TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vilniuje transporto problemas spręs automobilių dalijimosi paslauga

2016 03 04 14:41
A.Drūtys skaičiavo, jog pernai nuomojamais automobiliais vilniečiai važiavo 150 tūkst. kartų. Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotraukos

Automobilių dalijimosi paslauga Vilniuje, o vėliau – ir kituose didžiuosiuose miestuose, gali tapti viešojo transporto sistemos dalimi. Bet iki tol sostinėje būtina sutvarkyti šaligatvius bei dviračių takus, o per artimiausius keletą metų iš esmės atnaujinti autobusų parką. Tokius planus penktadienį savivaldybėje surengtoje spaudos konferencijoje išdėstė Vilniaus meras Remigijus Šimašius.

Pagrindinė žinia – automobilių dalijimosi paslauga (angl. car sharing) teikianti bendrovė „Citybee“ per 2016 metus dvigubai – iki 400 – Vilniuje išplės šiuo metu 200 automobilių parką bei įrengs papildomas 30 vietų, kuriuose stovės automobiliai. Šįkart ketinama susikoncentruoti ne į centrinę miesto dalį, kur nuomos taškų tinklas jau išvystytas, bet į miegamuosius rajonus.

„Citybee“ parkas šiemet išsiplės iki 400 automobilių, tarp jų, teigiama, bus ne tik „Fiat“, bet ir „Volkswagen“, „Peugeot“ automobilių.

„Džiaugiamės, kad vilniečiai ir miesto svečiai vis aktyviau naudojasi automobilių dalijimosi paslauga, atranda, jog šie automobiliai gali būti patogi alternatyva nuosavai mašinai. Pagal automobilių dalijimosi paslaugos populiarumą ir išvystymą Vilnius lyderė Rytų Europoje. Šiemet įgyvendinę planą padidinti automobilių parką iki 400, pagal šį skaičių pasivysime Kopenhagą. Taip pat pernai pasiūlę klientams 5 elektromobilius aplenkėme Londoną, kur keliomis savaitėmis vėliau gyventojams pasiūlyta pirmieji 20 elektromobilių“, – su Europos didmiesčiais Vilnių palygino „Citybee“ vadovas Aurimas Drūtys. Pasak jo, vienas dalijimosi paslaugos automobilis gali pakeisti iki 12 nuosavų automobilių.

Elektromobiliais domisi ir senjorai

Pasak jo, BMW i3 elektromobilių nuomos galimybė itin sudomino vilniečius, netgi solidaus amžiaus, kurie nesivaržo išbandyti transporto naujovės. Nuomojamų elektromobilių galėtų būti daugiau, tačiau pirmiausia reikėtų platesnės įkrovos stotelių infrastruktūros.

Mero R. Šimašiaus teigimu, savivaldybė jau šiemet pasiryžusi plėsti įkrovos stotelių tinklą, tačiau to nepavyks pradėti, kol iki galo nesuderinta strategija su Susisiekimo ministerija. Taip pat Vilniaus vadovo teigimu, prie spartesnės įkrovos stotelių tinklo turėtų prisidėti ir privatus verslas.

„Tokios iniciatyvos, pavyzdžiui, galėtų imtis prekybos centrai. Juk būtų natūralu, jei per valandą, kurią ten praleidi, galėtum įkrauti automobilio bateriją. Taip pat įkrovos stotelių tinklas galėtų plėstis degalinėse“, – galimybių įžvelgė R. Šimašius.

Remigijaus Šimašiaus teigimu, susisiekimą Vilniuje būtina tvarkyti pradedant nuo šaligatvių pėstiesiems.

Pradės nuo šaligatvių

Meras neslėpė, jog automobilių dalijimosi paslaugos teikimu domisi ir naujos bendrovės. Tad artimiausiais metais šiuo metu vienvaldei rinkos dalyvei „Citybee“ gali atsirasti konkurentų. Tačiau, pasak R. Šimašiaus, norint turėti darnią miesto transporto sistemą, būtina nudirbti ir kur kas svarbesnių darbų.

„Jei norime turėti draugišką žmogui miestą, turime aiškiai susidėlioti judėjimo prioritetų piramidę: pirmiausiai – tai kelionės pėsčiomis, antroje vietoje – dviračiai, kitas prioritetas – viešasis transportas ir galiausiai – dalijimosi automobiliais paslauga bei kiti judėjimo būdai, kurie leidžia sutaupyti ir patogiai jaustis mieste“, – sakė Vilniaus meras R. Šimašius.

Todėl šiemet planuojama mieste nutiesti bei sutvarkyti apie 7 kilometrus šaligatvių, taip pat daug dėmesio bus skiriama dviračių takų tvarkymui. Nemažą dalį praėjusį amžių vis dar menančio autobusų parko pavyks atnaujinti pasikvietus privatų investuotoją, kuris numatoma turės miestui pasiūlyti 100 naujų autobusų.

Kitą savaitę planuojama skelbti naują vežėjo konkursą, o galimybe teikti viešojo transporto paslaugas sostinėje jau susidomėjo ne tik lietuviškos kompanijos, bet ir ES vežėjai – lenkai, čekai, britai, olandai. R.Šimašiaus manymu, išguiti senai ne tik morališkai, bet ir techniškai atgyvenusas viešojo transporto priemones pavyks per artimiausius keletą metų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"