TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

"Žaliasis" transportas lietuviams per brangus

2011 10 19 9:48

Vairuotojams Lietuvoje nesvetimos žaliosios idėjos, tačiau norą rinktis mažiau aplinką teršiančius automobilius atbaido pernelyg didelės tokių mašinų kainos.

SEB banko užsakymu atliktos apklausos duomenys parodė, kad beveik 7 iš 10 Lietuvos gyventojų pirktų ekologišką automobilį, į aplinką išmetantį mažiau anglies dioksido (CO2), jeigu būtų sudarytos palankios įsigijimo sąlygos arba automobilio kaina būtų tokia pati, kaip ir aplinką labiau teršiančiojo.

Apie pagrindinį ekologiško automobilio rodiklį - išmetamą CO2 kiekį - Lietuvos gyventojai žino daugiau negu Latvijos ir Estijos gyventojai, tačiau tik 3 proc. lietuvių šį rodiklį laiko svarbiausiu kriterijumi, lemiančiu pasirinkimą, kokį automobilį pirkti.

Apie tai, kiek jų automobilis išmeta CO2, iš trijų Baltijos šalių vairuotojų daugiausia žino lietuviai (21 proc.), o mažiausiai latviai (8 proc.). Estų, teigiančių, kad žino savo automobilio CO2 išmetimo rodiklius, yra 13 procentų. Visose trijose valstybėse tuo, kokią įtaką aplinkai turi asmeniniai automobilio vairavimo įpročiai, labiau rūpinasi moterys, o iš trijų Baltijos šalių šia tema labiausiai domimasi Lietuvoje - 74 proc., Estijoje - 62 proc., Latvijoje - 52 proc. apklaustųjų.

Baltijos valstybių vairuotojai sutinka, kad vairuojant ekologišką automobilį galima sutaupyti išleidžiant mažiau lėšų degalams - tam pritaria 63 proc. lietuvių, beveik tiek pat estų - 62 proc. ir 59 proc. latvių. Vis dėlto visų trijų šalių vairuotojai, rinkdamiesi, kokį automobilį įsigyti, CO2 rodiklį nurodo kaip nesvarbų kriterijų.

Pasak Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos "Transeksta" eksperto Ramūno Vėlavičiaus, Lietuvoje trūksta ir priemonių, ir programų, skatinančių žmones pirkti naujesnius bei ekologiškesnius automobilius, pavyzdžiui, mokestinių lengvatų, kurias pastaruoju metu taiko nemažai Europos valstybių. Be to, eksperto teigimu, Lietuvoje vairuotojai, dėl informacijos trūkumo, nedaug dėmesio skiria jų automobilio daromai įtakai aplinkai. "Vairuotojams trūksta žinių, kaip jie, pavyzdžiui, kasdien važiuodami į darbą galėtų sumažinti išmetamų į aplinką teršalų kiekį. Juk daug kas priklauso ir nuo vairavimo įpročių - atitinkamai vairuojant galima sumažinti degalų sąnaudas, o tai lemtų ir mažesnį anglies dioksido bei kitų teršalų kiekį", - pabrėžė R.Vėlavičius.

Europos Sąjungos institucijų duomenimis, praėjusiais metais automobilių degalų naudojimo efektyvumas Europoje pagerėjo: išmetamo CO2 kiekis sumažėjo 3,7 procento. Automobilių gamintojų ir pardavėjų asociacijos, įsikūrusios Didžiojoje Britanijoje, duomenimis per dešimtmetį nuo 2000-ųjų vidutinė naujo automobilio CO2 emisija sumažėjo nuo 173 g/km iki 144 g/km. Europos Parlamento priimta rezoliucija siekiama užtikrinti, kad vien techniškai patobulinus transporto priemones naujų automobilių parkas 2015 metais CO2 vidutiniškai išmestų 125 g/km.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"