TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Ženevoje - naujų sprendimų paieškos

2013 03 12 6:02
AFP/Scanpix nuotraukos/Futuristinio dizaino "McLaren P1"

Šveicarijoje vyksta tradicinė Ženevos automobilių paroda, kurioje savo reikšmingiausių metų darbų pademonstruoti susirenka svarbiausi automobilių gamintojai, o vienoje salėje atsiduria kuklūs modeliai ir fantastiški superautomobiliai.

Po gana optimistinių nuotaikų praėjusių metų pradžioje Europos automobilių rinką apgaubė juodi debesys. Jie neaplenkė ir nuotaikų Ženevoje. 2013 metus automobilių gamintojai pradeda sutrikę ir nusivylę itin prasta naujų mašinų paklausa 2012-aisiais. Ir brangių, ir pigesnių prekės ženklų atstovams būtina ieškoti naujų sprendimų ir neapsiriboti tik kosmetiniais patobulinimais, todėl 83-ią kartą surengta Ženevos automobilių paroda šįmet išsiskyrė permainų nuotaikomis.

Universalų antplūdis

Didieji automobilių gamintojai daugiausia dėmesio sutelkė į praktiškumą. Tarp pristatytų naujienų vyravo paprasti, ekonomiški, įvairioms gyvenimo situacijoms pritaikyti modeliai. "Hyundai" pademonstravo septynvietį miesto visureigį "Grand Santa Fe", mažesnius erdvius visureigius pristatė ir kiti gamintojai. "Ssangyong Rodius" greičiausiai bus skirtas ieškantiesiems pigesnio automobilio, o "Renault Captur" ir "Peugeot 2008" išsiskyrė prancūziškoms mašinoms būdingu stiliumi bei spalvingumu. Nedidelių visureigių asortimentą papildė ir "Ford", naująjį modelį pavadinęs itin neoriginaliai - "EcoSport".

Kaip niekad daug gamintojų pristatė savo populiariausių modelių universalų versijas. "Toyota" į Ženevą atgabeno "Auris Touring Sports", "Dacia" - "Logan Estate", "Volkswagen" - "Golf Estate", "Škoda" pateikė dvi "Octavios" versijas - varomą visais keturiais ratais ir turintį universalo kėbulą, BMW pristatė 3 klasės GT modelį, "Honda" - "Civic Tourer" koncepciją.

italų pasididžiavimas "La Ferrari" - du geidžiamiausi šių metų superautomobiliai.

Norisi kabrioletų

Praktiškumo pirmenybė išryškėjo ir per Europos metų automobilio rinkimus. Šį titulą pelnė septintos laidos "Volkswagen Golf", "Metų automobilio" titulu apdovanotas ir Lietuvoje. Jis didžiuliu skirtumu aplenkė antroje vietoje likusius, perpus mažiau balų surinkusius sportiškus "dvynius" "Subaru BRZ" ir "Toyota GT 86".

Aktualiausia naujiena tarp mažesnių modelių - antros laidos "Nissan Note". Pirmosios laidos modelis kiek priminė mažą mikroautobusą, tačiau naujasis "Note" panašesnis į įprastą praktišką hečbeką. Net naujasis "Opel" kabrioletas "Cascada" pritaikytas ne vien saulėtoms dienoms. Klasikinių, švelnių linijų modelio stogas gali būti uždaromas vos per 17 sekundžių mašinai važiuojant iki 50 km/h greičiu. Uždarius stogą "Cascada" tampa gana praktišku sedanu, mat jo užpakalines sėdynes galima nulenkti ir taip padidinti bagažinės erdvę - tai neįprasta kabrioletams. Laukiamą kabrioletą pristatė "Toyota". "GT 86" kupė pagrindu sukurtas bestogis "FT-86" kol kas tik koncepcija, bet beveik neabejojama, kad netrukus jis taps serijiniu modeliu.

Keičiasi prabangos skonis

Kad ir kokia būtų ekonomikos padėtis, visuomet yra turtuolių, pasiryžusių už išskirtinius automobilius pakloti sunkiai suvokiamas sumas. Ženevos salonas visuomet garsėjo kaip turtingiausių premjerų susirinkimo vieta, ir šie metai ne išimtis. Prabangos etalonas "Rolls Royce" pristatė galingą dviejų durų kupė "Wraith". 624 AG modelis labiau pritaikytas šių laikų realijoms ir skirtas ne važinėti su vairuotoju, o pačiam vairuojančiajam pajausti malonumą.

Po nesėkmingo bandymo atgaivinti "Maybach" prekės ženklą "Mercedes-Benz" pranešė ketinanti daugiau vertės suteikti pagrindinės markės automobiliams ir kilstelėti brangiausią "Mercedes" S klasę iki itin prabangių mašinų lygio. Seriją praplėsiantys modeliai turėtų pasirodyti vėliau dar šįmet.

Kasdieninių automobilių gamintojai visuomenės dėmesį bandė patraukti praktiškomis naujienomis, tokiomis kaip "Renault Captur".

Svajonių automobiliai

Tarp įspūdingų superautomobilių Ženevoje ryškiausiai spindėjo dvi žvaigždės - itališkas, legendiniu šuoliuojančiu žirgu pažymėtas "La Ferrari" ir "McLaren P1". Abu šie "Formulės-1" (F-1) technologijų prikimšti automobiliai yra hibridai, abu skirti tam pačiam klientų segmentui - turtuoliams, galintiems už mašiną pakloti apie 4 mln. litų. Nors abu jie itin greiti ir galingi, "La Ferrari" lengvesnė ir galingesnė nei "McLaren". Naujasis "Ferrari" kūrinys sveria 1255 kg, turi V12 6,3 litrų darbo tūrio 789 AG variklį, suderintą su 161 AG elektriniu motoru, kuriam reikalingas baterijas krauna iš F-1 bolido pasiskolinta KERS sistema. 100 km/h greitį juo galima pasiekti vos per 3 sekundes. "Ferrari" pranešė pagaminsianti 499 tokius automobilius, kainuojančius kiek daugiau nei 4 mln. litų.

"McLaren P1" nedaug nusileidžia konkurentui iš Italijos. 1400 kg sveriantis automobilis turi 3,8 litrų darbo tūrio 727 AG variklį dviem turbinomis, suderintą su 176 AG elektriniu motoru. Automobilis gali pasiekti net 350 km/h greitį - tai vos mažiau nei 372 km/h, kiek greičiausiai gali lėkti F-1 bolidas. 3,5 mln. kainuojančių "McLaren P1" bus pagaminta tik 375 vienetai, kalbama, kad abi kvapą gniaužiančios mašinos jau beveik nupirktos.

Superautomobilių dvikova kiek užgožė trečią įspūdingą premjerą - "Lamborghini Veneno". Itin sėkmingo "Aventador" pagrindu sukurtas agresyvus bolidas kol kas tik koncepcija, tačiau įmonė planuoja pagaminti ir parduoti tris 740 AG mašinas, kiekvieną po daugiau nei 10 mln. litų.

9 pavaros ir dviratininkai

Naujosios technologijos parodoje taip pat nebuvo pamirštos. Idėjomis saugumui gerinti vėl pasižymėjo "Volvo". Pernai ši kompanija pristatė pėstiesiems skirtą oro pagalvę, o šįmet pasirūpino silpniausiais eismo dalyviais - dviratininkais. Ji sukūrė automatinio stabdymo detektorių, atpažįstantį priekyje atsiradusį dviratininką ar pėsčiąjį. Anksčiau panašios sistemos buvo diegiamos tik apsaugoti nuo smūgio į kitą automobilį. Europoje net 50 proc. dviratininkų žūva dėl susidūrimo su automobiliu, taigi pradėjus taikyti sistemą masiškai būtų galima išvengti daugybės tragedijų.

Įdomiausią naujovę, skirtą vairuotojui, sukūrė "Range Rover". Tai net 9 laipsnių automatinė pavarų dėžė, kuri netrukus bus montuojama visureigiui "Evoque". Dėl šios technologijos automobilis galės būti universaliau naudojamas, nes bus pakankamai dinamiškas mieste, o užmiestyje leis taupyti degalus.

Uždarius "Opel Cascada" stogą jo užpakalines sėdynes galima atlenkti į priekį ir sutalpinti nemažą krovinį.

Rinkos naujienos

Sunkiau besiverčiantys automobilių gamintojai Ženevoje demonstravo optimizmą. "Fiat" koncernas patvirtino svarstantis galimybę tapti pigių automobilių gamintoju ir sudaryti konkurenciją "Dacia", kuri vienintelė siūlo nebrangius europietiškus automobilius. Bet pagrindiniu prekės ženklu "Fiat" pažymėti automobiliai greičiausiai nepigs. Ekonominės klasės serijai svarstoma suteikti "Innocenti" prekės ženklą, jau anksčiau naudotą pigiems modeliams, arba sugalvoti kitą paprastą pavadinimą. Šiek tiek lengviau atsikvėpė ir PSA koncerno sunkumų liečiami žmonės. Prancūzijos vyriausybė pažadėjo nepalikti "Peugeot-Citroen" likimo valiai.

Europos rinką daugelis gamintojų šįmet dar vertina su baime. "Fiat" tarp šių metų tikslų neįžvelgė galimo Europos rinkos atsigavimo, "Ford" Senąjį žemyną taip pat įrašė kaip prasčiausiai prognozuojamą rinką. Didieji gamintojai su viltimi žvelgia į gana stabilius JAV vairuotojų poreikius ir vis didėjantį Kinijos bei kitų Azijos šalių gyventojų apetitą. Besikeičiančius automobilių gamintojų prioritetus aiškiai išduoda grįžtanti Niujorko mašinų parodos reikšmė ir į svarbiausių automobilių parodų sąrašą tvirtai įsiterpusi Šanchajaus paroda, tačiau Ženevos salonas lieka pirmoje vietoje.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"