TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vokiški viliotiniai po Šanchajaus dangumi

2015 04 28 6:00
„Land Wind X7“ - it iš akies luptas „Range Rover Evoque“ dvynys. Scanpix nuotraukos

Vieniems keturlapį gėlės žiedą, kitiems – keturmentį laivo sraigtą primenantys naujieji Šanchajaus nacionaliniai parodų rūmai, kaip ir kiti gigantiški Kinijos stebuklai, užgniaužia kvapą pirmąkart į šalį atvykusiems svečiams. Šešiolikoje ekspozicijos salių, į kurių kiekvieną galėtų be vargo tilpti „Boeing 787 Dreamliner“ keleivinis lėktuvas, iki šio trečiadienio gaudžia kas dvejus metus dėmesį prikaustanti 16-oji tarptautinė Šanchajaus automobilių paroda.

Šanchajus, kurio miesto zonoje gyvena 25 mln. žmonių, – didžiausias Kinijos ir pasaulio megapolis. Pusės milijono kvadratinių metrų ploto parodų rūmuose didžiausi pasaulio automobilių gamintojai ir dar daugiau jų partnerių bei konkurentų iš pačios Kinijos rinkosi pirmą kartą. Vos prieš dvejus metus šio didžiausio pasaulyje parodų centro dar nebuvo nė kvapo.

Iš Rytų Azijos į mūsų žemyną atvykę turistai dažną europietį stebina nė žingsnio į gatvę nežengdami be veidą dengiančių respiratorių. It tirštas rūkas didžiuosius Kinijos miestus nuolat gaubiantis nuodingas smogas – didžiulė šios pasaulio dalies problema.

Todėl nenuostabu, jog elektra varomi ir hibridiniai automobiliai nėra vien išlepusių europiečių užgaida. Kinijos vyriausybė skiria milžiniškas sumas dotuodama žaliojo transporto ir su tuo susijusių technologijų plėtrą šioje šalyje. Aplinką tausojančioms technologijoms kurti milijardus skiriantys Europos ir JAV koncernai tikisi vienu šūviu nušauti du zuikius – patenkinti į aplinkosaugą orientuotos Europos Sąjungos užmojus ir tuo pat metu it švaraus oro gurkšnio hibridinių technologijų trokštančius kinus.

„Volkswagen C Coupe GTE“ - naujas vokiečių gamintojo flirtas su VW dievinančiais kinais.

Paradui dirigavo VW ir BMW

Kuo panašūs lietuvių ir kinų vairuotojai? Meile vokiečių „Das Auto“. Populiariausios Kinijos markės „Volkswagen“ bosai vadina Kiniją antrąja namų rinka. Mat vokiečių koncernas, kuriam priklauso ir perkamiausia Kinijoje premium klasės markė „Audi“, pernai čia pardavė daugiau nei trečdalį visų naujų pagamintų savo automobilių – 3,67 mln. ir uždirbo daugiau nei 5 mlrd. eurų grynojo pelno.

Vien per Šanchajaus parodą vokiečiai pristatė 15 naujų bei atnaujintų hibridinių ir elektromobilių modelių. Kompanijos žaliųjų technologijų vėliavnešiu turėtų tapti iškilmingai demonstruotas įkraunamas „Volkswagen C Coupe GTE“ hibridas.

„Prognozuoju, kad po penkerių metų vien Kinijoje kasmet parduosime daugiau nei kelis šimtus tūkstančių naująja energija varomų automobilių“, - per parodą užmojais dalijosi VW Kinijos padalinio vadovas Jochemas Heizmannas. Šis planas neatrodo nerealus, žinant, kad kinų vyriausybė išlaisvino nuo mokesčių ne tik elektromobilius, bet ir visus bent 50 kilometrų vien elektriniu režimu gebančius įveikti hibridus.

Būtent į šį limitą įtelpa naujoji VW hibridinė kupė, kaip ir parodoje pristatyti hibridiniai „Passat GTE“ arba „Audi A6L e-tron“ (pastarojo ratų bazė, kaip ir daugelio kitų vokiškų sedanų, pailginta specialiai Kinijos rinkai).

Nuo tėvynainio bei konkurento neatsiliko ir antras pagal populiarumą Kinijoje – BMW koncernas. Jo paviljone pagrindinis vaidmuo teko pirmąkart į viešumą išridentam „BMW X5 xDrive40e“ hibridui, kurio oficialios degalų sąnaudos siekia 3,3 l/100 km, o į aplinką "ekologiškasis iksas" išmeta tik 77 g/km anglies dioksido.

Tiesa, „Audi“ atstovai, parodoje pristatydami savo naujos laidos hibridinę sistemą, ekologiškumo kartelę pakėlė dar aukščiau – 60 gramų vienam kilometrui. Tiek yra taršus „Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro“ hibridas. Tikėtina, kad ištobulinta technologija kitąmet bus diegiama ir į debiutuosiantį naująjį „Audi A4“.

Labai daug dėmesio parodai skyrė Švedijos koncernas „Volvo“, kuris nuo 2010 metų valdomas kinų investuotojų iš „Geely Automobile“ konglomerato. Be hibridinių modelių, gamintojo stende žavėjo prabanga tviskantis naujasis bendrovės flagmanas – „Volvo XC90“, kurį Šanchajus išvydo apipavidalintą aukščiausios klasės „Excellence“ paketu. Iš trijų sėdynių eilių šiame visureigyje liko tik dvi, kaip penkių žvaigždučių viešbučio liukse čia gali jaustis ne tik vairuotojas, bet ir visi keleiviai.

„Citroen Aircross Concept“ - tokią artimiausią savo miesto visureigių ateitį mato prancūzai.

Broliai dvyniai iš Kinijos

Šanchajaus parodos lankytojai turėjo galimybę ne tik apžiūrėti šimtus didžiųjų gamintojų paviljonuose išrikiuotų modelių, bet ir smagintis, fiksuodami Kinijoje, vakariečių akimis, vis dar sunkiai kontroliuojamą padirbinėtojų sukurptą egzotiką.

Daugiausia dėmesio iš šio cirko parado sulaukė „Land Wind X7“, kurio gamintojai nė nesivargina neigti, jog tai tiesiog kinų kišenei prieinamesnis „Land Rover“ gaminamo „Range Rover Evoque“ falsifikatas. Metais anksčiau britų koncerno teisininkai, skelbę, jog už tokį akiplėšišką padirbinėjimą šiuos automobilius nukopijavęs „Jiangling Motor Holding“ sulauks atpildo teisme, dabar atrodo panašūs į cypsinčius viščiukus. Žiniasklaidos atstovai išsiaiškino, kad ieškinio per visą tą laiką britai jokiam teismui nė nepadavė, o grasinimai liko baugūs Europoje, bet ne Kinijoje.

"Dežavu" akimirkų Šanchajaus parodos lankytojai galėjo patirti ne kartą ir ne du. Ypač populiarūs tarp kopijuotojų – miesto visureigių segmento automobiliai, kurių paklausa Kinijoje, kaip ir Europoje, šiame dešimtmetyje auga septinmyliais šuoliais. Taigi „Jeep Wrangler“ čia sutiko savo netikrą brolį dvynį „Beijing BJ40L“ , o sukergus „Audi Q7“ ir tą patį „RR Evoque“ gimė kinų hieroglifais padabintas „Zotye Auto BJ40L“ frankenšteinas.

„Volvo“ nestokojantiems kapitalo pasiūlė prabangiausią naujojo „XC90“ visureigio „Excellence“ modifikaciją.

Akims paskelbė celibatą

Vakarų bendrovės, nusitaikiusios į didžiausią pasaulyje naujų automobilių rinką, Kinijoje elgiasi paklusniai. Kiekvienas bandymas ne laiku ir ne vietoje įvesti čia savo žaidimo taisykles pasitinkamas vienareikšmišku valdžios atsaku. Pavyzdžiui, pelno maržas savo naudai bandęs reguliuoti „Mercedes-Benz“ už bandymą monopolizuoti Rytų Kinijos Jiangsu provincijos rinką vos prieš kelias savaites nė nemirktelėjęs ir be ginčų susimokėjo 56 mln. JAV dolerių baudą.

Kinų pareigūnai nevengia užsimoti ne tik prieš aštriadančius Vakarų kapitalistus, bet ir prieš nesuderinamų su šalies kultūra madų sklaidą. Šiemet Šanchajaus parodoje automobilių gamintojams teko laikytis „celibato akims“ taisyklės. „Jeep“ ir kitų gamintojų automobilių pristatymai prieš porą metų neįtiko parodos organizatoriams dėl prie mašinų besiraitančių pusnuogių merginų, kurios daugel metų yra tapusios neatskiriama automobilių parodų dalimi. Taigi šiemet dailiakojės puošmenos, kurių parodoje buvo nedaug, turėjo pridengti savo grožybes ne tokia provokuojančia apranga.

Automobilių parodoje visą dėmesį reikia sutelkti tik į automobilių ir naujausių technologijų pristatymą – nusprendė organizatoriai. Pačiai idėjai lyg ir nesinorėtų prieštarauti. Bet sumanytojai, matyt, užmiršo, kad didesnė dalis automobilių parodos lankytojų visų pirma vyrai ir tik tada - vairuotojai.

BMW Šanchajuje žaliavo su hibridiniu X5 modeliu.
Gausiai neapsirengusios merginos (2012 m. nuotr.) ankstesnėse parodose trukdė susikaupti, todėl nuogybių nuspręsta atsisakyti.
DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"