TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vilniuje dviratį gali pavėžėti velobusas

2016 08 23 6:00
Pritrūkę jėgų pakilti į statų kalną ar lietaus pabūgę dviratininkai galės pasinaudoti velobusų paslaugomis. "Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Pedalus minantys miestiečiai, išsirengę į kelionę dviračiais, sudėtingus, šioms dviratėms susisiekimo priemonėms nepritaikytus ruožus galėtų įveikti ir viešuoju transportu. Tokią viziją pristačiusi sostinės savivaldybė ir jos įmonė „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) į miesto gatves išleido du pirmus velobusus, specialiai pritaikytus dviratininkams ir jų dviračiams vežti.

Du 3G ir 43 maršruto autobusai, kuriuose įrengtos specialios vietos dviračiams, kasdien padės dviratininkams užvažiuoti į Šeškinės kalną ir įveikti sudėtingus kelio ruožus. Šią naujovę pirmi per spaudos konferenciją žurnalistams pristatė ir išbandė meras Remigijus Šimašius, savivaldybės kontroliuojamo VVT direktorius Gintaras Maželis bei olimpinis dviračių sporto čempionas Gintautas Umaras.

Papildomai mokėti neteks

R. Šimašiaus teigimu, projektas yra bandomasis – norima išsiaiškinti, ar tokia paslauga būtų reikalinga ir populiari tarp vilniečių. Velobusai prisidėtų prie dviračių infrastruktūros mieste gerinimo ir skatintų sostinės centre dirbančius žmonės iš automobilių persėsti ant dviračių.

„Vilnius yra atviras ir draugiškas miestas visų rūšių transportui. Norime, kad kuo daugiau vilniečių naudotųsi viešuoju transportu, kad jis būtų patrauklus ne tik pėstiesiems, bet ir dviratininkams“, – tvirtino per atostogas pats 200 kilometrų nuo Vilniaus iki Tauragės dviračiu numynęs sostinės meras. Šį kelią jis įveikė per 13 valandų.

Pasak G. Maželio, velobusu vilniečiai ir miesto svečiai galės saugiai pakilti į Šeškinės kalną, lengviau pasiekti atokiausius šiaurinius miesto rajonus. Jei paslauga taps populiari, UAB VVT plės tokių universalių keleiviams ir dviratininkams pritaikytų autobusų maršrutų tinklą.

„Už dviračio gabenimą papildomai mokėti nereikės. Tikimės, kad keleiviai bus geranoriški ir šį projektą, numatomą įgyvendinti iki žiemos pradžios, palaikys“, – kalbėjo VVT generalinis direktorius.

Ties dviračių takus

Piko valandomis, nuo 16 iki 19.30 val., velobusas į sostinės Šeškinės kalną važiuos 5 sykius, o per visą dieną 16 kartų padės dviratininkams įveikti šį kalną. Nuo kitos savaitės velobusų maršrutus tvarkaraščiuose planuojama pažymėti specialiu dviračio ženkliuku.

„Idėja labai gera. Vilniečiai dviratininkai turėtų greitai įvertinti, kokia tai bus pagalba tais atvejais, kai sudėtinga ar pritrūksta jėgų pakilti į statų kalną, kai pradeda lyti lietus“, – sakė olimpinis dviračių sporto čempionas G. Umaras. Jo manymu, taip pat svarbu, kad velobusų maršrutas būtų integruotas į visą miesto dviračių takų sistemą. Vilnius apsuptas parkų, upių ir ežerų, tačiau nukakti iki sostinės pakraščių gana sudėtinga. Būtent tai, pasak G. Umaro, yra neišsemiamos galimybės plėtoti dviračių takus ir velobusų maršrutus.

Vilniaus savivaldybė planuoja tolesnę dviračių infrastruktūros plėtrą: iš ES lėšų bus nutiestas dviračių takas nuo Konstitucijos prospekto iki Pašilaičių, Fabijoniškių rajonų, taip pat palei Narbuto gatvę Pilaitės link. Įgyvendinus sumanytus projektus iki 2020 metų, kaip tikisi savivaldybė, 90 proc. vilniečių galės lengvai pasiekti gerą dviračių taką ne tolesniu nei 1 km atstumu nuo savo namų ar darbo, be to, visi miesto takai bus sujungti į vieną tinklą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"