Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

VMI ir ekspeditoriai sutarė dėl e. važtaraščių

 
2017 04 25 6:05
Praėjus vos pusmečiui nuo i.VAZ veikimo pradžios, didieji krovinių vežėjai krovinio važtaraščius VMI pateikia tik elektroniniu būdu.Alino Ožič nuotrauka
Praėjus vos pusmečiui nuo i.VAZ veikimo pradžios, didieji krovinių vežėjai krovinio važtaraščius VMI pateikia tik elektroniniu būdu.Alino Ožič nuotrauka

Daug aistrų kėlęs e. važtaraščių deklaravimas pasiekė atomazgą. Krovinių judėjimas dėl duomenų trūkumo nebus stabdomas, o įgaliojimų sistemą planuojama iš viso panaikinti, teigiama Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) pateiktame atsakyme į Lietuvos nacionalinės ekspeditorių ir logistų asociacijos „Lineka“ pateiktus klausimus.

Tai, kad susitarimas pasiektas, „Lietuvos žinias“ informavo logistikos ir ekspedijavimo verslo atstovai. „Apie „i. VAZ“ diskutavome ne viename susitikime ir pagaliau į verslininkų problemas buvo atsižvelgta. Žinoma, e. važtaraščių sistemą dar reikia tobulinti, tačiau visi ženklai rodo, kad judame pozityvia kryptimi. Jeigu sistemą sutvarkys taip, kaip aiškinama rašte, tai verslininkus ji tenkins.

Svarbu, kad prievolė deklaruoti važtaraščių duomenis netrukdytų darbo procesui“, – pažymėjo „Linekos“ viceprezidentas, logistikos bendrovės „Rhenus Svoris“ generalinis direktorius Arūnas Bertašius.

Verslo nerimas truko pusmetį

„Lietuvos žinios“ apie į kampą įvarytas didžiąsias logistikos įmones rašė 2016 metų rugsėjo 30 dienos publikacijoje „Elektroniniai važtaraščiai artėja – aistros kaista“.

Ji nekamavo tik mažųjų logistikos bendrovių, kurie turi galimybę dėl mažos vežamų krovinių apimties pildyti važtaraščius ranka. Didžiosioms įmonėms toks pildymas būtų reiškęs apskritai konkurencingumo praradimą.

Atkreipėme dėmesį, kad nuo praėjusių metų spalio 1 dienos, maždaug prieš pusę metų, pradėjus veikti išmaniajai mokesčių administravimo sistemai (i.MAS), visi pridėtinės vertės mokesčio (PVM) mokėtojai privalo teikti elektronines sąskaitas faktūras ir elektroninius važtaraščius.

Dalis krovinių vežimu automobilių keliais užsiimančių šalies įmonių pyko, kad neva nauja VMI nustatyta tvarka jas galėjo versti „švaistyti be naudos milžiniškus pinigus“.

Verslo atstovai akcentavo dvi pagrindines e. važtaraščių deklaravimo sistemos problemas. Pirma, kad neužpildžius visų sistemos laukų ir negavus patvirtinimo, krovinio vežti nebuvo galima.

A.Bertašius pastebėjo, kad logistikos versle dažnai pervežami daliniai kroviniai.

Tai reiškia, kad viename sunkvežimyje būna pakrauti keliolikos ar net keliasdešimties klientų kroviniai. Jeigu deklaruojant bent viename iš jų pasitaikydavo klaida, sistema nepriimdavo viso paketo.

„Jeigu „išmesdavo“ klaidą, mes tarsi negalėjome pajudėti į reisą. Dabar aiškinamajame rašte nurodyta, kad klaidos krovinio gabenimui įtakos neturėjo, jos buvo informacinio pobūdžio. Klaidų korekcijai yra suteiktas 30 minučių laikas po krovinio išvykimo. Svarbiausia, kad sistemos kūrėjai atsižvelgė į tai, kad versle negalima stabdyti krovinių judėjimo“, – pasakojo „Rhenus Svoris“ vadovas.

Antra logistams ir ekspeditoriams nerimą kėlusi problema – įgaliojimų reikalavimai I.MAS sistemoje. Anot A. Bertašiaus, jeigu logistikos paslaugas teikianti bendrovė norėdavo pateikti važtaraštį, tai bendrovės klientas, būtinai direktorius, turėjo prisijungti prie elektroninio i.MAS posistemio i. VAZ ir suteikti tokį įgaliojimą.

Arūnas Bertašius: "Pagaliau į verslininkų problemas buvo atsižvelgta"."Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka
Arūnas Bertašius: "Pagaliau į verslininkų problemas buvo atsižvelgta"."Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

„Jei įgaliojimas nebūdavo tinkamai sutvarkytas, e. važtaraštis automatiškai nesusiformuodavo ir krovinio vežti nebuvo galima. Mūsų sąraše yra 900 įmonių, kurių vadovai turi suteikti mums įgaliojimus. Šis skaičius yra gerokai didesnis, nei realiai įmanoma surinkti. Dabar žadama, kad to nebebus. Kol kas įgaliojimų sistema nepanaikinta, bet VMI rašte teigiama, kad jos planuojama atsisakyti“, – praėjusią savaitę „Lietuvos žinioms“ tvirtino „Rhenus Svoris“ vadovas.

Nuostolių patirti nespėjo

Vis dėlto, kaip dienraščiui teigė logistikos sistemų optimizavimu, tarp jų – naujųjų i.MAS, i.SAF ir i.VAZ pritaikymu užsiimančios bendrovės „Equinox Europe“ vadovė Rasa Beskajevienė, bent jau jos klientėms – ekspedijavimo ir logistikos įmonėms – naujoji e. važtaražčių sistema nuostolių pridaryti nespėjo. „Nors i.MAS veikia jau pusmetį, ir kurį laiką dėl jos netobulo veikimo buvo nusiskundimų, nesu girdėjusi, kad bent vienas mūsų klientas per tą laiką būtų turėjęs finansinių praradimų.

Verslo atstovai akcentavo dvi pagrindines e. važtaraščių deklaravimo sistemos problemas.

Ir čia reikėtų pagirti Valstybinę mokesčių inspekciją, kuri dar iki tol, kol dar nebuvo susitarimo su „Lineka“ dėl įgaliojimų panaikinimo ir panašiai, į netikėtai atsiradusias logistikos verslo problemas pažiūrėjo lanksčiai. Žinoma, galvos negaliu guldyti, kad visi absoliučiai visi mūsų klientai išvengė nuostolių, tačiau bent jau ta informacija, kurią turiu, rodo, jog veltui praradusiųjų savo pinigus nebuvo“, – komentavo „Lietuvos žinių“ pašnekovė.

Rasa Beskajevienė: "Naujoji e.važtaraščių pateikimo tvarka klientėms nuostolių pridaryti nespėjo"."Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka
Rasa Beskajevienė: "Naujoji e.važtaraščių pateikimo tvarka klientėms nuostolių pridaryti nespėjo"."Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Anksčiau R.Beskajevienė yra sakiusi, kad trintis tarp kai kurių verslininkų ir VMI atsirado labiausiai dėl to, kad informacinių technologijų (IT) paslaugos nėra pigios, o jų kainą pritaikyti savo sistemas prie i.VAZ verčiamoms įmonėms dar galėjo padidinti tai, kad patobulinimų 2016 metų pabaigoje prireikė iškart visoms bendrovėms. „IT paslaugų teikėjai ir taip turi labai įtemptus darbo grafikus, paslaugos suplanuotos ilgam laikui į priekį, todėl viską mesti ir tobulinti vien logistikos įmonėms elektroninių duomenų perdavimą į elektroninio važtaraščio sistemą tiesiog nėra kada ir kam“, – svarstė „Equinox Europe“ vadovė.

Vakar R.Beskajevinė tvirtino, kad po verslo ir VMI susitarimo atsirado „šiek tiek laisvės daugiau įmonėms pateikinėti duomenis“. „Sėkmingi susitarimai (su VMI – aut.) buvo pasiekti, pavyzdžiui, ne tik dėl pašto ir siuntų įmonių, bet ir dėl duomenų pateikimo, jų integracijos. Savo darbą padarėme, pritaikymui (elektroninių sistemų –aut.) laiko užteko. Žinoma, problemų dar pasitaiko. Kartais būna netgi rimtų klaidų, kurias lemia tam tikros priežastys. Ypač tada, kai važtaraščiai „nesuvaikšto“ elektroniniu keliu. Nors taisytinų problemų dar likę, bet jos daugiau techninės. Manau, dirbdami kartu su VMI mes tas klaidas ištaisysime. Dar kartą kartoju, inspekcija šiandien dirba pakankamai lanksčiai. VMI programinės įrangos sprendimų tiekėjai žiūri, analizuoja, operatyviai sprendžia problemas, kurios dažniausiai iškyla netikėtai“, – pasidžiaugė „Equinox Europe“ direktorė.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"