Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
TRASA

Vokiškajame Frankfurte – lyg amerikietiškoje Čikagoje

 
2017 09 13 12:00
"IAA Cars 2017" parodoje dominuoja galingi prestižiniai automobiliai - toks yra ir "Bentley Continental GT". AFP/Scanpix nuotrauka

67-oji Frankfurto (Vokietija) tarptautinė automobilių paroda („IAA („International Automobile-Ausstellung“) Cars 2017“) vakar prasidėjo įspūdingu reginiu – į įžanginę spaudos konferenciją koncerno „Volkswagen Group“ vadovas Herbertas Diessas įvažiavo elektromobiliu. Tai lyg ir turėjo pabrėžti ekologinių mašinų prioritetą, nors realybė – kiek kitokia.

„IAA Cars“ vyksta kas dvejus metus. Lyginiais metais ją keičia Paryžiaus autosalonas. Šių metų Frankfurto parodos statistiniai skaičiai įspūdingi: tūkstantis dalyvių pristato 228 pasaulines automobilių naujienas ir 64 europines. Tačiau ekologiškų transporto priemonių tarp jų nedaug. Pragmatiški vokiečiai net nebando slėpti, kad tai – sąmoningas pasirinkimas. Esą žaliosios mašinos vis dar yra ateities perspektyva, o žmonėms reikia važinėti šiandien.

Praktiškas pasirinkimas

Prieš Frankfurto parodą britų portalas autoexpresse.co.uk išvardijo dešimt svarbiausių automobilių premjerų, iš kurių tik vieną galima sieti su ekologija. Tai – galingas 1000 AG hibridinis koncepcinis „Mercedes-Benz AMG Project One“. Kitos didžiausios naujienos – tradiciniais degalais varomos mašinos. Taigi Frankfurto automobilių ekspozicija panaši į metų pradžioje vykusią parodą Čikagoje (JAV).

Be hibridinio mersedeso, kaip svarbiausios „IAA Cars 2017 premjeros, dar nurodyti naujos laidos „Audi A8“, „Porsche Cayenne“, „Bentley Continental GT“, „Renault Megane RS“, BMW M5, „Volkswagen Polo“, taip pat – „Hyundai i30N“, „Jaguar E-Pace“, „Kia Stonic“. Dauguma šių modelių yra labai galingi ir populiarūs tarp pasaulio turtingųjų. Jie net siaučiant pasaulinei krizei noriai pirko prestižinius sportinius automobilius. Dabar galingų ir prabangių mašinų paklausa dar labiau padidėjo.

Britų portalo paminėtoje grupėje galbūt keistai atrodo „Volkswagen Polo“ ir „Kia Stonic“. Tačiau šie modeliai patiks vairuotojams – juk daugumos jų perkamoji galia irgi jau atsigavo.

Vis dėlto perdėtas Frankfurto parodos dalyvių noras demonstruoti automobilius, kurie yra paklausūs „čia ir dabar“, tik dar labiau didina susidomėjimą ekologiškomis transporto priemonėmis. Per įžanginę „IAA Cars 2017“ spaudos konferenciją (pirmos dvi parodos dienos skiriamos žiniasklaidai) ne apie dabartį, o apie ateitį kalbėjo ir „Volkswagen Group“ vadovas H. Diessas. „Dyzelgeito“ nukamuotas Vokietijos automobilių gamintojas planuoja, kad jau 2025-aisiais maždaug trečdalis nuo jo konvejerių nuriedančių „Volkswagen“, „Audi“ ir „Škoda“ (per metus apie 3 milijonai) bus elektriniai. Tokios mašinos jau turi ir specialų prekės ženklą – I. D.

Akis atvėrė „dyzelgeitas“

Frankfurto tarptautinėje automobilių parodoje Vokietijos koncernas pristato du koncepcinius elektromobilių šeimos atstovus – mikroautobusą „Volkswagen I. D. Buzz“ ir krosoverį „Volkswagen I. D. Crozz“. Pastarasis ir balandį Šanchajaus (Kinija) autosalone debiutavęs „Škoda Vision E“ pagaminti vienos platformos pagrindu, tačiau kai kurie folksvageno techniniai duomenys yra pagerinti. Po „I. D. Crozz“ antvožu dirba 306 AG elektrinis variklis, kuris gali mašinos ratus įsukti iki 180 kilometrų per valandą. Dar svarbiau, kad koncepcinis modelis vienu įkrovimu nuvažiuoja iki 500 kilometrų. Tačiau būsimo elektrinio krosoverio kaina kol kas nežinoma – ji gali nulemti automobilio populiarumą.

„Audi“ Frankfurte demonstruoja du elektrinius koncepcinius modelius – „Elain“ ir „Aicon“. Teigiama, jog pastarasis vienu įkrovimu įstengs nuvažiuoti daugiau kaip 800 kilometrų, o jo ličio jonų baterijas bus įmanoma įkrauti iki 80 proc. per mažiau nei 30 minučių. Specialiose „AI Zone“ vietose „Audi Aicon“ pats, be vairuotojo, privažiuos prie įkrovimo įrenginio ir įkraus akumuliatorius.

Tačiau daugiausia dėmesio iš elektromobilių „IAA Cars 2017“ parodoje greičiausiai sulauks japoniškas naujos laidos „Nissan Leaf“. Jo kūrėjai pareiškė, kad mašina visais atžvilgiais prilygsta „Tesla Model 3“. Kaip galima spręsti iš oficialių duomenų, vienu rodikliu japoniškas modelis galbūt net lenkia amerikietišką elektromobilį: kartą įkrovus „Tesla“ bateriją įmanoma įveikti iki 350 kilometrų, o naujuoju „Nissan Leaf“ – 378 kilometrus. Tačiau konkurencinėje pigiausių elektromobilių kovoje daug ką lems kaina – ar japonai ją pasiūlys mažesnę negu amerikiečiai?

Du elektromobilius – naują BMW i3s ir koncepcinį „MINI Electric Concept“ – pristatė Bavarijos gamintojai. Jau žinoma, kad BMW i3s, kartą įkrovus jo bateriją, nuvažiuos iki 400 kilometrų, o apie mažąją miesto mašiną kol kas nepateikta jokių duomenų.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"