TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vilniuje pradės VLC statybas

2013 05 15 6:00
Sostinės VLC žadama pastatyti per 17 mėnesių. Algio Palionio nuotraukos

Vakar bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" generalinis direktorius Stasys Dailydka ir viešą konkursą laimėjusios UAB "Fegda" generalinis direktorius Žydrius Baublys pasirašė sutartį dėl Vilniaus viešojo logistikos centro (Vilniaus VLC) intermodalinio terminalo statybos. Planuojama, kad 104,8 mln. litų (be PVM) vertės terminalas bus pastatytas per septyniolika mėnesių.

"Intermodalinis vežimas mūsų bendrovei pastaraisiais metais yra pagrindinė plėtros kryptis. Viešųjų logistikos centrų steigimas yra vienas ambicingiausių Lietuvos transporto sistemos projektų ir jis tampa realybe", - pasirašęs sutartį teigė "Lietuvos geležinkelių" vadovas S.Dailydka.

Sutarties pasirašymą kaip svarbaus projekto pradžią sveikino susisiekimo viceministras Saulius Girdauskas, Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorius Valdas Klimantavičius, ekspeditorių asociacijos "Lineka" prezidentas Tautginas Sankauskas, sutartį pasirašiusių bendrovių vadovai.

S.Girdausko teigimu, apie viešuosius logistikos centrus daug kalbėta, ir pagaliau planai virsta realybe. "Kiek istorija leidžia prisiminti, ilgą laiką kalbėjome apie tokių centrų statybą, buvo daug klaidžiojimų, įvairių sprendimų. Tačiau puikiai suprantame, kad mūsų šaliai yra naudinga turėti viešuosius logistikos centrus tuose miestuose, kuriuos kerta geležinkelio linijos. Greitas ir efektyvus krovinių perkrovimas stiprina mūsų valstybės konkurencingumą", - teigė susisiekimo viceministras.

Sukurs darbo vietų sostinėje

S.Dailydkos teigimu, Vilniaus VLC yra pripažintas valstybei svarbiu ekonominiu projektu, o AB "Lietuvos geležinkeliai" Vyriausybės įpareigota būti jo įgyvendintoja. Intermodalinis terminalas taps svarbiausia šio projekto dalimi ir pirmuoju Vilniaus VLC objektu, apie kurį kursis privačios įmonės, užsiimančios transporto, logistikos bei su tuo susijusia veikla. Intermodalinis terminalas suteiks Vilniaus VLC įsikūrusioms įmonėms prieigą prie kelių ir geležinkelių bei leis greitai ir efektyviai perkrauti krovinius tarp skirtingų transporto priemonių.

Terminalas bus statomas šalia Vaidotų geležinkelio stoties, per kurią reguliariai kursuoja konteineriniai traukiniai "Vikingas", "Šeštokai Express", "Saulė" ir "Merkurijus". Šiuo metu iki teritorijos tiesiamas Vilniaus pietinis aplinkkelis, kurio kitas etapas - sujungimas su Minsko plentu - bus vykdomas tiesiai per logistikos centro teritoriją. Planuojama, kad bendras Vilniaus VLC plotas sudarys daugiau nei 400 hektarų.

"Vilniaus VLC teiks neįkainojamą naudą regionui, paskatins miesto infrastruktūros bei smulkiojo ir vidutinio verslo plėtrą, sukurs daug naujų darbo vietų, pagerins verslo sąlygas regione. Tai bus naudinga ne tik partneriams ir investuotojams, bet ir visai šalies transporto sistemai, nes bus skatinama krovinius vežti geležinkeliais. Naudą pajus ir valstybės biudžetas, nes transportas yra vienas geriausių ir greičiausių būdų sukurti kuo daugiau bendrojo vidaus produkto", - kalbėjo "Lietuvos geležinkelių" vadovas.

Sutartį dėl Vilniaus VLC terminalo rangos darbų pasirašė "Lietuvos geležinkelių" vadovas S.Dailydka ir bendrovės "Fegda" generalinis direktorius Ž.Baublys.

Mato didelę perspektyvą

Pasak S.Dailydkos, ateityje Vilniaus VLC taps milžiniškos, Lietuvos teritorijoje veiksiančios viešųjų logistikos centrų sistemos dalimi. "Be sostinės VLC, perspektyviausias bus Kauno viešasis logistikos centras ir palei tiesiamą geležinkelio liniją "Rail Baltica" įsikursiantys logistikos centrai. Pastaroji logistikos centrų grandinė prasidės Lietuvos pasienyje, prie Mockavos, ir pasibaigs Kauno Palemono mikrorajone. Šalia atsiras ir daug mažesnių terminalų. Pavyzdžiui, Marijampolėje žada savo logistikos centrą statyti koncernas "Arvi". Sakyčiau, artimiausiais metais krovinių gabenimui per Lietuvą ir iš mūsų šalies teritorijos atsivers milžiniškos perspektyvos", - dienraščiui LŽ tvirtino "Lietuvos geležinkelių" vadovas.

S.Dailydka teigė, jog atsiradus VLC atgims ir vienas dabar šiokį tokį sąstingį patiriantis projektas. "Lietuvos geležinkelių" vadovas turėjo galvoje konteinerinį traukinį "Saulė", kursuojantį tarp Kinijos ir Senojo žemyno. "Tai projektas, reikalaujantis tam tikro įdirbio. Problema ta, jog iš Kinijos vežti krovinių turime, o iš Europos - nelabai. Ir tokia padėtis - ne operatoriaus naudai. Laukia milžiniškas darbas surasti krovinių, kurie keliautų bent jau iki Kazachstano sostinės Astanos, o gal ir šiek tiek toliau. Tai yra daroma, įdirbis jau yra. Tačiau kol kas jis nėra toks, kokio norėtume", - kalbėjo LŽ pašnekovas.

Jis pareiškė tikįs, jog Lietuvoje iškilus viešųjų logistikos centrų grandinei padėtis pasikeis. "Manau, jau po trejų, vėliausiai - po penkerių metų "Saulė" bus iš tų projektų, kuris bus nurodomas kaip sėkmės pavyzdys", - sakė S.Dailydka.

"Lietuvos geležinkelių" vadovas džiaugėsi, kad atidarius Vilniaus VLC krovinių padaugės ir tiems konteineriniams traukiniams, kurie pelningai dirba jau dabar - Klaipėdą ir Maskvą jungiančiam "Merkurijui", tarp mūsų uostamiesčio ir Odesos bei Iličivsko (Ukraina) miestų kursuojančiam "Vikingui", iš Poznanės (Lenkija) per Vilnių ir Kauną į Smolenską (Rusija) krovinius vežiojančiam "Šeštokai Express".

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"