TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Ženeva: vikrieji nykštukai ir nepaprastas automobilis

2014 03 12 6:00
„Koenigsegg Agera One:1“ „Scanpix“ nuotraukos

Jeigu paklaustume, ar automobilių pasaulis bėgant metams tampa racionalesnis, vienareikšmio atsakymo nerastume. Seną „Ladą“, jei lygintume su šiuolaikinėmis mašinomis, buvo galima kone plikomis rankomis sutaisyti. Tačiau tas sovietinės technologijos „stebuklas“ surydavo geriausiu atveju bent kibirą, o neretai ir pusantro, degalų šimtui kilometrų.

CO2 emisija tuomet išvis buvo ne šio pasaulio dimensija. Jeigu prieš trejetą dešimtmečių gatvėmis būtų važinėję tiek automobilių kaip dabar, nuo tokių „kibirų“ išmetamų teršalų miestietis greičiausiai būtų spjaudęsis juodomis seilėmis.

Žaliuojantys Ženevos paviljonai

Šveicarijos Alpėse tuo tarpu per amžius tyras oras, ir tie labai gerai gyvenantys vokiečiai (kaip tipinį šveicarą įsivaizduoja tūlas lietuvis) net sumano kokią transporto trasą varlių poravimosi metu laikinai uždaryti.

„Palexpo“ parodų rūmuose, kuriuose šiemet tradiciškai vyko 84-oji tarptautinė Ženevos automobilių paroda, kaip ir visuomet, netrūko įspūdingų automobilių, bet iš jų labai ryškiai išsiskyrė „Koenigsegg Agera One:1“ raketa. Bet net superautomobilių gamintojai demonstravo pirmuosius savo hibridus, o po savo elektromobilį netrukus bus pristatę visi populiaresni masiniam naudojimui skirtų automobilių gamintojai.

Ženevos paroda visada buvo ta vieta, kurioje pasaulio automobilių pramonės galiūnai tampa panašūs į politikus – šneka daug, žada dar daugiau, o užmojai - begaliniai. Beveik kiekviename tobulai išblizgintų naujų modelių pristatyme giriamasi, kaip „būtent šis modelis pakeis visą vairavimo patirtį“, nors neretai nuo savo pirmtako jis skiriasi gal tik dailesniais priekiniais žibintais, kuriuose panaudoti LED šviestukai.

„Renault Twingo“

Mažųjų hečbekų bumas

Nepaisant įprasto patoso, parodoje šiemet dominavo mažieji miesto automobiliai, kurie tampa kelrode žvaigžde nuo spūsčių dūstantiems didmiesčiams. Be to, po penketą metų trukusios finansų krizės taupyti išmoko ne tik lietuviai, bet ir didesne perkamąja galia disponuojantys vakariečiai. Tad ne veltui automobilių pramonės lyderiai vis didesnę sėkmę planuoja mažiukams. Juk net tvirti bekelės žvėrys džipai virto miesto visureigiais, o tokie modeliai kaip „Fiat Panda“ kuria naują „baby face“ (liet. "kūdikio veidas") visureigių kategoriją, nuo ko tikram visureigių garbintojui stoja širdis.

Mažylių rinką, regis, kol kas rimčiausiai nusitaikė užimti Prancūzijos gamintojai. Jie Ženevoje pristatė „Citroen C1“, atnaujintą „Peugeot 108“ ir bene daugiausia liaupsių sulaukusį trečiosios kartos „Renault Twingo“. Į šią nykštukų kompaniją įsiterpė ir „Toyota Aygo“, kuriam dėl priekinę dalį puošiančių dviejų susikertančių juostų netruko prilipti tiesiog X pravardė.

Privalu brūkštelėti keletą žodžių apie „Renault Twingo“, kuris sulaukė dėmesio it vienintelė daili mergaitė mokyklos šokiuose. Prancūzai nutarė miniatiūrinio trečiosios kartos hečbeko motorą perkelti į užpakalį, taip pat įtaisė jam užpakalinius varančiuosius ratus. Planuojantieji įsigyti šį mažylį galės rinktis iš dviejų motorų: 1,0 l varikliuko, generuojančio 70 AG arba 0,9 l motoro, su turbina išsukančio tokiam automobiliui gėdos nedarančias 90 AG. Nors „Twingo“, lyginant su antrąja modelio karta, sutrumpėjo, erdvės dėl ergonominių sprendimų automobilio salone padaugėjo, o 8,65 apsisukimo spindulys leis be didesnio vargo manevruoti miesto sąlygomis.

„Volvo Concept Estate“

„Golf“ virto hibridu

Iš vokiškų markių šiemet Ženevoje spindėjo „Audi“, pristačiusi trečiosios kartos sportinį dvivietį TT gražuolį. Šis paveldėjo esminius „Allroad Shooting Brake“ dizaino koncepcijos bruožus: viengubas priekines groteles, priekinius LED žibintus ir variklio gaubtą, o ant šio puikuojasi keturi „Audi“ žiedai – kaip R8 modelyje. Į TT kupė „Audi“ įmontavo bazinę 2 litrų keturių cilindrų TDI jėgainę, kuri generuoja 230 „arklių“. Iki šimto kilometrų naujoji „Audi TT“ įsibėgėja per 6 sekundes, o šimtui kilometrų suryja tik penkis litrus dyzelio.

Gausi ir įspūdinga šiemet Ženevoje buvo „Volkswagen“ ekspozicija, kurioje daugiausia skirta itin ekonomiškam hibridiniam „Golf GTE“. Nors reklamuojamos 1,5 litro GTE degalų sąnaudos verčia akis išpūsti kiekvieną skrudžą, teisybės dėlei reikėtų pasakyti, kad tokia ekonomija atsiranda tada, kai 50 kilometrų iš 100 važiuosite elektros režimu. Visgi net ir toks variantas verčia nukelti kepurę prieš „Golf“ inžinierius.

VW Ženevoje pristatė ir kitą įdomų modelį „T-Roc“, kuris jungia „Golf“ platformą ir šiuo metu madingas miesto visureigio tendencijas, gerą bekelės pravažumą bei atidengiamą stogą. Centriniai stogo segmentai automatiškai susilanksto į specialų bagažinės skyrių, atidengdami erdvę virš vairuotojo ir keleivių. Trečiasis statramstis ir užpakalinio lango konstrukcija suformuoja masyvų saugos lanką, apsaugantį salone esančius žmones automobiliui apsivertus. Po variklio gaubtu - 184 AG 2.0 TDI variklis, pasiekiantis iki 380 Nm sukimo momentą ir 100 km kelio vidutiniškai naudojantis 4,9 l dyzelino.

„Hyundai Intrado“

Koncepcinių stebuklų varžytuvės

Tokia tarptautinė automobilių fiesta prarastų bent pusę savo žavesio, jei joje benzingalviai lankytojai neišvystų nuo ateities automobilių paslapties paklodę nutempiančių koncepcinių modelių ir neįtikėtinų superautomobilių.

Protingi žmonės sako, kad svarbiausia - tobulumo siekti, nes jo rasti neįmanoma. Prisimenant šią išmintį, galima neabejotinai teigti, kad koncepcinių modelių šaunumo varžytuvėse „Maserati Alfieri“ kūrę dizaineriai paplušėjo iš širdies. Už „Quattroporte“ smulkesnis sportinis eržilas „Maserati“ stende privertė ilgiau stabtelėti daugumą automobilių gerbėjų. Dramatiškas sportinis kupė trasoje stoja į kovą su naujuoju „Jaguar F-Type“ naikintuvu ir, kaip teigia italų kompanija, salonuose pasirodys po dvejų metų.

Į automobilių dizaino aukščiausiąją lygą, kurioje tradiciškai karaliauja italai, stiprią paraišką pateikė švedų „Volvo“, kuri savo ateities viziją suformavo „Concept Estate“ modelio pavidalu. „Estate“ išvaizda spinduliuoja „judėjimo dvasią“. Žemesnis stogas sukuria dinamiškumo, automobilis neatrodo gremėzdiškas. Beje, stogas yra panoraminis, tad salone šviesiau, o keleiviai gali dairytis į debesis. Taip pat „Volvo“ čia įdiegė naują valdymo konsolę. Jungiklių automobyje beveik nebeliko – agregatas valdomas dideliu lietimui jautriu ekranu.

Vieną iš technologiškai įspūdingiausių koncepcinių modelių parodos lankytojams pasiūlė korėjiečių „Hyundai“, eksponuodami futuristinių bruožų nestokojantį „Intrado“ visureigį. Jame panaudotos anglies pluošto technologijos smarkiai sumažino mašinos svorį, o varo ją naujos kartos ultramodernios vandenilio degalų celės. Tiesa, dar teks palaukti bent keletą metų, kol šis iš aeronautikos pasaulio nužengęs automobilizmo perlas pasieks masinės gamybos liniją.

Na ir, žinoma, parodos "Ženeva 2014" apžvalga negali likti be stebuklo – vienetinio „Koensigsegg Agera One:1“ automobilio. Šių išskirtinių automobilių švedai pagamino tik 6, tačiau mintis, kad tokio niekad neturėsite, tik dar labiau kaitina kraują. Superautomobilių gamintojų komanda sukūrė pirmąjį automobilį, kurio variklis generuoja megavatą galios, o vienam jo svorio kilogramui tenka viena arklio galia. Iš viso šios kosminės raketos variklis su dviem turbinomis pasiekia 1341 AG, o septynių bėgių pavarų dėžė su dviguba sankaba ir elektroniniu diferencialu garantuoja, kad visa jėgainės galia nukeliautų ten, kur reikia – į ratus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"