TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Visureigio „Tesla Model X“ startas: to dar nematėte

2015 09 30 10:48
„Tesla Model X“. AFP/Scanpix nuotrauka

Antradienio vakarą pristatęs naują žingsnį kompanijos ir automobilizmo istorijoje - elektrinį „Model X“ visureigį - „Tesla“ bendrovės įkūrėjas Elonas Muskas pareiškė, jog gailisi tik vieno: kompanija peršoko pati save, itin gausiai įdiegdama inovatyvių inžinerinių sprendimų.

„Manau, kad kurdami X kiek per daug įsijautėme. Jei būtume iš anksto žinoję, kokie bus sudėtingi šiame visureigyje įdiegtos inžinerinės naujovės ir kiek visa tai kainuos, gal būtume apsiėję su mažiau inovacijų“, - įteikdamas pirmųjų šešių „Model X“ visureigių raktelius stambiausiems investuotojams pažymėjo amerikiečių inovatorius.

Iš fantastikos į realybę

Unikalios galinės „sakalo sparno“ durelės, kuriose montuojami ultragarso davikliai užfiksuoja vairuotojo artėjimą prie automobilio ir jas automatiškai pakelia, į stogo konstrukciją organiškai įsiliejantis priekinis stiklas, naujoviškas keleivių sėdynių tvirtinimas, suteikiantis kur kas daugiau sėdimosios vietos - tai tik keletas akivaizdžiausių „Model X“ konstrukcijoje įdiegtų naujovių.

„Tesla“ masinę naujojo visureigio gamybą pradėjo tik prieš kelias dienas ir, pasak E.Musko, surinkimas kol kas tik įsivažiuoja, nes gamyklos darbuotojams tenka iš naujo mokytis to, ką anksčiau žinojo apie automobilio konstrukciją. Todėl šiandien užsisakius „Model X“, jis pas šeimininką atkeliautų per 8-12 mėnesių. Anksčiau E. Muskas yra skaičiavęs, jog per pirmuosius gamybos metus, tikisi pagaminti 50 tūkst. visureigių.

Naujasis miesto visureigis yra trečias „Tesla“ produkcinis automobilis, kuris tikimasi smarkiai išaugins kompanijos pardavimus. Paversti šį modelį realybe kompanijai truko dvejus metus.

Vienas sunkiausiai inžineriškai išpildomų sprendimų – didžiulis priekinis stiklas, besitęsiantis per trečdalį stogo. Tam buvo gaminamas specialus tiesioginius saulės spindulius blokuojantis daugiasluosnis stiklas, o ant šoninių statramsčių papildomai montuojami speciali apsauga nuo saulės.

Aukščiausias saugumas

Pirmieji šio septynviečio visureigio užsakymai buvo priimti, kompanijai vos paskelbus žinią apie būsimą projektą. Visi pirmieji užsakovai privalėjo sumokėti 36 tūkst. eurų avansą. Visureigio versijos su aukščiausiu apdailos komplektu kaina – 118 tūkst. eurų.

Tiesa, klientams netrukus bus pasiūlyta ir 127 tūkst. eurų kainuojanti „Ludicrous Mode“ versija su galingesniais elektros motorais. Toks modelis įsibėgėti iki 100 km/h gebės vos per 3,2 sekundės. Ši versija, pasal E.Musko, taip pat bus apginkluota HEPA salono oro filtru, tobulai išvalančiu į vidų patenkantį orą. Tai gali sulaukti daug dėmesio nuolatiniame smoge gyvenančiuose Azijos didmiesčiuose, kurių gyventojai yra priversti dėvėti respiratorius.

„Oro srautas salone bus itin grynas. HEPA filtras toks efektyvus, jog salone esančius žmones galėtų sėkmingai apsaugoti nuo sprogusio biologinio ginklo“, - pristatydamas visureigį krizeno ekscentriškasis „Tesla“ vadovas, o po to visiškai rimtai pareiškė tikįs, jog „Model X“ taps pirmuoju visureigiu surinksiančiu penkias žvaigždutes visose saugumo testo kategorijose, net ir šoninio vertimosi – to iki šiol tradiciniams miesto visureigiams nepavykdavo padaryti dėl per aukštai esančio svorio centro. Dėl mašinos dugne montuojamos 450 kg svorio „Panasonic“ baterijos „Model X“ eismo įvykio metu apversti praktiškai neįmanoma.

Bazinės komplektacijos „Tesla X“ modelio kaina kol kas nėra skelbiama, tačiau iš ankstesnių kompanijos užuominų manoma, jog ji sieks apie 70 tūkst. eurų. „Model X“ bus siegiama tik visų ratų pavara.

Naujasis „Model X“ viena įkrova gali nuvažiuoti iki 414 kilometrų pagal amerikietiškąjį EPA standartą. O tai jau įspūdinga, žinant kad amerikietiškas automobilio ekonomijos testas su realybe prasilenkia kur kas mažiau nei europietiškasis NEDC.

E.Muskas tikisi, jog „Model X“ pardavimai pasieks ar net viršys sedano „Model S“ populiarumą. Maždaug pusės klientų tikimasi sulaukti iš JAV, kitą pusę sudarys Europos bei Azijos vairuotojai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"