TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Žaliasis testas – naujas galvos skausmas

2014 06 09 6:00
Europos Sąjunga artimiausiais metais dar labiau griežtins CO2 emisijos normas. LŽ archyvo nuotrauka

Europos Sąjungai griežtinant aplinkosaugos normos yra neabejotinai stipriausias impulsas automobilių gamintojams, skatinantis diegti naujas technologijas. Siekiama, kad vidutinis (skaičiuojant statistinį vidurkį) nuo 2021 metų pagamintas automobilis į aplinką išmestų ne daugiau nei 95 gramus anglies dioksido viename kilometre.

Brėžiant naująjį etaloną keisis ne tik normos ribos, bet ir pats testas, kurio metu apskaičiuojama, kiek automobilis į aplinką išmeta teršalų. Po ekonominės krizės, nors ir ne taip sparčiai, kaip norėtųsi, atsigaunantys ES automobilių gamintojai teigia, kad jau nuo 2017 metų įvedus naująją Jungtinių Tautų remiamą Pasaulinio lengvojo automobilio testo (PLAT) procedūrą, tai taptų dar vienu stipriu smūgiu jiems, po krizės tik stojantiems ant kojų.

Testas paseno

Patys gamintojai pripažįsta, kad daugiau nei 30 metų naujiems automobiliams šiuo metu taikomas NEDC testas neatitinka laikmečio technologijų ir realijų. NEDC testas yra labiau nukreiptas ne kovai su vidaus degimo variklių išskiriamu anglies dioksidu (CO2), o rūgštinius lietus įtakojančiais azoto oksidais (NOx). Neprklausomų tyrėjų duomenimis, NEDC testo metu nustatoma CO2 emisija, automobiliui išriedėjus į tikrą kelią išauga 20-30 procentų.

Tiesa, pasak stambiausių koncernų, pokyčiai planuojami per skubotai – automobilių gamintojai siūlo naujojo testo įsigaliojimą nukelti bent iki 2020-ųjų. Kitaip, jų teigimu, naujo ES pagaminto automobilio kaina dėl reikalingų skubių inovacijų staiga vidutiniškai šoktelėtų apie 1000 eurų ir tai stipriai apsunkintų konkurencines sąlygas ES automobilių pramonei ir pardavėjams. Šie jau dabar yra priversti žongliruoti iki krizės neregėtomis nuolaidomis, kad pirkėjai toliau pirktų ir konvejeriai visai nesustotų.

Kainuos skirtingai

PLAT testas reiškia, kad koncernai sparčiau turės investuoti ir pritaikyti naujausias degalų suvartojimą mažinančias technologijas. Tačiau tai kartu puiki galimybė į inovacijas nespjaunantiems gamintojams įjungti aukščiausią pavarą elektromobilių ar vandeniliu varomų mašinų segmentuose.

Akivaizdu, kad milijardus į naujausias technologijas investuojantys vokiečių gigantai, kaip „Volkswagen“ ar BMW supranta, kad pokyčiai neišvengiami. BMW aktyviai investuoja ne tik į pirmuosius patrauklius (o ne „iš reikalo“ sukurptus) elektrinius ar hibridinius automobilius, kaip i3 ar i8 modeliai.

Bavarai apskritai brėžia revoliucijos viziją, iš esmės pakeisiančią automobilio sampratą – save vairuojančius automobilius. O kompiuteris kur kas geriau nei žmogus prie vairo paskaičiuotų, kaip važiuoti, kad degalų sąnaudos sumenktų maksimaliai.

BMW vadas Norbertas Reithoferis sutinka, kad 2020-ieji yra tinkama data, kad automobilių gamintojai spėtų priimti naujas, CO2 išmetimą ribojančias taisykles. Tačiau, anot Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) generalinio sekretoriaus Eriko Jonnaerto, naujų „neįtikėtinai ambicingų“ normų pritaikymas gamintojams kainuos skirtingai Tie, kurie anksčiausiai ėmė investuoti į žaliąsias technologijas, turės kur kas mažiau problemų. Taip pat E. Jonnaertas sutinka, kad papildomas sąnaudas gamintojai, tikėtina, kompensuos, didindami naujų automobilių kainą.

Vokiečiai – ir vėl priekyje

Su klimato kaita kovojanti stovykla dėl griežtos ES politikos ploja katučių atsistojusi, tačiau rinkos analitikai atkreipia dėmesį, kad vienas iš ES ekonomikos variklių – automobilių pramonė – dėl naujojo testo reikalavimų trumpuoju laikotarpiu praras iki 11 mlrd. eurų. Duomenys nėra lengvai prieinami, tačiau, pavyzdžiui, autoritetingo „BNP Paribas“ banko analitiko Stuarto Pearsono pateikiamose įžvalgose teigiama, kad šiuo metu į masinę automobilių gamybą orientuoti koncernai iš vieno naujo automobilio uždirba apie 500 eurų. Tuo tarpu, jo skaičiavimais, nauji PLAT testo reikalavimai vienam automobiliui kainuotų apie 800 eurų papildomų investicijų – o tai yra net 300 eurų žingsnis į nuostolių zoną.

S. Pearsonas pripažįsta, kad naujasis žaliasis testas yra kur kas didesnis galvos skausmas ne vokiečių triumviratui – „Volkswagen“, BMW ir „Mercedes-Benz“, o „Renault“, PSA/Peugeot-Citroen“ ar „Fiat“ koncernams, kurie ir šiuo metu turi kur kas didesnių problemų nei racionalieji vokiečiai.

Konkurencija versle tuo ir įdomi, kad vieniems naujovės asocijuojasi su galvos skausmu, o kitiems kvepia laimėjimais. Dėl griežtėjančių ES normų rankas trina ne tik elektromobilių propaguotojai, bet ir į degalų suvartojimą mažinančias inovacijas investuojantys detalių gamintojai, kaip „Continental“, „Plastic Omnium“ ar „Faurecia“. Didžiausias iššūkis ir bemiegės naktys laukia dyzelinių variklių inžinierių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"