TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Ženevos "pilkieji kardinolai"

2013 02 26 7:49
Gamintojų nuotraukos/Juokingąjį "Rinspeed microMAX" šveicarai norėtų naudoti kaip miesto autobusą.

Iki tarptautinės automobilių parodos Ženevoje liko vos savaitė. Dalyviai jau rengiasi naujų modelių pristatymui ir rikiuoja mašinas erdvioje salėje. Kol neprasidėjo didžiausias šurmulys, verta apžvelgti tas kompanijas, kurių vardai pradings garsiausiųjų šešėlyje.

Greta stambiausių automobilių gamintojų, tokių kaip "Audi", "Opel" ar "Nissan", parodų salėje išsirikiuos ir kur kas mažiau žinomų prekių ženklų atstovai. Kai kurie jų gamina prabangius, unikaliais sprendimais pasižyminčius modelius, kiti plėtoja aplinką tausojančias technologijas, o treti dar tik pradeda savo kelią automobilių pramonės srityje ir turi ambicijų ateityje įsisprausti tarp šios šakos lyderių. Tačiau smulkiosios įmonės paprastai glaudžiasi mažiausiuose stenduose ir lieka užgožtos grandiozinius pristatymus rengiančių didžiųjų korporacijų, nors jų gaminiai ne prastesni. Nedidelėse dirbtuvėse sukurti šedevrai išsiskiria vienetiniais sprendimais ir žavi automobilizmo istoriją branginančius mašinų mėgėjus, kuriems automobilis yra daugiau negu transporto priemonė.

Naujiena iš toli

Bene daugiausia žadantis rinkos naujokas - automobilių gamintojas iš Kinijos "Qoros". Ir jis nenusiteikęs pradėti darbą kukliai. Pirmasis kompanijos pristatomas modelis, GQ3 pavadintas sedanas, skirtas prabangos mėgėjams. "Premium" segmento automobilių gamintojų netrūksta ir dabar, taigi naujokams bus nelengva įsitvirtinti. Kinijos automobilių įmonės "Chery" ir investuotojų iš Izraelio lėšomis įkurta kompanija planuoja savo gaminiuose derinti kinišką kilmę su daugelio tautų vertybėmis ir patirtimi. Kol kas ji vargu ar gali tikėtis greitos sėkmės, nes prabangių modelių rinkoje neabejotinai susidurs su stipria vokiškų ir į "premium" segmentą pretenduojančių automobilių "Honda" bei "Mazda" gamintojų konkurencija. Bet vėliau naujas prekės ženklas galbūt įsiskverbs ir į Europą, nes Kinijos automobilių gamintojai progresuoja septynmyliais žingsniais.

Turkijos įmonėms kažin ar galima pranašauti rimtą perspektyvą. Bendrovė "Karsan", daug metų rinkusi kitų prekių ženklų mašinas, ketina pristatyti vienatūrio "Concept V1" idėją. Nors automobilis turėtų būti praktiškas, jo dizainas jau dabar atrodo pasenęs.

"Spania GTA Spano R" turėtų būti dar greitesnis ir brangesnis už pernai pristatytą standartinį "Spano" modelį.

Galia ir grožis

Vieną įspūdingiausių superautomobilių ketina pristatyti Ispanijos įmonė "Spania GTA". Ispanija niekada negarsėjo sportinių modelių kūrėjais, tačiau naujasis "Spano R" stulbina ir išore, ir techniniais parametrais.

Prie žemės prigludęs aptakus kupė turėtų pasiekti net 1200 AG,  gerokai daugiau negu pernai Ženevoje pristatytas 840 AG "Spano" automobilis. Manoma, kad galingesnis modelis turėtų kainuoti apie milijoną JAV dolerių.

Nemažai dalyvių į Ženevos parodą atvyksta iš išskirtinių sportinių mašinų tėvynės Italijos. Šioje šalyje pagaminti automobiliai dažniausiai išsiskiria ne rekordus laužančia galia ar greičiu, bet nepaprastu dizainu ir preciziška salono įrangos kokybe. Milane įsikūrusi "Soleil Motors" ketina nustebinti prabangiu "Anadi" modeliu. Nors kompanija tvirtina, kad automobilis jau parengtas gamybai, parodos lankytojai greičiausiai pamatys tik jo koncepciją. Keistais dizaino sprendimais garsėjanti "Fornasari" planuoja pristatyti du koncepcinius modelius - sportišką visureigį ir penktojo dešimtmečio stiliumi kurtą kupė "GiGi". Žadama, kad būsimi šių automobilių pirkėjai galės pasirinkti bet kokią kėbulo spalvą ir kokią tik nori salono įrangą, todėl kiekviena mašina bus it meno kūrinys.  

Kadangi Italija garsėja ne tik sportinėmis mašinomis, bet ir siauromis gatvelėmis, šalies gamintojai ruošiasi pademonstruoti ir mažų, ekologiškų transporto priemonių, tokių kaip elektra varomas miesto mažylis "Belumbury Dany".

Elektromobiliai iš Prancūzijos

Daugiausia elektra varomų automobilių į Ženevą atveža vienetinių modelių gamintojai iš Prancūzijos. Ne itin originaliai pasivadinusi įmonė "Pariss" ketina parodyti jau Paryžiaus parodoje pristatytą 750 kg sveriantį sportinį roudsterį, kurį netrukus planuojama gaminti masiškai. Mašina kainuos 60 tūkst. eurų, todėl gali tapti rimta konkurente populiariausiam elektriniam sportiniam modeliui "Tesla".

Brangesnį kūrinį žada pademonstruoti "Exagon". Dviem elektriniais varikliais varomas prašmatnus "Furtive eGT" iki 100 km/val. turėtų įsibėgėti vos per 2,5 sekundės, tačiau kiek kilometrų vienu įkrovimu jis gali nuvažiuoti, kol kas neskelbiama.

Prancūzijos Ivlino regiono valdžia demonstruos keturis universitetų studentų darbus. Iš jų įdomiausia - balsu ir gestais valdomo elektromobilio koncepcija.

Kinijos automobilių gamintojas "Qoros" tikisi pasivaržyti su prabangių vokiškų ir japoniškų mašinų koncernais.

Inžinierių šedevrai

Naujienų žada ir gamintojai iš Vokietijos. "Wiesmann" dar slepia detales, bet ketina parodyti rankomis Vokietijoje surinktą sportinį modelį. Kita vokiškų sportinių automobilių įmonė "Roding" planuoja pristatyti lengvesnės kėbulo konstrukcijos technologiją. Pernai ši įmonė atvežė į Ženevą ir taip itin lengvą, vos 950 kg sveriantį, 3 litrų, 325 AG BMW varikliu varomą dvivietį kabrioletą, taigi pritaikius naują technologiją mašinos svorio ir galios balansas, ko gero, prilygtų pačių greičiausių ir geidžiamiausių modelių balansui. Prie sportiškumo varžybų prisidės ir "Gumpert". Kompanija turbūt pademonstruos dar vieną į lenktyninį automobilį panašaus "Apollo" modifikaciją.  

Neįtikimiausios naujienos prizą jau dabar galima atiduoti šveicarų įmonei "Rinspeed". Originaliais sprendimais garsėjanti bendrovė pristato "microMAX" - mažytį elektra varomą autobusą, kuris ateityje galėtų tapti viešojo transporto tinklo dalimi. Į vitriną su ratais panašioje transporto priemonėje keleiviai sėdi ant aukštų sėdynių, jų patogumui autobusiuke yra įrengta bevielio interneto stotelė, įmontuotas šaldytuvas ir kavos virimo aparatas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"