TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vokiečiai kuria saugumo sistemos šedevrus

2009 06 17 0:00
Kad vairuotojas ir priekyje sėdintis keleivis netraumuotų vienas kito, tarp jų susidūrimo metu išsiskleidžia papildoma saugos pagalvė.
Carmagazine.co.uk nuotrauka

Daugelis gamintojų automobiliuose diegia vis modernesnes saugumo sistemas, tačiau tai, ką kuria kompanijos "Mercedes" inžinieriai, turėtų tapti tikra revoliucija automobilių saugumo srityje.

Vokiečių automobilių gamintojas "Mercedes" ruošiasi pristatyti futuristinį konceptą ESF 2009. Gamintojo teigimu, šiame automobilyje bus įdiegta ir pademonstruota naujausia saugumo sistema, kuri jau dabar specialistų vadinama revoliucija šioje srityje. Kai kurios šios saugumo sistemos funkcijos bus diegiamos ir serijiniuose "Mercedes" modeliuose, kitos išliks tik kaip inžinierių fantazijos vaisius. Oficialiai ESF 2009 bus pristatytas jau šią savaitę.

Dalis šiuolaikinių saugumo sistemų jau dabar montuojamos kai kuriuose serijiniuose "Mercedes" automobiliuose. Viena tokių - sistema "Pre-Safe", kuri sugeba numatyti galimą priešpriešinį automobilio susidūrimą su kliūtimi ir automatiškai įjungti stabdymo režimą, užsegti saugos diržus bei uždaryti langus. Tačiau ESF 2009 modelyje ši sistema yra patobulinta. "Pre-Safe Pulse" numato ne tik priešpriešinį, bet ir šoninį bei užpakalinį automobilio susidūrimą su kliūtimi ir imasi priemonių sušvelninti susidūrimo pasekmes.

Naujame "Mercedes" modelyje saugumo sistema gali net pakeisti automobilio kėbulo formą. Mat kėbulo konstrukcijos šonuose įrengtos specialios pripučiamos metalinės struktūros. Jeigu "Pre-Safe" sistema numato, kad susidūrimas neišvengiamas, šios oro kameros prisipildo dujų ir tampa papildoma apsauga.

Dar viena naujovė, sušvelninanti šoninio smūgio pasekmes, yra funkcija, sumažinanti atstumą tarp priekinių sėdynių. Kad vairuotojas ir priekyje sėdintis keleivis netraumuotų vienas kito, tarp jų avarijos metu prisipučia papildoma saugos pagalvė. Ant užpakalinės sėdynės sėdinčių keleivių saugumu rūpinsis nauji pripučiami saugos diržai. Jie susidūrimo metu sumažina krūtinės ląstos traumos riziką.

Dar viena oro pagalvė veikia kaip papildomas stabdys. Ji yra netoli priekinių ratų ir išsipučia labai staigiai stabdant - tai ne tik sulėtina automobilio greitį, bet ir pakelia jo priekį maždaug 8 centimetrais.

Įrengta ir sistema, galinti nustatyti neišvengiamą smūgį iš užpakalio. Esant būtinybei, automobilis šiek tiek stabdomas, kad po smūgio iš inercijos per smarkiai nenulėktų į priekį.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"