TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Ženevą užtvindė prabanga

2015 03 10 6:00
„Audi R8 e-tron“. Scanpix nuotraukos

Ženevos oro uoste nusileidusius keleivius nuo pirmų žingsnių pasitinka blizgantys reklaminiai stendai, kuriuose puikuojasi garantuotą pelną žadantys investicinių bankų pasiūlymai, prabangūs šveicariški laikrodžiai brangakmeniais nusagstytais ciferblatais, kokybiškiausių pasaulyje peilių stendas ir, žinoma, kvapą gniaužiantys superautomobiliai. Suvoki atsidūręs vyrų sukurtame rojuje, kuriame vietą eilėje dar vienos tobulos palaimos link lemia piniginės storis.

Visai greta Ženevos oro uosto įsikūrę „Palexpo“ parodų rūmai. Juose dar iki šios savaitės pabaigos griaudės 85-oji tarptautinė automobilių paroda. Šį renginį savo mašinų pramonės neturintys šveicarai naudoja tam, kuo labiausiai garsėja, – neutraliai diplomatijai. Ženevoje, skirtingai nei Frankfurto, Detroito ar Tokijaus parodose, kur nori nenori priešakiniame avangarde žygiuoja atitinkamai vokiečių, amerikiečių ar japonų gamintojai, išankstinių favoritų nematyti.

Čia nejaučiama ir didaktinio daugeliui tokio masto pasaulinių renginių būdingo patoso, kad „be žaliųjų technologijų Žemė nustos suktis“. Žinoma, Europos Sąjungoje automobilių pramonei iškeltų aukščiausių aplinkosaugos standartų gamintojai privalės laikytis, todėl elektromobilių ir hibridų gamybos apsukos kuo toliau, tuo labiau didės. Šių metų Ženevos parodoje dėmesio verti kol kas egzotiniai žaliojo fronto modeliai - „Mitsubishi XR-PHEV II“, „Audi Prologue Avant“ ir „Volkswagen Sport Coupe GTE“ koncepciniai įkraunami hibridai.

„Lamborghini Huracan“.

Baterijų talpos barjerą sunkiai pralaužiantys gamintojai griebiasi lengvesnio atsako į kasmet griežtėjančius aplinkosaugos reikalavimus. Be to, hibridinę pavarą turintys modeliai nėra praradę vairuotojų akiai malonios estetikos. Ne paslaptis, kad nemaža dalis potencialių pirkėjų tik pagūžčioja pečiais išvydę siūlomus elektromobilius. Žmonės vengia pirkti šias mašinas, nes jas kuriantys dizaineriai įkvėpimo tikriausiai semiasi įsivaizduodami savo isteriškas uošves ir vietoj efektingo modelio nubraižo šleivą kreivą karstelį. Žiūri, stebiesi ir net pradedi svarstyti sąmokslo teoriją: gal iš tiesų vien elektra varomus automobilius siekiama ne propaguoti, o diskredituoti?

Rado geriausią atsakymą

Automobilių rinkos ekspertų teigimu, Šveicarijoje vykstančia paroda kompanijos dažniau naudosi tam, kad pagal lankytojų atsiliepimus ir potencialius užsakymus sužinotų, kurie jų modeliai jau netrukus gali tapti superhitais, o ne norėdamos pristatyti naujausią technologinę pažangą. Šiemet Ženevoje dominuoja į du segmentus nutaikytos mašinos: nedideli miesto visureigiai vidutines pajamas gaunančioms šeimoms ir galingi sportiniai "žvėrys" - turtuoliams.

„Honda HR-V“.

Naujų automobilių registracija Europos Sąjungoje pernai didėjo 5,6 proc., iki 12,5 mln. vienetų, tačiau iki 2007-ųjų piko, kai buvo parduota 16 mln. mašinų, dar yra kur padirbėti. Be to, Rusiją ištikęs nuopuolis verčia daugiau dėmesio skirti Europos vartotojams. Racionaliausias įmanomas atsakymas – miesto visureigiai, viliojantys išlaidauti nesiryžtančius pirkėjus. Jie atitinka ekonomijos ir ekologijos standartus, taip pat suteikia bent jau menamą solidesnį statusą kelyje.

Ribą tarp krosoverio ir standartinio hečbeko minimaliai nutrynė į Ženevą debiutuoti atriedėjusi „Honda HR-V“, kurios vienas pagrindinių varžovų bus po didesnio brolio „Nissan Qashqai“ šlovės spinduliais besišildantis „Juke“. Tačiau „Honda“, kaip giriasi gamintojai, yra praktiškesnė už „Juke“, mat „magiškoji“ užpakalinių sėdynių technologija leidžia kur kas patogiau panaudoti suspaustas automobilio erdves. Čia ir keleivių kojoms turėtų pakakti vietos, ir galvos traumų duobėtame kelyje, stuktelėjus į lubas, pavyktų išvengti. Salone nulenkus viską, ką galima nulenkti, laisva erdvė padidėja nuo 453 iki 1026 litrų. Tai suteikia japonams teisę girtis sukūrus erdvės požiūriu lanksčiausią nykštukinį visureigį.

„Renault Kadjar“.

Į tą patį rinkos segmentą nusitaikė ir Europos rinkai skirtas „Mazda CX-3“. Pirmomis parodos dienomis ėmė aiškėti ir naujojo modelio kainų slenksčiai atskiroms šalims. "Mazda", kaip jau įprasta, nebus pigiausia, tačiau kompanijos atstovai neabejoja, kad CX-3 išorė, SKYACTIV technologijų paketas, salono erdvė ir komfortas - tai tie pranašumai, kuriais savo pirkėją įtikins naujausias „Mazda“ kūrinys. Gamintojo atstovo Lietuvoje „Inchcape Motors“ salonuose „Mazda CX-3“ turėtų pasirodyti birželio mėnesį. Kompaktiškas miesto visureigis kainuos nuo 16 050 eurų.

Vidutinio dydžio, bet erdvesnių miesto visureigių gerbėjų simpatijų siekia ir naujasis „Renault Kadjar“, gaminamas tos pačios platformos kaip ir „Nissan X-Trail“ pagrindu. Prancūziško automobilio priekinės grotelės atkartoja anksčiau gamintojo pristatytų hečbekų dizainą. „Kadjar“ iki tikrų bekelės galiūnų toli, bet 19 cm prošvaisa leidžia viltis, kad pavasarį pažliugusią neasfaltuoto kaimo kelio klampynę jis turėtų įveikti. Į atstovų salonus „Kadjar“ taip pat atkeliaus šią vasarą.

Koks taupumas?

Besižvalgantieji prašmatnesnių miesto visureigių alternatyvų neabejotinai atkreips dėmesį į „Infiniti QX30“ koncepcinį gražuolį. Jo kėbulo konstrukcijose gausiai panaudota naujausios automobilių pramonėje racionalios medžiagos – anglies pluošto. Ženevoje ant 21 colio parodomųjų ratlankių pastatytas „Infiniti“ viliojo susirinkusiuosius keliskart apžiūrėti jį iš visų pusių.

Kaip desertą palikome tai, dėl ko daugelis automobilių parodų lankytojų ir atkeliauja į tokio pobūdžio renginius – pavarvinti seilės į superautomobilius. Jei apskaičiuotume, kiek jų tenka vienam kvadratiniam parodos rūmų metrui, Ženeva neabejotinai nurungtų stambiausius konkurentus ir pagal šį parametrą galėtų lygiuotis į arabų šeichų garažuose tūnančio inventoriaus vertę.

„Volkswagen Cross Coupe GTE“.

Nors jiems pagal užmojus ima prilygti kinų turtuoliai, į kuriuos neslepia taikantys ir daugelio prabangiausių modelių kūrėjai, ši rinka jau dabar, o ateityje – dar labiau, žada didžiausią išskirtinių mašinų paklausos augimą. Todėl, matyt, nereikėtų stebėtis, kai su palyda per „Palexpo“ rūmus žygiuojantis kinų verslininkas klesteli į 10 cilindrų, 610 AG variklį turintį „Audi R8“, kuris 100 km/h greitį pasiekia per 3,2 sekundės, tačiau, po minutės iššokęs ir savo palydovams į ausį kažin ką piktai sumurmėjęs, eina toliau per paviljonus ieškoti idealaus pirkinio.

Galbūt juo taps „Ferrari 488 GTB“, kurio iš aliuminio išlietas variklis, esant 3000 aps/min., sukuria pagarbos vertą 760 Nm sukimo momentą, o gal „Lamborgini“ atsakas konkurentui – užpakaliniais ratais varomas „Huracan“. Kas šaunesnis šioje kategorijoje – tik skonio reikalas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"