Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Visos amerikiečių mašinos turės po elektroninę „akį“

 
Amerikoje užpakalinio vaizdo kameros parduodamiems naujiems automobiliams bus privalomos nuo 2018 metų, Europoje apie tai kol kas dar nekalbama. 
Amerikoje užpakalinio vaizdo kameros parduodamiems naujiems automobiliams bus privalomos nuo 2018 metų, Europoje apie tai kol kas dar nekalbama.  "Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Vokietijos technologijų kompanijos „Continental“ ir „Allianz Center for Technology“, bendradarbiaudamos su Miuncheno technikos universitetu, atliko eismo įvykių tyrimą, kurio metu buvo nustatyta, kad beveik pusė eismo įvykių nutinka automobilį statant arba išvažiuojant iš stovėjimo vietos. Be to, net trys ketvirtadaliai (84 proc.) tokių avarijų atsitinka kai važiuojama atbuline eiga ir tik 16 proc. – kai įvažiuojama į stovėjimo vietą.

Deja, bet avarijų metu ne tik apgadinamos transporto priemonės ir atsiperkama automobilio remontu. Dar 2010 metais JAV Šiaurės Amerikos nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija (NHTSA) pateikė duomenis, kad eismo įvykių metu, kai automobilis judėdavo atbuline eiga, vien Jungtinės Amerikos Valstijose per metus žuvo 210 ir buvo sužeista daugiau kaip 15 tūkst. žmonių.

Todėl jau 2018 metais JAV taps pirmąja valstybe pasaulyje, kur visuose parduodamuose naujuose automobiliuose turės būti įrengta užpakalinio vaizdo kamera. Ekspertai neabejoja, kad mažiausiai trečdalio tokių eismo įvykių bus galima išvengti, jei automobiliuose bus sumontuota galinės eigos vaizdo įranga, kuri padės vairuotojui geriau įvertinti automobilio aplinką.

Iššūkiai didėja

Pagrindinės priežastys, kodėl per paskutiniuosius dešimt metų eismo įvykiai automobilio manevravimo ir statymo metu išaugo daugiau kaip 30 procentų, yra sparčiai besiplečianti urbanizacija ir didėjantis automobilių skaičius keliuose. Taip pat – ir žymiai didesni nei prieš kelis dešimtmečius gaminami automobiliai, nors stovėjimo vietų dydis liko nepakitęs. Todėl nieko nuostabaus, kad tokie automobiliai kaip miesto visureigiai (SUV) ir vienatūriai net 30 procentų dažniau nei maži ir kompaktiniai patenka į eismo įvykius, judėdami atbuline eiga.

Vokietijos federalinės autotransporto tarnybos duomenimis, 2016 metais šios šalies keliuose važinėjo daugiau kaip 45 milijonai automobilių – net milijonu daugiau nei prieš metus, ir čia yra vienas didžiausių automobilių tankių pasaulyje. Be to, automobilių sparčiai daugėja ne tik Europoje, bet ir kitur pasaulyje, o štai infrastruktūros plėtra gerokai atsilieka, ypač metropoliuose ir kitose didelėse urbanizuotose zonose, kur vairuotojai susiduria su itin dideliais vairavimo iššūkiais.

Klaidas taiso elektronika

Todėl pagalbinės vairuotojo elektroninės sistemos tokiose situacijose yra tiesiog būtinos – esant itin intensyviam eismui, ypač tada, kai matymas yra ribotas. Jos vertina aplinką ir perspėja arba pačios stabdo automobilį, jei tik kyla susidūrimo pavojus. Sistema stebi vairuotojui nematomas zonas, perspėja apie kitus eismo dalyvius, pati gali pastatyti automobilį arba padėti išvažiuoti iš stovėjimo vietos.

Padėti vairuotojams spręsti šias užduotis sukurta daug skirtingų sistemų – vaizdo kameros arba radaro pagrindu veikianti įranga, taip pat aplinkinio vaizdo jutikliai, ekrane rodantys 360 laipsnių aplink automobilį esantį vaizdą.

Taip pat į automobilius jau montuojamos tokios sistemos, kurios vertina aplinką ne tik priešais, bet ir jo šonuose, ir automatiškai stabdo jei atsiranda pavojus susidurti su iš šono atvažiuojančiu automobiliu, dviratininku ar į kelią žengiančiu pėsčiuoju. Tad visos šios pagalbinės sistemos padeda sumažinti pasekmes, kai intensyviame eisme vairuotojas nebesugeba įvertinti visų aplinkybių – už jį tą padaro ir apsaugo elektronika.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"