Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITROŽIŲ KARAIMULTIMEDIJA
TRASA

Ženevoje - automobilių rinkos pavasaris

 
2010 03 17 0:00
“Lamborghini” liko ištikimi klasikiniam sportinių automobilių stiliui - lengvesnį “Gallardo” variantą “Superleggera” varo 5,2 litro darbo tūrio variklis, leidžiantis mašinai įsibėgėti iki 324 km/h.
AFP/Scanpix nuotrauka

Sekmadienį pasibaigusi kasmetinė Ženevos automobilių paroda jau aštuoniasdešimtąjį kartą į Šveicariją pakvietė technikos mėgėjus. Parodoje buvo pristatyta daugiau nei 80 naujovių, iš jų - 39 gamybai paruošti modeliai.

Ženevos automobilių parodos dalyviai ir lankytojai šįmet vieni kitus pasitiko nusiteikę gerokai optimistiškiau nei pernai, kai automobilių gamybą buvo visiškai sukaustęs sunkmetis. Tačiau sunkių laikų šešėlis neaplenkė ir šių metų. Parodoje buvo akivaizdžiai matoma, kokios yra pamažu besitraukiančios krizės pasekmės - dauguma naujai pristatytų modelių buvo tiesiog patobulinti senieji.

Kaip jau tapo įprasta, daugiausia dėmesio vėl buvo skirta ekologijai. Tikrą ažiotažą sukėlė Ženevoje pademonstruotas koncepcinis "Ferrari Hy-Kers", sukurtas 599 GTB modelio pagrindu. Aukščiausios klasės sportinių automobilių gamintojas, aplinkosaugininkų ne kartą išvadintas degalų rijimo mašina, pasekė hibridinių automobilių mada savu stiliumi. Į "žaliąjį" "Ferrari" buvo įmontuota ne įprasta benzino ir elektros sistema - gamintojas išnaudojo "Formulei-1" sukurtą kinetinės energijos rekuperacijos sistemą (KERS), kurią pernai "Ferrari" ekipa išbandė lenktynėse.

Ekologiškumo varžybose hibridiniams automobiliams iššūkį metė elektra varomi modeliai bei hibridinė technologija, suteikianti galimybę papildomai įkrauti bateriją iš išorinio elektros šaltinio. Koncepcinį elektromobilį pristatė net pigių automobilių gamintoja iš Indijos "Tata". Ji rengiasi gaminti ličio jonų baterijų varomą mažąjį "Nano", kuris galėtų nuvažiuoti apie 130 kilometrų varomas vien tik elektros energija.

Įdomų ir neįprastą sprendimą hibridinių automobilių gamoje pristatė "Hyundai". "I-flow" modelyje ličio polimerų baterija yra suderinta su dyzeliniu varikliu, nors paprastai hibridiniai modeliai yra varomi elektra ir benzinu. Teigiama, kad šis didelis verslo klasės sedanas 100 kilometrų sunaudos tik 3,6 litro dyzelino.

Nors kurti hibridinius automobilius tapo ypač populiaru, dauguma pristatytų gamybai paruoštų modelių yra varomi įprastų benzininių ar dyzelinių variklių. Užuot įdiegę papildomų technologijų, jų gamintojai pasistengė kaip įmanoma sumažinti tradicinių variklių degalų sąnaudas. Pavyzdžiui, pristatytas "Volkswagen Polo BlueMotion" 100 kilometrų suvartoja 3,8 litro dyzelino be jokių hibridinių technologijų.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
Rožių karaiSportasŠeima ir sveikataTrasaKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"