TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Viltys atsinaujinti dūžta į šipulius

2010 05 19 0:00
Žmonės dar neišsilaižė sunkmečio žaizdų, todėl apie senų automobilių keitimą į naujesnius vis dar svarsto itin atsargiai.
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Nelemta išsipildyti Vyriausybės svajonei, kad netolimoje ateityje žmonės Lietuvoje vėl noriai pirks naujus automobilius, o bendras transporto priemonių parkas atsinaujins. Prekyba naujomis mašinomis toliau merdėja, daugelis vairuotojų bijo sunkmečio ir apie naujesnius "ratus" nesvarsto.

Prekyba naujais automobiliais vos kvėpuoja, nors dar pernai pardavėjai tikėjosi, kad šią vasarą lietuviai drąsiau varstys automobilių salonų duris.

Tuo metu Vyriausybės programoje numatyti prioritetai mažinti taršą ir efektyviau atnaujinti transporto parką šiuo metu labiau primena svajonę - Lietuva pagal vidutinį automobilių amžių gerokai atsilieka nuo Europos vidurkio. Mašinų pardavėjai sako, kad žmonės dar neišsilaižė sunkmečio žaizdų, todėl apie senų automobilių keitimą į naujesnius galvoja itin nedrąsiai. Tai patvirtina ir statistika - per keturis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, nupirkta trečdaliu mažiau naujų automobilių.

Senų mašinų kraštas

Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) direktorius Mindaugas Beišys LŽ teigė, kad valstybė neturi realios transporto priemonių parko formavimo politikos ir jos nevykdo. "Bendra lengvųjų automobilių padėtis šalyje negerėja. Daug metų naujų ir senų automobilių registravimo santykis buvo maždaug apie 1 ir 10, o pernai - tik 1 ir 20. Asmeninės paskirties mašinų amžiaus vidurkis mūsų krašte yra apie 16 metų, o kitų 15 Europos Sąjungos (ES) šalių bendras automobilių parko vidurkis - 8,5 metų", - LŽ pasakojo M.Beišys.

LAA duomenimis, Lietuvoje važinėja du trečdaliai lengvųjų mašinų, pagamintų iki 1993 metų. Nė viena jų neatitinka jokio EURO emisijos standarto. Apie dešimtadalis mašinų yra 15-16 metų senumo, ir tik apie 6 proc. jų - ne senesnės kaip 5 metų. "Vyriausybės programoje įrašyta nuostata, kurioje įsipareigojama mažinti aplinkos taršą transporto sektoriuje ir skatinti mašinų parko atsinaujinimą. Tačiau jokių žinių apie minėtos nuostatos įgyvendinimą mes neturime", - kalbėjo LAA vadovas.

Optimizmo nedaug

Naujų automobilių pardavėjai nesitiki, kad esant skylėtam valstybės biudžetui valdžia puls skatinti ir finansiškai remti norinčiuosius atsikratyti senų automobilių. Priešingai negu daugelyje kitų ES valstybių, Lietuvoje tam nenumatytos jokios fiskalinės ir kitos motyvacinės priemonės. Tuo metu net 15 ES šalių nuolaidomis bei mažesniais mokesčiais skatina gyventojus įsigyti ekologiškas transporto priemones.

Bendrovės "Tokvila" rinkodaros specialistė Violeta Jadzevičienė LŽ neneigė, kad ir šiais metais naujų automobilių pardavimas pernelyg nedžiugina. Pašnekovės teigimu, prekyba kvėpuoja, tačiau ryškesnių optimizmo ženklų nematyti. "Naujų mašinų pirkimo bumas Lietuvoje baigėsi tada, kai prasidėjo krizė. Nieko nuostabaus, nes taip nutiko bene visiems automobilių pardavėjams Europoje. Skirtumas tik tas, kad daugelis šalių pradėjo finansiškai remti norinčiuosius įsigyti naujas mašinas, o Lietuvoje apie tai net nediskutuojama. Akivaizdu, kad tokiu ekonominiu laikotarpiu ne vienas žmogus, ketinęs persėsti į naujesnį automobilį, savo planų atsisakė. Mes tai matome ir jaučiame", - LŽ pasakojo V.Jadzevičienė.

Moteris nesiryžo prognozuoti, kada naujų automobilių prekyba pradės atsigauti, tačiau neslėpė, kad šiais metais didesnio atsigavimo tikėtis neverta. "Daug kas priklausys nuo bendros situacijos rinkoje ir valstybės požiūrio į transporto priemonių parko atnaujinimą. Kaip jau minėjau, kol kas ryškesnės šviesos tunelio gale nematau", - pridūrė rinkodaros specialistė.

Kiti prioritetai

Automobilių pardavėjai pripažino, kad ekonominio pakilimo metu pirkėjai mašinas rinkosi pagal kitus kriterijus negu dabar, užklupus sunkmečiui. Didelės galios, brangesni ir daug degalų vartojantys automobiliai vietą užleido vidutinės bei ekonominės klasės atstovams. Šiemet vadinamieji prestižinės klasės automobiliai atsidūrė tarp nepopuliariausiųjų, nes pirkėjai labiau domisi pigesniais, mažiau degalų vartojančiais automobiliais. Bendrovės "Sostena" vyriausiasis vadybininkas Paulius Gaurilčikas LŽ tvirtino, kad šiuo metu pirkėjų mėgstamiausieji yra ekonomiškesni, dyzelinius variklius turintys automobiliai, kurių galia 100-150 AG. "Rinktis ekonominės klasės mašiną pirkėjus privertė ekonominiai veiksniai, kurie šiuo metu ypač aktualūs, todėl nenuostabu, kad ekonomiški modeliai dabar populiaresni", - pabrėžė P.Gaurilčikas.

Mato atsigavimą

Bendrovės "Fakto autocentras" rinkodaros vadovas Mindaugas Plukys LŽ tikino, kad blogiausi laikai - jau praeityje. Jo nuomone, žmonės nebe taip niūriai įsivaizduoja ateitį ir dažniau domisi naujų automobilių įsigijimu. "Žinoma, krizė smarkiai smogė pardavimui, tačiau pastaruoju metu matyti šiokių tokių atsigavimo ženklų. Bankai taip pat pradėjo dažniau skolinti norintiesiems naują mašiną įsigyti išperkamąja nuoma. Manau, kad ateityje situacija gerės, o augimo galima tikėtis jei ne šiemet, tai kitąmet", - LŽ sakė M.Plukys.

Įmonės rinkodaros vadovas neslėpė, kad dauguma naujų mašinų pardavėjų didelėmis nuolaidomis, kurias siūlė pernai, šiemet klientų nebevilioja. Mat praėjusiais metais prekybininkai turėjo "išsivalyti" automobilių sandėlius, todėl daugelį mašinų siūlė įsigyti 10, 20 ar net 30 tūkst. litų pigiau. "Sandėliuose užsilikusių naujų automobilių kiekis nėra begalinis, atsargos anksčiau ar vėliau vis tiek baigiasi. Kai taip atsitinka, nuolaidų ir akcijų mastai gerokai sumažėja. Žinoma, kai kurie modeliai ir toliau bus pardavinėjami su nuolaida, tačiau tikėtis, kad naują ir gerą automobilį pavyks įsigyti už savikainą, nevertėtų", - paaiškino M.Plukys.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"