TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Visos Lietuvos traukinių eismo saugumas – viename centre

2014 07 25 14:32
Naujasis bendrovei "Lietuvos geležinkeliai" priklausantis Eismo valdymo centras yra vienas moderniausių Europoje.   LŽ archyvo nuotrauka

Vakar žiniasklaidos atstovams bus pristatytas naujasis AB „Lietuvos geležinkeliai“ Eismo valdymo centras (EVC).

EVC organizuojamas ir valdomas visos šalies traukinių eismas, automatiškai sudaromi ir koreguojami traukinių grafikai, derinamos eismo pertraukos geležinkelių infrastruktūros priežiūrai ir remonto darbams, operatyviai reaguojama į susidariusias eismo saugumui ir efektyvumui pavojingas situacijas. Visos šalies traukinių eismo saugumas priklauso nuo šio centro veiklos.

EVC – vieta, kurioje visa geležinkelių eismo informacija yra valdoma vienoje būstinėje. Duomenys centralizuotai surenkami ir apdorojami iš geležinkelių objektų ir informacinių sistemų, į vieną tinklą sujungtos 94 geležinkelio stotys. Jis tenkina visus Europos Sąjungos geležinkeliams keliamus reikalavimus, užtikrina gerą techninę sąveiką tarp nacionalinių tinklų ir Transeuropinio transporto tinklo (TEN-T). Buvusios eismo valdymo sistemos buvo sukurtos ir pagamintos skirtingų gamintojų bei technologijų, todėl tai ribojo jų sąveikos, apjungimo ir vienos sistemos integravimo į kitą galimybes.

„Geležinkelių Eismo valdymo centre įrengti galingi automatinių funkcijų moduliai, kurie padeda išvengti galimų traukinių eismo konfliktų ir ekstremalių situacijų. Įrengta sistema analizuoja traukinių eismą ir informuoja prižiūrintį asmenį, kad, pavyzdžiui, traukinio maršrutas sudarytas neteisingai bei pati pasiūlo optimaliausias alternatyvas. Taip pat yra fiksuojamas šalies geležinkelių užimtumas, eismo sutrikimai“, – sakė AB „Lietuvos geležinkeliai“ Krovinių vežimo direkcijos direktoriaus pirmasis pavaduotojas Virginijus Juška.

Pasak V. Juškos, sistema nuolatos automatiškai tikrina pervažas, iešmus, šviesoforus ir kitus geležinkelių infrastruktūros įrenginius. Ji iš anksto perspėja apie galimus sutrikimus, kurie gali turėti įtakos traukinių eismui ar jo saugumui. V. Juška taip pat pažymėjo, kad nors visos Lietuvos geležinkelio stočių sistemos yra sujungtos į vieną, valdomą EVC, yra palikta ir alternatyvi galimybė – prireikus geležinkelių eismą galima valdyti iš kiekvienos stoties lokaliai.

Sutartis dėl EVC įrengimo tarp AB „Lietuvos geležinkeliai“ ir konkursą laimėjusios „Indra Sistemas S.A“ (Ispanija) buvo pasirašyta 2010 metais. Jos vertė – 73.9 mln. litų, Europos Sąjungos struktūrinių fondų parama sudarė 62.8 mln. litų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"