TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vokiškų automobilių šalis

2016 05 25 6:00
„Audi“ automobiliai Lietuvoje – vieni populiariausių ir mėgstamiausių. LŽ archyvo nuotrauka

Didžioji dalis Lietuvoje parduodamų tiek naujų, tiek naudotų automobilių yra vokiški arba turintys „stiprius vokiškus genus“. Kodėl? Lietuviai – konservatyvi tauta? Atsakymas paprastesnis – vokiški automobiliai tiesiog yra lietuviams tinkamesni.

Kaip rašo Autogidas.lt, atkūrus nepriklausomybę lietuviai patraukė į Vokietiją ir iš ten gabeno naudotus automobilius, kurie Lietuvoje buvo graibstyte graibstomi. „Prancūzijoje visi apdaužyti“, „italai mašinų neprižiūri“, „ispanai netvarkingi“ – toks įsivyravo tradicinis požiūris. Be to, kitos valstybės gerokai mažesnės, ten skurdesnis ir nenaujų transporto priemonių pasirinkimas. Taip tikindavo klientus naudotų automobilių prekeiviai, girdami savo parduodamą „aukso vertą“ mašiną. Jų skleidžiamos istorijos dažnai būdavo išgalvotos ir niekuo nepagrįstos, tačiau bendrą situaciją apibūdindavo. Net dabar nenaujų automobilių pardavėjai tvirtina, neva iš Vokietijos parvežtos mašinos yra geresnės negu iš kitų Europos valstybių.

Ne paslaptis, kad Didžiojoje Britanijoje puikiai perkami britų, Japonijoje – japonų, Prancūzijoje – prancūzų gaminami automobiliai. Vokietijoje taip pat populiariausios būtent naujos vokiškos mašinos. Jos, pavažinėjusios šalies keliais dešimtmetį, keliaudavo ir dar keliauja į Lietuvą. Tai turėjo bene daugiausia įtakos, kad Lietuvoje susiformuotų vokiškų automobilių kultas. Devintąjį praėjusio amžiaus dešimtmetį gaminti „Volkswagen“ ir „Audi“ modeliai dėl paprastos konstrukcijos buvo itin paklausūs, o naudotų neoriginalių detalių pasirinkimas jiems gausėjo kasdien.

Dalių kainos supanašėjo

„Visą „bulkos“ važiuoklę galima perrinkti už tris šimtus, o „pežo“ – už tūkstantį“, – tokias kalbas yra girdėjęs ne vienas. Ir ne be reikalo – „Peugeot“, „Toyota“ bei kitų nevokiškų automobilių detalių pasirinkimas anksčiau būdavo gerokai skurdesnis nei senųjų „Audi“, tad ir kainuodavo jos automatiškai daugiau. Tos pačios „bulkos“ remontas naudojant originalias „Audi“ dalis būtų atsiėjęs ne ką mažiau negu prancūziško ar japoniško automobilio.

Tad kam pirkti „Peugeot“, kurį brangu taisyti, kai gali įsigyti bulką“, kurios remontas pigus?

Ši aksioma galiojo prieš 10–15 metų mašinoms, kurios tuomet buvo 10–20 metų. Automobiliams tobulėjant, detalių pardavimo tinklui plečiantis naudotų mašinų detalių kainos ir jų prieinamumas tapo panašus, nepriklausomai nuo gamintojo valstybės.

Tai vienos pagrindinių priežasčių, kodėl Lietuvoje šiandien „Audi 80“ yra dešimtis kartų daugiau negu „Peugeot 405“, arba kodėl trečios laidos „VW Golf“gerokai daugiau nei analogiškais metais pagamintų „Toyota Corolla“.

Stinga ir mokesčių politikos

Dar viena svarbi savybė – rūdys. Praėjusį tūkstantmetį pagamintos vokiškos ar švediškos transporto priemonės buvo geriau apsaugotos nuo korozijos.

Net ir šiandien Lietuvoje kur kas geriau perkami mažai naudoti vokiški, o ne kurios nors kitos šalies gamintojo automobiliai, tačiau to priežastis jau nebe lengviau gaunamos detalės. Vokiškos transporto priemonės tiesiog... tinkamesnės lietuviams. Didelė dalis tautiečių nenori važinėti mažais ir ekonomiškais japoniškais hečbekais – juk geriau senesnis, bet didesnis vokiškas universalas. Švedų „Volvo“ Lietuvoje taip pat populiarūs. Miestuose parkavimo problemų iš esmės nėra, prastų kelių duobes didesnis automobilis „sugeria“ lengviau, o ir keliauti mašina mėgstame kur kas labiau negu traukiniu ar autobusu.

Analogiška situacija ir naujų automobilių pardavimo srityje: čia miesto mažyliai neprilygsta krosoveriams ar universalams.

Lietuva – didelių automobilių valstybė. Mes taip pat kone vieninteliai Europos Sąjungoje neturime mokesčių politikos, kuri didelių ir neekonomiškų mašinų išlaikymą darytų itin brangų. Tai ir lemia pasirinkimą vokiečių naudai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"