TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Visi „benzingalviai“ – į Frankfurtą!

2015 09 22 6:00
„Audi“ paviljone – inovacijos nuo pirmo žingsnio. Tomo Fedaravičiaus nuotraukos

Dėl gausybės dangoraižių ir žemyninės Europos finansų centro statuso Vokietijos Manhatanu neretai vadinamas Frankfurtas kas dvejus metus virsta triukšminga automobilių fiesta. 12-oje didžiulių parodų centro paviljonų automobilių pramonės milžinai demonstruoja savo naujausius kūrinius, kurių nemažą dalį artimiausiu laiku išvysime ir Lietuvoje, o pristatomi koncepciniai modeliai aiškiai signalizuoja apie tai, kokiomis mašinomis važinėsime gal ne po kelerių, bet po dešimties metų.

Žingsniuojant Frankfurto parodų centro kvartalo link prieš akis pirmiausia išnyra 21 metro aukščio kinetinė skulptūra „Kalantis vyras“, kuris lygiais intervalais mosuoja kūju tiesindamas plieno gabalą. Šiandien automobilių gamyklose plieną keičia kur kas sudėtingesni ir lengvesni lydiniai - aliuminis, anglies pluoštas. Tačiau vieno nepaneigsi: pasaulį į priekį varo keturi ratai ir galingesnių automobilių gamintojų nei vokiška trijulė – „Volkswagen“ grupė, taip pat valdanti markes „Audi“ ir „Škoda“, „Mercedes-Benz“ savininkas „Daimler“ koncernas bei bavarų pasididžiavimas BMW.

„Lamborghini“ savo grožybes nuo žiūrovų atitvėrė.

Kosminis „Mercedes-Benz“ laivas

Būtent nuo vokiškų naujienų pasiūlos ir pradėjome septynmylį žygį per tarptautinės Frankfurto automobilių parodos (sutrumpintai vadinamos tiesiog IAA - Internationale Automobil-Ausstellung) paviljonus, tarp kurių nutiestomis gatvėmis gausiai zuja ir lankytojus nemokamai paveža naujutėliai „Škoda Superb“.

Vos įžengus pro vartus pasitinka milžinišku „Mercedes-Benz“ ženklu papuoštas paviljonas, išsidėstęs net per tris aukštus. Juose sutelktas visas gamintojo pasididžiavimų arsenalas – nuo lankytojus pasitinkančio specialiai parodai paruošto koncepcinio modelio „IAA Concept“ ir sportinių automobilių padalinio AMG bolidų iki viršutiniame halės aukšte išrikiuotų "žaliųjų", naujai rinkai parengtų įkraunamų hibridų, kurių A+ energinio efektyvumo ženklas matyti iš toli.

Vaizduotę audrinantis hibridinis bolidas „IAA Concept“ taip pavadintas visai ne parodos garbei – čia tik sutapimas. IAA šiuo atveju reiškia „išmanųjį aerodinamišką automobilį“ (Intelligent Aerodynamic Automobile). Toks pavadinimas nėra vien skambi metafora, mat šio koncepcinio modelio aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas tiesiog puikus – vos 0,19. Sidabru žvilgančio ketverių durų automobilio netikėtumas – išvažiavus į kelią išlendantis užpakalinis apvalus aptakas, kuris dar labiau pagerina hibrido aerodinamines savybes. Tiesa, toks pasipriešinimo koeficientas nėra naujas rinkos etalonas, mat analogišką pasiekimą 2013 metais Frankfurte pristatė „Volkswagen XL1“ hibrido kūrėjai.

Hibridų, elektromobilių ir kitokio žaliojo transporto tema neabejotinai plačiausiai skamba didžiausios pasaulio parodos scenoje. Jei netiki, kad elektriniai varikliai visiškai ar bent iš dalies varys į priekį būsimą XXI amžiaus transportą, turi nuvykti į tokį renginį – ir virš galvos nusileis elektrinė aureolė.

Tačiau žvelgiant objektyviai „Mercedes-Benz“ kol kas nėra stipriausias šios srities inovatorius. Šiandien rinkai parengtas įkraunamas gamintojo modelis - miesto visureigis GLC 350 e 4MATIC - vien elektros režimu nurieda tik iki 34 kilometrų. Galbūt miesto gyventojui jis tikrai padeda nemažai sutaupyti, bet pripažinkime, jog tai ne stulbinamas rezultatas, o labiau pretenzija Europos Komisijos nustatytoms normoms - pagal jas didžiųjų gamintojų siūlomi modeliai nuo 2021 metų negalės viršyti 95 gramų CO2 vienam kilometrui. Taigi pavarvinę seiles į nuolat personalo blizginamus AMG bolidus, po kurių dangčiais telpa šimtai „arklių“, keliaujame į „Audi“ pasaulį.

Greičiausias pasaulyje visureigis „Bentley Bentayga“ pasiekia iki 301 km/val. greitį.

„Audi“ ateitis - elektra ir dirbtiniai degalai

Jei keturių žiedų valdovė šiemet Frankfurte norėjo nustebinti kiekvieną, ji tai ir padarė. Savo inovacijų ir automobilių kolekcijai pristatyti kompanija už 14 mln. eurų pastatė atskirą „Žvaigždžių karų“ vizijoms nenusileidžiantį paviljoną, kuris tapo pagrindiniu traukos objektu. „Audi“ daugiausia dėmesio skyrė savo sparčiai tobulinamoms inovacijoms – anglies pluoštui ir lengviesiems lydiniams, itin efektyviems varikliams bei alternatyviems degalams. Pakilę eskalatoriumi pro „kiaurą“ anglies pluošto struktūrą vaizduojantį paviljono fasadą lankytojai keliauja tamsiu tuneliu, kuriame holograminėmis 3D projekcijomis pristatomi naujausi „Audi“ modeliai. Toliau kelias driekiasi per gryno ledo blokų (- 21C temperatūros) kambarį, kurio priekinėje sienoje žvilga lede iškaltas užrašas „quattro“. Sušalti žmonės nespėja, nes tiesiai iš šaltos patalpos patenka į lenktynių trasą, o čia jau griaudi „Audi Sport“ padalinio automobilių griausmas. Perėjus šį tunelį pagaliau atsiveria didingas „Audi“ pagrindinės ekspozicijos vaizdas.

Frankfurte neabejotinai daugiausia dėmesio sulaukė skambiausia „Audi“ premjera – „e-Tron quattro“ koncepcinis modelis, kurio pavaros mechanizmą sudaro net 3 elektros varikliai. Vienas jų sumontuotas priekiniame tilte ir suka priekinius ratus. Kiti du įrengti užpakalinio tilto konstrukcijoje ir teikia judesį užpakaliniams ratams.

Bendra šių jėgainių galia – 320 kW, tačiau galimas trumpalaikis jos padidinimas iki 370 kW. Įjungus "turborežimą" įmanoma pasiekti didžiulį, iki 800 Nm, sukimo momentą. Nuo 0 iki 100 km/val. elektromobilis įsibėgėja per 4,6 sek., o maksimalus elektroninėmis priemonėmis ribojamas greitis yra 210 kilometrų per valandą. Spėjome iššniukštinėti ir automobilio vidų. Čia radome ergonomiškos formos OLED ekranų pagrindu suformuotą virtualų prietaisų skydą, primenantį 2014 metais debiutavusio ir jau masinės gamybos automobiliuose naudojamo „Audi virtual cockpit“ elektroninio rodmenų skydo tolesnę evoliuciją. Tuose pačiuose ekranuose vaizduojama ir automobilių „veidrodėlių“ transliacija – vietoj jų sumontuotos kameros. Tiesa, iš automobilio netrukus buvome mandagiai išprašyti, mat koncepcinio modelio sergėtojas buvo įsitikinęs, jog minkštą, gležną baltą „Audi“ salono apdailos odą gali ištepti mėlynų džinsų dažai.

Be gausios „Audi“ sportinių, hibridinių ir elektrinių automobilių kolekcijos, buvo pristatyti ir g-Tron modeliai, varomi „Audi“ e. dujomis. Jas koncernas pradėjo gaminti Frankfurte, Alendorfe ir Ferlyje įsikūrusiose gamyklose. Trumpai tariant, tai sintetinis metanas, išgaunamas vandenilį maišant su anglies dioksidu. „Audi“ giriasi tapęs pirmuoju gamintoju, kuriam pavyko automobilio variklio reikmėms pritaikyti ne tik metaną, bet ir sukurti dirbtinį dyzeliną. Šį jau kurį laiką gamina Dresdene įsikūrusi gamykla. Beje, dirbtiniu dyzelinu varomu „Audi A8“ važinėja Vokietijos švietimo ir mokslo ministras

Lankytojų dėmesys krypo ir į atnaujintus A4 serijos automobilius, kurie neabejotinai bus populiarūs ir Lietuvoje. Oficiali penktos laidos A4 serijos premjera Vokietijoje įvyko dar prieš kelis mėnesius, o Frankfurto paviljone išvydome šių modelių didesnės galios versijas – „Audi S4“ sedaną ir „S4 Avant“ universalą.

Greitų ir galingų automobilių mėgėjams „Audi“ siūlo 260 kW galią ir iki 100 km/val. spurtą vos per 4,7 sekundės. Susidomėjimo taip pat verta naujos konstrukcijos aštuonių laipsnių „Tiptronic“ transmisija, pasižyminti dideliu perjungimo efektyvumu ir užtikrinanti greitą bei sklandų pavarų keitimą.

BMW X1 kur kas erdvesnis už pirmtaką. /„Scanpix“ nuotrauka

„Volkswagen“ užkulisiuose - stingdanti žinia

Koks Frankfurtas be Vokietijos automobilių pramonės simboliu tapusio „Das Auto“ – „Volkswagen“ parado? Šis gamintojas nutarė skirti daugiau dėmesio naujos laidos „Tiguan“ modeliui, kurį pristatė uždarame vakariniame koncerno renginyje gausiai susirinkusiems žurnalistams. Į parodą iš viso buvo atvežti keturių versijų „Tiguan“ automobiliai. Tai - didesnės galios „Tiguan R-Line“, įprastas miesto visureigis, bekelei pritaikyta versija su atitinkama „visureigiška“ puošyba ir vyšnia ant torto – 160 kW (218 AG) bendros galios įkraunamas hibridas „Tiguan GTE“.

Gamintojas patikino, kad patobulinta 4MOTION visų ratų pavara geriau prisitaiko prie konkrečios kelio dangos ir eismo sąlygų. Pagerintos ir buksyravimo galimybės. Naujasis „Tiguan“ gali vilkti iki 250 kg svorio priekabą.

„Volkswagen“ paviljone gausiai žėrėjo išblizginti įkraunami hibridai – tarp jų ir tokie žaliųjų automobilių pardavimo skaičių turintys didinti modeliai kaip „Volkswagen Golf GTE“, kurį jau keletą savaičių galima užsisakyti ir Lietuvoje.

Apie tai, kad iki 2020 metų VW koncernas pristatys dar bent 20 elektra varomų naujų mašinų, parodoje bylojo aukščiausi koncerno bosai, taip pat ir vykdomasis direktorius Martinas Winterkornas. Visi ženklai rodo, jog koncernui pats metas imtis žaliųjų technologijų plėtros. Mat garsiau nei VW premjera Frankfurte sekmadienį per pasaulį nuaidėjo sensacinga žinia, kad JAV aplinkosaugos agentūra EPA pradėjo oficialų tyrimą dėl „Volkswagen“ apgavysčių Šiaurės Amerikos rinkoje.

Paaiškėjo, jog gamintojas, norėdamas atitikti griežtus JAV Nox emisijos reikalavimus, nuo 2008 metų į kai kuriuos naujus dyzelinius modelius (plačiausiai kalbama apie 2,0 Tdi varomas mašinas) montavo specialią išmaniąją programinę įrangą, padedančią apgauti techninės apžiūros centruose naudojamus teršalų išmetimo matuoklius. VW vadovas jau spėjo atsiprašyti už šią kiaulystę, tačiau jei koncernui metami įtarimai pasitvirtins, VW grupei JAV gresia šimtamilijoninės ar net milijardinės baudos.

„Mercedes-Benz“ priešakyje – aerodinamiškiausio automobilio koncepcija. /„Scanpix“ nuotrauka

Pamišimas dėl miesto visureigių

Be žaliųjų technologijų, antra pagal populiarumą Frankfurte visu intensyvumu išryškėjusi tendencija - pamišimą primenanti miesto visureigių karštligė. Be šios klasės automobilių jau nebeišsiverčia ne tik tokie gamintojai kaip „Volkswagen“ ar erdvesnį ir išties puikų X1 visureigį parodoje pristatantis BMW koncernas, bet ir kur kas prabangesnio segmento aukštuomenė – „Bentley“ ir „Jaguar“.

Kilmingosios britų markės „Bentley“ didesnio pravažumo automobilis yra greičiausias pasaulyje serijinės gamybos miesto visureigis. Jo maksimalus greitis - 301 kilometras per valandą. Mašinoje, kurią gaminant panaudota itin daug aliuminio, sumontuotas W12 6 l 608 AG ir 900 Nm variklis, turintis cilindrų išjungimo galimybę. Iki 100 km/val. „Bentley“ įsibėgėja vos per 4,1 sekundes. Dar nė vienas serijinės gamybos didesnio pravažumo automobilis nebuvo toks greitas.

Tuo metu 47 tūkst. eurų vertės bazinės komplektacijos visureigis „Jaguar F-Pace“ yra „Jaguar Land Rover“ ir kompanijos savininkės „Tata Motors“ neabejotinai itin aktualus ir gal net kiek pavėluotas bandymas pagyvinti prekybą automobiliais. Pagal pardavimą jis turėtų padėti priartėti prie Vokietijos „premium“ segmento gamintojų BMW, „Audi“ ir „Mercedes-Benz“.

Vis dėlto iš pristatomų „žemiškų“ visureigių labiausiai įstrigo modernesnės išvaizdos, antros laidos kompaktinis miesto automobilis BMW X1. Jis erdvesnis tiek keleiviams, tiek ir bagažui, mat yra 53 mm aukštesnis už pirmtaką. Ir vairuotojo, ir „šturmano“ sėdynės taip pat 36 mm, o keleivių – 64 mm aukštesnės nei pirmos laidos modelio. Bagažinę BMW padidino iki 505 litrų. Apskritai BMW pernelyg nenutolo nuo X linijos esmės, tad drąsiai galima teigti, jog pristatytas modelis – tai sumažinta, bet visų kitų pranašumų nestokojanti didžiojo savo brolio X5 versija.

„Volkswagen Group“ bosai prie elektrinio „Audi quattro“ visureigio koncepcinio modelio. /„Scanpix“ nuotrauka
Netolimos „Bugatti“ ateities vizija.
„Škoda Superb Combo“ – du pranašumai viename.

.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"