniai autobusai ir troleibusai sostinėje baigia darbą apie vidurnaktį, tada vienas po kito grįžta į parką. Alinos Ožič nuotraukos

Sostinės savivaldybės bendrovėje „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) netrukus bus švenčiamas jubiliejus – prieš 60 metų Vilniuje pradėjo kursuoti troleibusai. Dauguma jais, taip pat autobusais kasdien važinėjančių piliečių greičiausiai nė neįtaria, kad viešasis transportas turi ir ne mažiau intensyvų, bet kartu romantišką naktinį gyvenimą. Su juo supažindina „Lietuvos žinių“ žurnalistai, aplankę VVT 2-ąjį autobusų ir troleibusų parką, įsikūrusį sostinės Viršuliškių mikrorajone.

Prie centrinio įvažiavimo į VVT 2-ąjį autobusų ir troleibusų parką pasitinka bendrovės padalinio vadovas Berelis Čimbleris, dirbantis čia (anksčiau – įmonėje „Vilniaus troleibusai“) jau 43 metus.

VVT 2-ojo autobusų ir troleibusų parko teritorijoje visą parą veikia dispečerinė, medicinos punktas, dirba mechanikai autošaltkalviai. Užteko čia praleisti vos dvi valandas, kad įsitikintume, jog sklandus Vilniaus viešojo transporto darbas priklauso ir nuo šių darbuotojų profesionalumo.

VVT 2-ojo autobusų ir troleibusų parko vadovas Berelis Čimbleris (kairėje) ir vyriausiasis mechanikas Aleksandras Ivšakovas tikino, kad dirbti profesionalų kolektyve - vienas malonumas.

Transporto „gyvybę“ palaiko auksarankiai

Svarbiausias VVT 2-ojo autobusų ir troleibusų parko pastatas yra mechaninės dirbtuvės. „Turimos techninės bazės pakanka, tačiau kapitalinio patalpų remonto verkiant reikia. Kai suvažiuoja visas transportas, tampa ankšta“, – prasitarė B. Čimbleris.

Jis taip pat užsiminė, kad dalis autobusų ir troleibusų – praėjusio tūkstantmečio senienos. Tiesa, yra keletas žemagrindžių apynaujų vokiškų autobusų „Mercedes-Benz Citara“ ir troleibusų „Solaris“, bet tai padėties nekeičia. „Autobusus „Citara“ pirkome naujus, tačiau jie genda dažniau negu naudoti mersedesai“, – kalbėjo B. Čimbleris. Vadovo žodžius patvirtino ir troleibusu iš maršruto į parką sugrįžęs vairuotojas Aleksandras Sokolovskis. „Laimė, dar išsiverčiame vien einamuoju remontu, be kapitalinio“, – sakė pašnekovas.

Vairuotojų blaivumas tikrinamas du kartus - prieš pamainą ir jai pasibaigus.

Blaivumą tikrina ir naktį

Iš viso VVT 2-ajame autobusų ir troleibusų parke dirba 407 žmonės, iš jų 324 – vairuotojai ir transporto skyriaus personalas. Tarp vairuotojų yra 24 vairuotojai-sargai, dažniausiai dirbantys naktimis. Tai – aukščiausios klasės profesionalai, turintys teisę valdyti ir autobusus, ir troleibusus. Jie dirba tik parko teritorijoje. Pagrindinis šių žmonių darbas – nuvairuoti troleibusus ir autobusus ten, kur nurodo vyriausiasis mechanikas. Naktį iš rugsėjo 15-osios į 16-ąją šias pareigas ėjo Aleksandras Ivšakovas.

Kiti vairuotojai autobusais ir troleibusais vyksta į maršrutus. A. Sokolovskis – vienas jų. Jeigu vairuotojas arba jo kolegos važinėdami po Vilnių užfiksuoja gedimų, apie juos privaloma pranešti budinčiam mechanikui. Transporto priemonės remontas atliekamas tą pačią naktį.

Baigęs darbą A. Sokolovskis, kaip ir kiti, privalo apsilankyti medicinos punkte ir pasitikrinti, ar per pamainą nevartojo alkoholio. Medikei neaptikus nieko įtartina, vairuotojas gali vykti namo ilsėtis.

Dispečerė Galina Dakševa prižiūri, kad visas transportas išvažiuotų į maršrutus laiku.

Parko „bičių avilyje“

Nors už lango – naktis, parko kiemas ir dirbtuvės primena bičių avilį. Darbams čia vadovauja A. Ivšakovas. „Šiąnakt jis – pagrindinis darbuotojas, rikiuojantis darbus visą naktį. Aleksandras paprastai dirba kaip kompiuteris, mintinai žino visus autobusų ir troleibusų numerius“, – pasakojo B. Čimbleris.

Beje, tą naktį parke triūsė keturi mechanikai-šaltkalviai, du elektrikai, suvirintojas, elektronikos specialistas ir kiti darbuotojai, kuriuos B. Čimbleris įvertino kaip aukščiausios klasės specialistus. „Mechanikų atlyginimas didesnis negu vairuotojų, nes tokios kvalifikacijos meistrų rinkoje nėra daug“, – pabrėžė VVT 2-ojo autobusų ir troleibusų parko vadovas.

. . .

Trumpai

UAB „Vilniaus viešasis transportas“ autobusų maršrutų ilgis – 1802 km, troleibusų – 412,7 kilometro. Darbo dienomis į miesto gatves vežti keleivių išvyksta 339 autobusai ir 188 troleibusai. Autobusais kasdien keliauja apie 298 tūkst., o troleibusais – maždaug 200 tūkst. žmonių.

Daugiausia technikos į VVT 2-ąjį autobusų ir troleibusų parką sugrįžta vidurnaktį.
Troleibusų elektros laidai taisomi, atnaujinami ar tiesiami tik naktį, kai baigiasi troleibusų darbo laikas ir atsiranda galimybė išjungti elektrą.
Dirbtuvėse autobusai ir troleibusai pirmiausia nuplaunami.
Specialioje VVT 2-ojo autobusų ir troleibusų parko aikštelėje stovi kelios dešimtys troleibusų, kurie greitai keliaus į metalo laužą.
VVT Kontaktinių ir kabelinių tinklų poskyrio viršininko Rimvydo Rachlicko teigimu, naktinis darbas suteikia romantikos pojūtį.
Į parką parvairuotą autobusą pirmiausia pasitinka apsaugos darbuotojas.

Šaltinis: vilniausviesasistransportas.lt

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"