Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITZAPAD-2017
TRASA

Vokiečiai vairuotojus iš Rytų Europos vadina vilkikų vergais

 
2017 01 03 6:00
Vokietijos vežėjas privalo mokėti savo darbuotojui vidutiniškai 2500 eurų per mėnesį. Tuo metu lenkai, lietuviai, bulgarai, rumunai ar vengrai uždirba gerokai mažiau. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Netyla kalbos apie Vokietijos bandymus suvienodinti šios valstybės ir kitų šalių vairuotojų, vežančių krovinius į ją arba iš jos, atlyginimus. Pagal dabar galiojančią tvarką už darbo valandas, praleistas Vokietijoje, transporto įmonės privalo mokėti savo darbuotojams 8,5 euro minimalų valandinį atlygį.

Prie šios tvarkos įgyvendinimo turėtų prisidėti ir nuo sausio 1 dienos įvesta elektroninė registracija į Vokietiją komandiruojamiems darbuotojams. Sertifikato forma ir privalomos nurodyti informacijos reikalavimai nesikeičia. Vokietijos muitinės tinklalapyje www.zoll.de galima registruotis anglų, vokiečių ir prancūzų kalbomis.

Nepateikus pranešimų Vokietijos muitinės tarnyboms skiriama bauda iki 30 tūkst. eurų. Darbdaviai, jau buvę bausti bent 2500 eurų dėl minimalios algos ar komandiruočių įstatymų pažeidimo, gali būti šalinami iš sąrašo įmonių, kurioms leidžiama dalyvauti sudarant sandorius ir teikti kitas paslaugas šioje šalyje.

Vokietijos nacionalinės televizijos pirmojo kanalo interneto portale daserste.de prieš keletą dienų pasirodė straipsnis, kuriame vairuotojai iš Rytų Europos buvo pavadinti vilkikų vergais. Daserste.de duomenimis, lenkai, lietuviai, bulgarai, rumunai ar vengrai per mėnesį uždirba tik nuo 500 iki 1700 eurų, įskaitant dienpinigius.

Vokiečiai, panašiai kaip prancūzai, austrai ar olandai, negali konkuruoti paslaugų kainomis su Lenkijos, Rumunijos ar Bulgarijos bendrovėmis, mokančiomis vairuotojams mažus atlyginimus. Vokietijos transporto įmonės darbuotojas privalo gauti vidutiniškai 2500 eurų per mėnesį.

Vokiečių vežėjams į nugarą alsuoja stipri konkurencija iš Rytų, todėl jie ieško būdų, kaip atsikratyti konkurentų vidaus rinkoje. Juolab kad 40 proc. vilkikų, riedančių šalies federaliniais greitkeliais, yra iš užsienio, dažniausiai – iš Rytų Europos valstybių. Dabar jų vežėjų persekiojimas Vokietijos žiniasklaidoje – pačiame įkarštyje.

Vilkikų vairuotojai iš Rytų Europos ir patys vadina save šiuolaikiniais vergais. Kai kurie jų dėl sunkių darbo sąlygų, menko užmokesčio ir namų bei šeimos ilgesio kartais griebiasi alkoholio.

Vokiečiams, kaip belgams ar prancūzams, užkliūva ir tai, kad lietuvių, lenkų, rumunų ar bulgarų vairuotojai leidžia savo savaitinį 45 valandų poilsį užeigose prie jų autostradų. Belgijoje ir Prancūzijoje draudžiama beveik dvi paras trunkančią privalomą poilsio pertrauką būti transporto priemonės kabinoje. Už šios nuostatos nesilaikymą gresia 1800 eurų bauda. Vokiečiai irgi planuoja taikyti panašų draudimą.

Tačiau Vokietijos įmonės, kaip pasirodė, pačios mielu noru naudojasi pigia darbo jėga. Portalo daserste.de redaktoriai surado Lietuvos vilkiko vairuotoją, kuris „Audi“ automobilių gamintojo pavedimu vežiojo mašinų detales iš Bavarijos miesto Ingolštato į Prancūziją už 800 eurų per mėnesį (užmokestis su dienpinigiais).

Oficialioji Vokietija tikisi ryžtingų Europos Komisijos veiksmų kovojant su Rytų Europos socialiniu dempingu transporto srityje. Tai pagerintų padėtį ir jos vidaus sektoriuje.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"