TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Žaliosios idėjos ir prabangos sprogimas

2011 03 09 0:00
Lenktyniniams automobiliams nenusileidžiantis "Aventador" 100 km/h greitį pasiekia per mažiau nei tris sekundes.
Ilonos Staškutės nuotrauka

Ženevoje (Šveicarija) jau 81-ąjį kartą vyksta tarptautinė automobilių paroda. Šįmet LŽ turėjo išskirtinę progą iš arčiau pažvelgti į šį prabangos ir technikos naujovių pasirodymą.

Septynios parodos salės užima apie 80 tūkst. kvadratinių metrų plotą, bet jame nelikę jokių tuščių erdvių. Čia savo stendus turi visi didžiausi automobilių gamintojai, daugybė smulkių sportinių automobilių dirbtuvių, jų tobulinimo studijų, padangų bei detalių gamintojų. Jie pristatė beveik 170 naujų modelių bei technologijų. Automobilių galima išvysti bet kur - jie stovi ant pakylų, uždaryti į stiklinius aptvarus, užkelti ant sienų ar net ant stendų stogų. Iki kovo 13 dienos automobiliai Ženevoje svarbiausi.

Dėmesys prabangai

Dėl neoficialaus įspūdingiausios gamybai paruoštos naujienos titulo susirėmė du Italijos prabangių automobilių gamintojai - "Ferrari" ir "Lamborghini". Agresyvios išvaizdos, prie žemės prigludęs (vos 1,136 m. aukščio) dvivietis kupė "Lamborghini Aventador" skirtas greičio mėgėjams. 700 AG V12 variklį turintis modelis 100 km/h greitį gali pasiekti vos per 2,9 sekundės. Jo kėbulas ir važiuoklė pagaminti iš anglies pluošto, todėl automobilis sveria tik 1575 kilogramus.

Tiesa, grynam vairavimo malonumui skirtas automobilis visiškai nepanaudojamas kitose gyvenimo situacijose, priešingai nei kita naujiena "Ferrari FF". Legendinis sportinių automobilių gamintojas nusprendė pasukti dar neišbandytu keliu ir sukūrė keturvietį kupė visais varomais ratais. Ankstesni "Ferrari" modeliai buvo išimtinai dviviečiai, varomi užpakaliniais ratais, todėl šis, iš pažiūros nerėžiantis akies modelis iš tiesų yra įmonės revoliucija. "Ferrari FF" išorė - klasikinio itališko dizaino pavyzdys. Gana nedidelis automobilis viduje išties gana talpus. Jame gali patogiai įsitaisyti keturi vidutinio ūgio žmonės, priešingai nei daugelyje sportiškų modelių, kuriuose užpakalinės sėdynės geriausiu atveju tinka paaugliui.

Bagažinė taip pat stebinamai talpi. Bet šiam praktiškam "Ferrari" nestinga ir sportiškųjų savybių. Minimalistinis salono dizainas leidžia pasijusti kaip prie "Formulės-1" bolido vairo, o 660 AG neleidžia pamiršti, kad tai aukščiausio lygio sportinis automobilis, tik įgijęs daugiau funkcijų.

Iš prabangių naujienų gausos galima spręsti, kad gamintojai jau pasitiki rinkomis. Ir jų pasitikėjimas, atrodo, nenueis veltui. Gamintojai pranešė, kad jau pardavė visus šįmet planuojamus pagaminti "Aventador" ir FF.

Idėjos virsta kūnu

Kita pastaruoju metu pagreitį įgaunanti tendencija taip pat neliko užnugaryje. Kurti ekologiškas transporto priemones ėmėsi daugybė gamintojų nuo "Renault" su mažyliu Z.E. iki klasikos tvirtovės "Rolls Royce" su elektriniu "Phantom EE". Elektromobilių savo stenduose turėjo kone kiekvienas save gerbiantis automobilių gamintojas.

Viena įdomiausių elektrinių naujienų buvo 336 AG visureigis "Range Rover Sport", varomas hibridinio dyzelinio variklio su galimybe įkrauti jį iš elektros tinklo. Įdomų pasirodymą surengė ir "Ford". Elektrinį "Focus" modelį buvo galima išmėginti tiesiog parodų salėje. Ant traukos stendo spaudžiant automobilio akceleratorių nesklido jokių išmetamųjų dujų, o vienintelis keliamas garsas buvo padangų šnarėjimas.

Tokiomis prezentacijomis gamintojai tik dar kartą priminė, kad elektromobiliai jau labai artima ateitis ir didžiausia kliūtis jiems staiga paplisti - įkrovimo stotelių trūkumas.

Bet šįmet Ženevoje nebebuvo galvojama apie trūkumus. Aukščiausio lyderio superautomobilių gamintojų sąrašą papildė nauja įmonė iš Ispanijos "GTA Motor", prisistačiusi įspūdingu, kiek "Ferrari" stilių primenančiu modeliu "GTA Spano". Po pertraukos į dalyvių gretas grįžo ir du žinomi vardai "De Tomaso" ir "Ssangyong". Paroda tryško optimizmu ir naujomis idėjomis, kurias, pagaliau pasibaigus sunkmečiui, netrukus bus galima išvysti visai šalia mūsų, o gal ir savuose garažuose.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"