TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vokiečiui iš tiesų padėjo sienos

2006 08 03 0:00
AFP/Scanpix nuotr.

Per Europą besiritant neregėtų karščių bangai, Hockenheime (Vokietija) "Ferrari" komanda atgavo pasitikėjimą, o ant nugalėtojų pakylos užlipus Michaeliui Schumacheriui, jau atvirai prakalbo apie šių metų "Formulės-1" čempiono titulą

Pirmosios "Formulės-1" lenktynės Vokietijoje įvyko prieš 55 metus - 1951 metų liepos 29 dieną, Niurburgringo trasoje. Kai 1976 metais joje žiaurią avariją patyrė austrų lenktynininkas Nikis Lauda, FIA laikinai uždraudė naudotis šiuo lenktynių žiedu. Todėl jau nuo 1977 metų reguliariai "Formulę-1" pradėjo priimti Hockenheimo trasa. Toje trasoje lenktynės vyko ir šiemet. Per Europą besiritanti didžiulių karščių banga nesirengia nurimti ir rugpjūčio mėnesį. Nesitikėdami vėsesnių orų, "Formulės-1" lenktynininkai ir žiūrovai po Prancūzijos etapo susirinko Vokietijoje. Sekmadienį oro temperatūra iš pat ryto pakilo iki 33 laipsnių, trasa įkaito iki 51 laipsnio. Aišku, kad pergalės namie tikėjosi Michaelis Schumacheris, kuris jau du pastaruosius etapus buvo neįveikiamas. Nors praėjusių metų čempionas Fernando Alonso šių metų sezoną pradėjo užtikrintai ir pasitikėdamas savo jėgomis, tačiau įpusėjus čempionatui iniciatyvą prarado. Tokią progą išnaudojo "Ferrari" komanda. Ji atgavo pasitikėjimą ir jau atvirai kalba apie šių metų "Formulės-1" čempiono titulą. Mačiusieji paskutines šios komandos kovas beveik nebeabejoja jos pajėgumu.

Avarijos sukant pirmuosius ratus

Savaitgalio kvalifikacijoje Schumacheriui per sekmadienio lenktynes nepavyko išsikovoti pirmosios starto pozicijos - jis liko antras. Tačiau jo sportine forma ir automobilio pajėgumu abejoti nereikėjo. Pirmąją starto poziciją užėmė suomis Kimi Raikkonenas. Už jo ir Schumacherio išsirikiavo: Felipe Massa, Jensonas Buttonas, Giancarlo Fisichella, Rubensas Barichello, Alonso, Ralfas Schumacheris. Pastarasis jau ties pirmais posūkiais prarado dvi pozicijas, o pirmą ratą kliudė Davido Coulthardo automobilį, šis nuo smūgio net šoktelėjo į viršų. Davidas lenktynes tęsė, o Ralfui teko pasukti į techninės priežiūros juostą. Ten lenktynininkas prarado brangų laiką. Dar lenktynių metu buvo pranešta, kad Ralfo elgesį svarstys teisėjų komisija.

Lenktynių pradžioje tai nebuvo vienintelė nesėkmė. Skubėdamas pagerinti savo poziciją, nekreipdamas dėmesio į automobilių ratų sukibimą su trasos danga, nepamatuotai greitį didino suomis Nico Rosbergas. Viename iš posūkių mašina atitrūko nuo trasos ir nereaguodama į vairuotojo pastangas suvaldyti, tiesiog iščiuožė į dulkėtą žvyro juostą, apsisuko ir trenkėsi į apsaugos tvorą. Lenktynininkas nenukentėjo, bet lenktynės jam baigėsi.

Tuoj po šio incidento iš trasos išvažiavo ir taip pat lenktynes baigė Pedro de la Rosa, kuris per praėjusias lenktynes Prancūzijoje pakeitė "McLaren" komandos lenktynininką Juaną Pablo Montoya. Tuo metu Raikkonenas jau suko savo antrąjį, greičiausią ratą. M.Schumacheris nuo jo atsiliko 2,404 sek., o nuvažiavus 6 ratus - 2,805 sekundės. Lenktynių tempas didėjo, mažiau patyrusius įtampa vertė klysti. Neapskaičiavus posūkio trajektorijos, į kelkraštį išslydo Vitantonio Liuzzi ("Toro Rosso") automobilis. Pakėlęs dulkių kamuolius lenktynininkas dar sugebėjo grįžti į trasą. Trečioje vietoje važiavęs Buttonas nuo M.Schumacherio partnerio Massos atsiliko 6,5 sek., Coulthardas nuo Scotto Speedo - 4,082 sekundės.

Lyderis anksti užleido poziciją

Netikėtai greitai, po 10 ratų, į techninės priežiūros juostą pasuko lenktynių lyderis Raikkonenas. Keisdami mašinos ratus mechanikai klydo, ir lenktynininkas ten užtruko 15,2 sekundės. Lyderio vietą užėmė M.Schumacheris. Massa nuo jo atsiliko 1,681 sekundės. Sugrįžęs į trasą Raikkonenas atsidūrė 8-oje vietoje. Priekyje jo važiavo Barichello, Markas Webberis, Alonso, Fisichella, Buttonas, Massa, M.Schumacheris. Barichello prieš Raikkoneną pirmavo 0,813 sek., Webberis prieš Alonso - 0,445 sekundės. Po 12 ratų iš trasos pasitraukė Nickas Heidfeldas.

Po 16 ratų į techninės priežiūros juostą pasuko Buttonas. Ten užtruko 8,9 sek., o sugrįžęs atsidūrė įkandin Raikkoneno. M.Schumacheris prieš Massą pirmavo 1,819 sekundės. Po 18 ratų į techninės priežiūros juostą įvažiavo Barichello (9,2 sek.), Massa (8,3 sek.). Vos sugrįžus iš techninės juostos užsidegė Barichello automobilio variklis, - lenktynės šiam sportininkui baigėsi. Po 20 ratų į techninę juostą pasuko Alonso (8,0 sek.), Coulthardas - 6,7 sekundės. Po šių pasikeitimų, priekinis lenktynininkų ešelonas atrodė taip: M.Schumacheris, Massa, Webberis, Buttonas, Raikkonenas, Christianas Klienas, Fisichella, Trulli, Alonso. Po 25 ratų į techninę juostą įvažiavo Klienas (8,3 sek.), Liuzzi (7,9 sek). Tuo metu Massa prieš Webberį pirmavo 19,292 sekundės. Webberis pasuko į techninę juostą (8, sek.). Antrą kartą Raikkoneno automobilį techninėje juostoje taisė 7,2 sekundės. Startavęs iš 20-osios vietos Trulli tuo metu važiavo 7-as. Po apsilankymo techninėje juostoje jis sugrįžo 9-as. Likus 36 ratams iki finišo, M.Schumacheris prieš Massą pirmavo 1,433 sekundės. Nuo pastarojo Buttonas buvo atsilikęs 27,242 sekundės.

Jacquesas Villeneuve'as ilgą laiką važiavo paskutinis, o likus 35 ratams nesuvaldė automobilio ir trenkėsi į apsaugos juostą. Mašina pažiro į smulkias dalis. Lenktynininkas nenukentėjo.

Netikėtumai persekiojo iki finišo

Likus 30 ratų iki finišo M.Schumacherį ir Massą skyrė 2,777 sek. laiko tarpas. Dar po dviejų ratų Webberis aplenkė Fisichellą. Tuoj po to pastarasis pasuko į techninę juostą (7,9 sek.), Coulthardas ten užtruko 9,4 sekundės. Į šią juostą pasuko ir 3-ioje vietoje važiavęs Buttonas (9,1 sek.). Trasoje rikiuotė atrodė taip: M.Schumacheris, Massa, Webberis, Alonso, Raikkonenas, Buttonas, Klienas, Trulli, Fisichella. Šią eilę netrukus sutrikdė nauji užvažiavimai į techninę juostą: Alonso (8,2 sek.), Massa (8,0 sek.), M.Schumacheris (7,9 sek.), Klienas (7,7 sek.), R.Schumacheris (6,5 sek.), Webberis (7,9 sek.). Po šių pasitraukimų iš trasos, lenktynininkų eilė atrodė taip: M.Schumacheris, Massa, Raikkonenas, Buttonas, Trulli, Webberis, Alonso, Fisichella. M.Schumacheris prieš Massa pirmavo 2,410 sek., Alonso nuo M.Schumacherio buvo nutolęs 40,632 sekundės. Likus 12 ratų iki finišo į techninę juostą pasuko Raikkonenas (6,6 sek.). Grįždamas į trasą, jis vos nesusidūrė su Webberiu: važiavo greta, bet Raikkonenui pavyko prasiveržti į priekį.

Jau važiuojant kitą ratą įvyko dar vienas netikėtumas - Raikkonenas aplenkė Buttoną ir atsidūrė 3-ioje vietoje (Trulli tada jau buvo 8-as). Likus 9 ratams sulėtėjo Webberio automobilio greitis, lenktynininkas atsidūrė 9-oje pozicijoje. Netrukus ši mašina iš lenktynių pasitraukė. Likus 8 ratams vairuodamas suklydo Alonso ir išvažiavo iš trasos. Grįžti į lenktynes jam dar pavyko. Sukant paskutinius ratus į finišo tiesiąją nusistovėjo tokia lenktynininkų eilė: M.Schumacheris, Massa, Raikkonenas, Buttonas, Alonso, Fisichella, Trulli, Klienas, R.Schumacheris, Liuzzi, Coulthardas, Speedas, Christijanas Albersas, Tiago Monteiro. M.Schumacheris prieš Massą pirmavo 1,337 sekundės. Ant nugalėtojų pakylos užlipo M.Schumacheris, Massa, Raikkonenas. Iki Vokietijos etapo čempionato lyderis Alonso buvo surinkęs 96 taškus, M.Schumacheris - 79. Pasibaigus Vokietijos etapui Alonso sąskaitoje 100, M.Schumacherio - 89 taškai.

Kitos lenktynės ateinantį sekmadienį vyks Vengrijoje.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"