TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

VRM siekis pasipinigauti dangstomas melu

Šimtams tūkstančių piliečių netrukus teks stumdytis eilėse ir purtyti pinigines keičiant vairuotojo pažymėjimus. Siekį susižerti apie 25 mln. litų Vidaus reikalų ministerija (VRM) melagingai dangsto Europos Sąjungos (ES) reikalavimais. Vėl nukentės vargingiausi, senyvo amžiaus Lietuvos žmonės.

Liberalcentristo Raimundo Palaičio vadovaujama VRM vėl mėgina aplenkti ES iniciatyvų traukinį. Nors Europos Komisijos (EK) parengta direktyva numato, kad ES šalyse šiuo metu galiojantys įvairių tipų vairuotojo pažymėjimai turi būti suvienodinti iki 2033 metų, Lietuvoje tai bus daroma jau artimiausiu metu. 

VRM ir R.Palaičio entuziazmą skatina šio projekto žadami didžiuliai pinigai. Keičiant senuosius vairuotojo pažymėjimus, piliečių sąskaita VRM pavaldžios valstybės įmonės "Regitra", vadovaujamos ministro R.Palaičio atstovaujamos Liberalų ir centro sąjungos nario Daliaus Prevelio, biudžetas gali papilnėti maždaug 25 mln. litų.

Ministras meluoja

Vyriausybė vakar nusprendė, kad piliečiai, turintys senojo tipo lietuviškus vairuotojo pažymėjimus, kuriems nenustatytas galiojimo terminas, privalės juos pasikeisti per penkerius metus, o sovietinio pavyzdžio pažymėjimus - iki 2013-ųjų pabaigos. Pasak projekto iniciatorės VRM, įvedant galiojimo terminus, užtikrinamas europinis reikalavimas ES narėms imtis visų reikiamų priemonių siekiant išvengti bet kokios vairuotojo pažymėjimų klastojimo rizikos, taip pat todėl, kad senųjų pažymėjimų dėl prastos kokybės nenorima pripažinti kai kuriose ES šalyse.

"Vidaus reikalų ministras, kalbėdamas apie ES reikalavimus, galima sakyti, meluoja. ES kaip tik, keičiant vairuotojo pažymėjimus, leidžia neskubėti. Manau, VRM skubą lemia galbūt noras gauti papildomų pajamų per trumpą laikotarpį", - LŽ sakė buvęs susisiekimo ministras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininkas Algirdas Butkevičius.

ES reikalavimas užtikrinti vairuotojo pažymėjimų saugumą turi mažai ką bendro su jų galiojimo terminu. Šiuo metu ES šalyse narėse cirkuliuoja maždaug 120 skirtingų tipų vairuotojo pažymėjimų, Lietuvoje kol kas yra 4 pažymėjimų tipai. Visi šie dokumentai, kaip LŽ sakė buvęs ilgametis "Regitros" vadovas Ramutis Oleka, yra įtraukti į pasaulines duomenų bazes ir galioja.

"Žinoma, bet kurios šalies policininkas, patruliuojantis gatvėje, su savimi žinyno nesinešioja, tad tam tikrų nepatogumų užsienyje dėl senojo pavyzdžio vairuotojo pažymėjimo gali kilti. Bet iš tiesų reikia pripažinti, kad tokius dokumentus turi daugiau vyresnio amžiaus žmonių, kurie į užsienį nevažiuoja", - sakė R.Oleka. Dabar, R.Palaičio ir jį parėmusių Vyriausybės narių valia, šie senyvo amžiaus sėslūs žmonės, daugiausia gyvenantys kaimo vietovėse, turės iš naujo mokėti už dar 20 metų galioti galinčius dokumentus.

Europa neskubina

EK direktyvoje numatyta, kad visi išduodami ar esantys apyvartoje vairuotojo pažymėjimai pagal ES standartą turi būti suvienodinti iki 2033-iųjų sausio 19 dienos, taigi po daugiau kaip 20 metų. Iki tol valstybėms narėms jokios sankcijos už skirtingo tipo vairuotojo pažymėjimų galiojimą negresia.

Regis, R.Palaičio vadovaujama VRM pamiršo, kad tokio direktyvos išaiškinimo ji iš EK sulaukė dar 2009-ųjų birželį - po to, kai taip pat pamėgino priversti Lietuvos piliečius keistis senuosius pažymėjimus. 

Tiesa, Vyriausybė 2009-aisiais R.Palaičio stumiamą iniciatyvą atidėjo. O netrukus VRM paskelbė iš EK gautą informaciją, kad senojo pavyzdžio vairuotojo pažymėjimų keisti neprivaloma, t. y. galioja visi vairuotojo pažymėjimai, neatsižvelgiant į tai, kada jie buvo išduoti, jei nepasibaigęs jų galiojimo laikas.

Pakvipo pinigais

Vairuotojo pažymėjimai pradėti keisti vos atkūrus Nepriklausomybę. Iš pradžių jie spausdinti naudojant sovietinius blankus, o nuo 1992-ųjų pradėti išduoti vadinamojo "LT1" pavyzdžio laminuoti pažymėjimai su įklijuojamomis nuotraukomis (vienuose jų nurodytas galiojimo terminas, kituose - ne). Tik nuo 2003-iųjų pradėtos dalyti plastikinės kortelės. Tačiau informacijos, kiek vairuotojo pažymėjimų buvo išduota 1992-2003 metais, valstybės institucijos neturi, mat centralizuota apskaitos sistema tuo metu dar neegzistavo.

Vis dėlto 2009-aisiais VRM skelbė, kad tokius dokumentus gali turėti apie 655 tūkst. vairuotojų, iš jų apie 2 tūkst. dar gali naudotis vadinamojo sovietinio pavyzdžio dokumentais.

Pakeisti tokį kiekį dokumentų juos išduodančiai įmonei "Regitra" (iki šiol per metus pagaminančiai apie 100 tūkst. pažymėjimų) bus rimtas iššūkis, tačiau, kita vertus, VRM vadovo R.Palaičio valia, jo partijos kolegos vadovaujama įmonė net penkerius metus užsitikrins svarias pajamas. Senąjį popierinį vairuotojo pažymėjimą į naujo modelio kortelę pasikeisti kol kas kainuoja 49 litus, taigi, pagaminus papildomai daugiau kaip pusę milijono naujų dokumentų, "Regitros" iždas per penkerius metus papilnėtų daugiau kaip 25 mln. litų.

Iš piliečių kišenės

Vyriausybės palaimintas VRM ministro sumanymas įpareigoti daugiau kaip pusę milijono gyventojų pasikeisti galiojančius vairuotojo pažymėjimus kitų politikų vadinamas akiplėšišku valdžios pasipinigavimu, tarnyste įvairioms lobistų grupėms bei papildomos finansinės naštos užkrovimu ir taip sunkiai galą su galu suduriančiai visuomenei.

"Kone kasdien brangsta degalai, maisto produktai, komunalinės paslaugos, o šiandien valdžia nusiteikusi iš daugiau kaip pusės milijono vairuotojų išlupti mažiausiai po 150 litų. Maždaug tiek kainuos įvairios pirmosios pagalbos suteikimo, sveikatos pažymos, naujas vairuotojo pažymėjimas. O kiek žmonės praras sveikatos ir laiko stovėdami eilėse dėl visų šių dalykų išdavimo? Ir kodėl tai reikia daryti būtent dabar?" - teigia viešą pareiškimą išplatinęs partijos "Tvarka ir teisingumas" pirmininkas, europarlamentaras Rolandas Paksas.

Skubiai kišti ranką į nuskurdintų gyventojų kišenes VRM skatina nenumaldomai artėjantys rinkimai, po kurių R.Palaitis ir liberalcentristai išsaugoti ministro postą beveik nebeturi vilčių. Kitas skubos motyvas gali būti ir siekis, remiantis padidėjusiu "Regitros" darbo krūviu, ateityje didinti vairuotojo pažymėjimo išdavimo mokestį. Tokią iniciatyvą VRM pavaldi įmonė jau mėgino įgyvendinti 2009-aisiais, šiai Vyriausybei pirmą kartą pradėjus svarstyti pažymėjimų keitimo klausimą. Tuo metu "Regitra" teigė, kad šiuo metu galiojanti išduodamo vairuotojo pažymėjimo kaina - 49 litai, įmonei esanti nuostolinga. Įkainį prašyta didinti iki 65 litų, taip leidžiant "Regitrai" užsidirbti. 

2007-aisiais, vairuotojo pažymėjimų išdavimo bei keitimo funkcijas iš policijos žinios perdavus "Regitrai", dokumentų keitimo ir išdavimo paslaugos pabrango daugiau nei dvigubai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"