TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

VIT jau rudenį puikuosis aptarnavimo greičiu ir technologijomis

2014 07 08 6:00
Liepos 2 dieną rangovai jau buvo atlikę 62 proc. visų numatytų Vilniaus VIT statybos darbų - tiksliai pagal iš anksto numatytą planą. Alinos Ožič (LŽ) nuotraukos

„Puiku“, - ketvirtadienį ištarė premjeras Algirdas Butkevičius, pats inicijavęs šalia Vilniaus statomo Vaidotų intermodalinio terminalo (VIT) statybos progreso peržiūrą. Vyriausybės vadovas apsidžiaugė įsitikinęs, kad VIT statybos darbai vyksta pagal iš anksto numatytą grafiką, tad terminalas bus atiduotas vertinti komisijai irgi laiku – 2014-ųjų lapkritį.

Į Vaidotus apžiūrėti darbų buvo sugužėję aukščiausio rango valdininkai. Be A. Butkevičiaus, atvyko susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, Muitinės departamento ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos generaliniai direktoriai Antanas Šipavičius bei Skirmantas Skrinskas, Vilniaus meras Artūras Zuokas, projektą įgyvendinančios AB „Lietuvos geležinkeliai“ (LG) generalinis direktorius Stasys Dailydka, kiti LG vadovai, statybos darbų generalinės rangovės UAB „Fegda“ ir subrangovių atstovai. Tai rodo, koks svarbus yra šis objektas.

VIT statybos kainuos 109,6 mln. litų. 85 proc. rangos darbų finansuojama iš Europos Sąjungos sanglaudos fondų. Tačiau projekto vertė, kaip skaičiuojama, yra triskart didesnė ir sudarys daugiau kaip 370 mln. litų.

Daug Vyriausybės dėmesio sulaukia ne tik VIT, bet ir kiti bendrą krovinių transportavimo intermodaliniu būdu sistemą Lietuvoje sudarysiantys objektai - jau tiesiamas europinės vėžės geležinkelis „Rail Baltica“, Kauno, Klaipėdos ir Šiaulių intermodaliniai terminalai. Taip yra dėl to, kad pastaruoju metu vis aštrėja kova tarp Europos regionų, per kuriuos gabenami kroviniai iš Senojo žemyno į Aziją ir atgal. „Vėluoti negalime, kitaip prarasime pirmaujančias pozicijas regione“, - į premjero pagyrą dalykiškai reagavo S. Dailydka. A. Butkevičius pritarė LG vadovui: „Taip, pavėlavusiesiems liks tik trupiniai.“

Atlikta beveik du trečdaliai darbų

Šiuo metu Lietuva tarp Rytų Europos valstybių, kurių teritorijomis kursuoja kroviniai Rytų ir Vakarų kryptimis, pirmauja. Tai liudija ir faktas, kad lietuvių transporto bendrovės sukuria kone ketvirtadalį Lietuvos bendrojo vidaus produkto – tokio rezultato iki šiol nėra pasiekęs nė vienos Europos Sąjungos šalies transporto sektorius. Tikimasi, jog dabar mūsų valstybėje sparčiai diegiamas pats pažangiausias pasaulyje įvairiarūšis transportas ir itin modernios išmaniosios jo priežiūros technologijos padės Lietuvai išsaugoti lyderės pozicijas ir ateityje.

„Terminalas, kurio statybas planuojama baigti dar šiemet, leis užtikrinti efektyvią skirtingų transporto rūšių – kelių ir geležinkelių - integraciją, išnaudojant kiekvieno jų pranašumus – geležinkelių ekonomiškumą energijos išteklių sunaudojimo požiūriu ir kelių transporto greitį bei lankstumą pristatant krovinį galutiniam vartotojui iki durų“, - kalbėjo S. Dailydka.

LG vadovas atkreipė dėmesį, kad šiuolaikinėje konkurencinėje kovoje „svarbiausia yra greitis“. Ir pristatant krovinius, ir diegiant pažangiausias technologijas, ir statant infrastruktūros objektus įvairiarūšiam transportui. Naujausiais duomenimis, praėjusį ketvirtadienį VIT jau buvo atlikta 62 proc. numatytų darbų. Tiesa, galbūt stebėtojams iš šalies kol kas to aiškiai nematyti, nes būsimo VIT teritorija labiau primena statybos aikštelę, o ne įvairiarūšiam transportui skirtą terminalą. Tačiau visi puikiai supranta, kad svarbiausi darbai objekte atliekami dar prieš pastatant statinius. Daug laiko užima nutiesti komunikacijas, privažiuojamuosius kelius, Lietuvoje – dar ir išpirkti žemę. Atvykusieji į darbų peržiūrą svarstė, jog ateityje būtina keisti įstatymus, kad dėl pernelyg godžių žemės savininkų nebūtų stabdomi šaliai svarbūs strateginiai objektai.

Diegiamos moderniausios technologijos

A. Butkevičius neslėpė džiaugsmo dėl laiku atliekamų Vilniaus VIT darbų.

Naujajame VIT visur bus siekiama kuo didesnio greičio prižiūrint krovinius. Premjeras A. Butkevičius atidžiai klausėsi UAB „Telekonta“, diegiančios informacines technologijas VIT, atstovo kalbos apie tai, kaip veiks skeneriai, skenuosiantys pro terminalo vartus įvežamus krovinius. Pasirodo, idealiu atveju prie krovinių iki pat jų pakrovimo aikštelės neturėtų prisilieti nė vieno pareigūno ranka. Visą darbą atliks kompiuteriai. Žmonės įsikiš nebent tada, kai kils įtarimų dėl krovinio kilmės, jo atitikimo veterinarijos reikalavimams ar panašių dalykų. Tačiau ir tuo atveju papildomai patikrai atlikti krovinys bus nukreipiamas į vieną iš terminalo vadinamųjų rankovių, kad netrukdytų pagrindiniu keliu plaukiančiam krovinių konvejeriui.

Bus visiškai automatizuotos ir muitinės, pasienio, draudimo procedūros, krovių pakrovimas ir iškrovimas. „Pažiūrėjome, kas moderniausio yra Europoje, ir viską diegiame čia“, - informavo Vyriausybės vadovą S. Dailydka.

Tikimasi, kad pradėjus veikti geležinkeliui „Rail Baltica“ ir keturiems įvairiarūšio transporto terminalams Lietuva iš visų regiono valstybių ir toliau sugebės greičiausiai perkrauti jos teritorija cirkuliuojančius krovinius tarp Azijos ir Europos.

Padaugės darbo vietų

Iškilus VIT, pirmojo etapo statybų Vaidotuose projektas bus įgyvendintas. Baigus statybos darbus Vilniaus ir Kauno terminaluose, bus pasiūlyta konteinerių vežimo geležinkeliais paslauga tarp Klaipėdos jūrų uosto ir VIT, o terminale saugomais tuščiais konteineriais prekėms gabenti galės naudotis tiek Vilniaus viešajame logistikos centre (VLC) įsikūrusios, tiek kitos regiono logistikos, gamybos ir kitokia veikla užsiimančios bendrovės.

Vilniaus VLC iškils atlikus antrojo etapo darbus. „Lietuvos geležinkeliams“ priklausančiame 460 hektarų plote Vaidotuose dirbs Lietuvos ir užsienio krovinių vežimo, ekspedijavimo, sandėliavimo, krovinių draudimo įmonės, veiks muitinės, kitų valstybės institucijų padaliniai. Vienoje vietoje koncentruotos logistikos paslaugos leis steigti prekių sandėlius ir įvairiarūšiu transportu vežti krovinius į Rytų bei Vakarų rinkas.

Praėjusį ketvirtadienį AB „Lietuvos geležinkeliai" vadovas S. Dailydka atkreipė dėmesį, kad jau dabar jaučiama nemaža konkurencija tarp kompanijų, norinčių nuomotis valstybės valdomos bendrovės žemes. Pasak S. Dailydkos, su suinteresuotomis įmonėmis yra pasirašyti septyni ketinimų protokolai, ir pageidaujančiųjų bendradarbiauti vis daugėja.

Skaičiuojama, kad Vaiduotuose atsiradus VLC jame bus sukurta mažiausiai 200 naujų darbo vietų.

Parengta bendradarbiaujant su AB „Lietuvos geležinkeliai“

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"