TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Žalesnis rytojus pirkėjams kainuos milijardus

2015 03 09 6:00
Kvailoka išvaizda nesutrukdė „Nissan Leaf“ tapti perkamiausiu Europos elektromobiliu, mat dauguma konkurentų atrodo dar prasčiau. Gamintojo nuotrauka

Automobilių gamintojai bando įminti sudėtingą rebusą, kurį jiems užminė žaliąsias idėjas aktyviai propaguojančios ES institucijos. Per ateinančius šešerius metus kiekvieno gamintojo Europos pirkėjams siūlomų automobilių asortimento vidutinis anglies dvideginio (CO2) išmetimas turės sumažėti nuo 127 g/km (2013 m. rinkos vidurkis) iki 95 g/km. Šios normos iki 2021 m. nepasiekusiems koncernams gresia milijardus eurų siekiančios baudos.

Pirkėjai nenori, bet reikia

Gamintojų vertinimu, teks investuoti apie 12 mlrd. eurų tam, kad gamyboje laiku pavyktų įdiegti naujas technologijas, skirtas radikaliai sumažinti išmetamo anglies dvideginio kiekį. Europos gamintojams teks didžiausia investicijų pyrago dalis. Skaičiuojama, kad iš maždaug 12 mlrd. reikalingų inovacijų diegimui, apie 8,5 mlrd. paklos būtent europiečiai.

Tačiau vieša paslaptis, kad už švaresnį rytojų didžiąja dalimi sumoka patys pirkėjai. Rinkos analitikai įvertino, kad reikalingi patobulinimai vieno naujo automobilio kainą vidutiniškai iki 2021 m. gali išauginti daugiau nei 1000 eurų. Tam kad pagamintų efektyviau degalus vartojančius automobilius, gamintojams tenka kiek įmanoma labiau sumažinti gaminamų automobilių masę, jų kėbuluose vietoj įprastų metalų naudojant anglies pluoštą. Taip pat akivaizdu, jog tam, kad būtų įgyvendinti aplinkosaugos reikalavimai, teks nuo konvejerio leisti dar daugiau elektromobilių – net jei pirkėjai jų nenori.

„Nepaisant per pastaruosius metus pasiektos pažangos, gamintojai skaičiuoja, kad tam jog sumažintų automobilio anglies dvideginio išmetimą 1 g/km, galutinė automobilio kaina išauga 40 eurų. Pigesnių priemonių arsenalas išnaudotas, todėl teks naudoti anglies pluoštą ir kitus brangius elementus“, - išsamiame rinkos tyrime pažymėjo „Evercore ISI“ analitikai Arndtas Ellinghorstas ir George'as Galliersas.

Elektra varomi automobiliai sunkiai skinasi kelia į tradiciškai mąstančių pirkėjų garažus./Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Hibridai malonumo neatims

Nepaisant gamintojų nuogąstavimų, pirmąjį ES iškeltą iššūkį – 130 g/km – jiems pavyko pasiekti dar 2013 m., nors norma įsigaliojo tik šiemet. Daugiausiai tam pasitarnavo naujuose modeliuose plačiai pritaikyta „start-stop“ sistema ir žymiai praplėstas mažesnio litražo variklių asortimentas.

Dėl diegiamų naujovių Europos gamintojai, kurių automobiliai dominuoja ES rinkoje, jau dabar lyginant su pasaulinėmis tendencijos, yra smarkiai išsiveržę į priekį. Tačiau tam, kad nelėtintų tempo, prireiks dar daugiau investicijų. Juk visų vairuotojų vienu ypu į mažalitražius, ekonominės klasės miesto automobiliukus nepervarysi.

„Pakraunamų hibridų technologija yra esminė priemonė, leidžianti sportinių automobilių ir visureigių segmentų automobilių išmetimą nuleisti žemiau 100 g/km kartelės, kartu neatimant iš vairuotojų vairavimo malonumo“, - pažymėjo BMW prekės ženklo pardavimų vadovas Ianas Robertsonas.

Pirmąjį BMW elektromobilį „i3“ specialistai sutiko labai teigiamai, tačiau nepaisant liaupsių, standartiniai pirkėjai toli gražu elektromobilio pirkti nesiveržia ir renkasi tradiciniais degalais varomus modelius. Todėl gamintojas, įvertinęs tendenciją, atliko staigų manevrą ir pranešė, skubiai pasiūlysiantis pakraunamą X5 hibridinį visureigį bei elektros motorais šalia tradicinių vidaus degimo variklių aprūpintus 3 serijos modelius.

Tuo tarpu „Volkswagen“ grupė aplinkosaugininkų užmintas mįsles ketina įveikti, plėsdama ne hibridų, o elektromobilių pasiūlą.

Nauja riba – 75 g/km?

Europos žaliųjų organizacijos tvirtina, jog gamintojai dirbtinai išpūčia elektromobilių ir hibridinių mašinų gamybos kaštus ir net siekia iš situacijos smarkiai pasipelnyti. Žalieji įsitikinę, kad galima smarkiai sumažinti tradiciniais degalais varomų automobilių taršą, ne tik kuriant pirkėjų šaltai sutinkamus hibridinius ir elektra varomus modelius.

Pasak aplinkosaugos sergėtojų, tereikia aktyviau „persodinti“ vairuotojus į mažai degalų valgančias miniatiūras, o už galingesnius automobilius, valgančius gausiau degalų ir teršiančius labiau, priversti pirkėjus papildomai susimokėti.

Gamintojai ir žalieji jau rengiasi dar didesniam mūšiui, mat Briuselyje veikiančios aplinkosaugos lobistų grupės jau įtikino Europos Komisiją kitų metų pradžioje svarstyti 75 g/km limitą, kuris sektų po 2021 m. įsigaliosiančios normos.

Remiantis „JATO Dynamics“ praėjusių metų naujų automobilių prekybos ES statistika, elektromobiliai buvo sparčiausiai augantis segmentas. Jų pardavimai šoktelėjo 79,4 proc. Antroje vietoje liko mažų miesto visureigių/krosoverių gerbėjai, segmento pardavimus auginę 54,4 proc., trečioje vietoje premium klasės kupė segmentas – šio tipo automobilių, lyginant su 2013 m., parduota trečdaliu daugiau.

Tačiau procentinė augimo išraiška nedaug ką pasako apie elektromobilių pardavimus, mat jų visoje Europoje pernai parduota 60,4 tūkst. vienetų - tai tik 0,47 procento visų automobilių pardavimų. Perkamiausias elektromobilis Europoje buvo „Nissan Leaf“, antroji vieta atiteko - „Renault Zoe“, trečioji - „BMW i3“.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"