TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vokietija su pietietišku prieskoniu

2012 05 30 8:28

Tarp žalių kalvų ir vingiuotų kelių besidriekianti Bavarija - didžiausias Vokietijos regionas, bet mažai kas jame atitinka paplitusius stereotipus apie itin tvarkingą ir taisyklėmis apipintą vokiečių gyvenimo būdą.

Su Čekija ir Austrija besiribojanti pietinė Vokietijos dalis gyvena laisvesniu ritmu nei šalies šiaurė, o keliautojai tai gali pajusti dar neišlipę iš automobilių.

Kalnuotas reljefas suteikė erdvę architektams ir kelių tiesėjams improvizuoti. Netgi autostrados Bavarijoje nėra monotoniškos ir tiesios lyg lėktuvų pakilimo takas.

Vaizdingos net autostrados

Kalvas keičia pakalnės, o pakelėse vietoj medžių ir krūmų auga apynių plantacijos arba atsiveria vaizdai į mažus, slėniuose įsikūrusius miestelius. Važiuoti automobiliu vaizdingais keliais - vienas malonumas, tačiau lietuviams vykti sava mašina į Pietų Vokietiją gana toli. Nuo mūsų krašto iki Bavarijos sostinės Miuncheno yra apie 1,5 tūkst. kilometrų, todėl patogiausia į šį regioną skristi lėktuvu.

Greta miesto įsikūręs oro uostas yra antras pagal dydį šalyje ir šeštas Europoje.

Nors ir didelis, Miuncheno oro uostas garsėja lengvai suprantamu suplanavimu. Jo branduolį sudaro du terminalai, iš jų vienas skirtas daugiausia tolimiems skrydžiams, o kitas - artimesniems. Pastarasis itin patogus keliautojams, neketinantiems persėsti į kitą lėktuvą. Jis padalytas į keletą sekcijų, kiekvienoje jų įrengtas atskiras bagažo išdavimo punktas ir išėjimas į lauką, todėl keleiviams iš tolimiausių terminalo pusių nereikia žingsniuoti iki bendros bagažo išdavimo salės, o vėliau minioje stumdytis prie išėjimo.

Pėstiesiems pirmenybė

Iš oro uosto nuvykti į miestą galima keliais būdais. Patogiausias, bet ir brangiausias būdas - sėsti į taksi, tačiau už kelionę iki miesto centro tektų sumokėti apie 60 eurų (apie 210 litų).

Tiesa, neseniai buvo pristatyta taksi dalijimosi paslauga "Colexio" - naudojantis ja, taksi dispečeriai padeda surasti į tą pačią pusę vykstančių pakeleivių ir taip pasidalyti nemažą išlaidų sumą.

Ne ką mažiau patogu Miuncheną pasiekti autobusu arba metro. Kelionė metro iki pagrindinės stoties kainuoja 10 eurų (apie 35 litus).

Pagrindinė Miuncheno stotis įsikūrusi pačiame miesto centre. Nuo jos iki centrinės miesto aikštės galima nueiti pėsčiomis vos per 10 minučių. Marijos vardu pavadintoje aikštėje gyvenimas verda nuo ryto iki vakaro. Kadaise buvusi miesto turgaus aikštė, dabar ji skirta vien pėstiesiems. Automobiliai neįleidžiami beveik į visą senamiestį, aptvertą aukšta gynybine siena, žymėjusia Miuncheno ribas iki XVIII amžiaus. Seniausiąją miesto dalį labai paprasta apžiūrėti pėsčiomis, bet Miunchenas turistus traukia ne vien gotikos ir baroko stiliaus architektūra bei rudenine alaus švente "Oktoberfest".

Miunchene verta pamatyti ir atokiau nuo senamiesčio esančius pietietiško stiliaus kvartalus, moderniojo meno kūrinius ir jaukų miesto parką, todėl patogiausia jį apžiūrėti keliaujant dviračiu.

Prabangos kvapas

Nors Miunchene gyvena Vokietijos mastais gana daug, apie 1,3 mln., žmonių, mieste vyrauja atmosfera, labiau būdinga pietietiškų kraštų gyvenvietėms. Centrinėje miesto dalyje nematyti nė vieno dangoraižio ar magistralinės gatvės.

Vietoj to yra didžiulis parkas, besidriekiantis net 7 kilometrus palei Eisbacho upelį. Vienas didžiausių parkų pasaulyje visas apipintas dviračių takeliais, jame gausu tipiškų bavariškų lauko aludžių. Pagal senas tradicijas čia lankytojams leidžiama atsinešti savo maistą ir užsisakyti tik alaus, todėl nieko nestebina net kelias valandas kavinėje trunkantys šeimos piknikai.

Gatvėse taip pat nejusti jokios įtampos, vairuotojai mandagūs, o dviratininkai laikomi lygiateisiais eismo dalyviais. Prie ramybės neabejotinai prisideda tai, kad niekur nėra eismo spūsčių.

Dėl Miunchene galiojančios aplinkos apsaugos zonos reikalavimų į didžiąją miesto dalį galima įvažiuoti tik apynaujėmis mašinomis, todėl naujų automobilių neturintys žmonės noriai naudojasi metro bei dviračiais.

Automobilių mėgėjams Miunchene tikrai yra į ką paganyti akis. Pietietiškame krašte netrūksta bestogių "Porsche", pačiame mieste gaminamų prabangių BMW arba iš gretimo Ingolštato atgabentų "Audi" bei iš Štutgarto - "Mercedes". Brangias sportines mašinas dažniausiai vairuoja tamsaus gymio emigrantai iš Turkijos ir arabų šalių, o prie elegantiškų sedanų vairo neretai galima išvysti perlų vėriniais pasidabinusias vyresnio amžiaus damas.

Paprastesniais automobiliais atvykstantiems keliautojams tenka palikti juos už miesto arba įsikurti specialiai įrengtuose kempinguose. Tačiau kad ir kokią transporto rūšį pasirinktumėte, verta pamatyti pietietiškąją Vokietiją.

Meniška atmosfera

Miunchenas nuo seno garsėjo kaip Pietų Vokietijos meno lopšys. Architektūra ir daile domėjosi dar senieji miesto valdovai, labiausiai - XIX amžiaus pradžioje valdęs Bavarijos karalius Liudvikas I. Jis žavėjosi graikų ir italų menu, todėl Miunchene nemažai tokio stiliaus pastatų, skulptūrų, fontanų arba puošybos detalių. Tuo metu jis šiuos pastatus statė miesto pakraštyje, bet laikui bėgant Miunchenas plėtėsi ir dabar itališko bei graikiško stiliaus kvartalai visai greta senamiesčio.

Menišką atmosferą regione palaikė ir vėlesnės kartos. Vietiniai apie tokį faktą užsimena tik puse lūpų, tačiau tiesa, kad prie meniškos Miuncheno atmosferos prisidėjo ir Adolfas Hitleris. Šiame mieste jis trumpai gyveno dar prieš ateidamas į valdžią, o vėliau, nacių valdymo periodu, užsakė ne vieną lakoniškos moderniosios architektūros pastatą, iš kurių žymiausias dailės muziejus "Haus der Kunst".

Apie 60-70 proc. miesto buvo sugriauta per Antrąjį pasaulinį karą, todėl dabar Miuncheno centre siaurų gatvelių beveik nebėra, o tarp senovinių pastatų vis įsiterpia modernios architektūros pavyzdžiai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"