TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Žiema vėl bandys vairuotojus ir automobilius

2016 11 15 6:00
Ant viadukų, estakadų, tiltų dėl nuolat brūžinamų automobilių padangų ledas patamsėja ir žmogaus akiai sunkiai pastebimas. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Prasidėjusi žiema – vairuotojų pasirengimo išbandymas, nes orai gali keistis ne tik dienomis, bet ir valandomis. Kelininkai mato šių permainingų orų padarinius, nes prasidėjus žiemos sezonui avarijų keliuose ypač padaugėja.

Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) duomenimis, per mėnesį, nuo rugsėjo 30 dienos iki spalio 31 dienos, šalies keliuose ir gatvėse žuvo 26 eismo dalyviai, ir tai yra didžiausias žuvusiųjų skaičius per mėnesį šiais metais. Pasak Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) statistikos, iki lapkričio 9 dienos mūsų šalyje per eismo įvykius žuvo 156 žmonės, arba 19,6 proc. mažiau negu praėjusiais metais per tą patį laikotarpį. Anot VĮ „Automagistralė“ direktoriaus pavaduotojo Mindaugo Rinkevičiaus, vairuotojus oro sąlygos jau privertė keisti vairavimo įpročius, tačiau, kaip rodo statistika, vairuotojai dar kaip reikiant nepasirengę žiemos sezonui.

Priminė auksines taisykles

Rudens viduryje prasidėjo šlapdriba, jau ir snigo, todėl net ir užkietėję vairavimo profesionalai turėjo prisiminti, kaip reikia valdyti automobilį kelyje žiemą. „Sningant, šąlant ar prasidėjus šlapdribai svarbiausia – pasirinkti saugų greitį, nes skriedamas kaip vasarą sunkiai suvaldysi automobilį. Tai ypač svarbu automagistralėse ir greitkeliuose, kuriuose įvykus eismo įvykiui padariniai gali būti ypač skaudūs. Kadangi žiemą pailgėja stabdymo kelias, būtina laikytis ir saugaus atstumo nuo priekyje važiuojančios mašinos. Tos auksinės taisyklės nors ir žinomos, jas vis tiek būtina kartoti kasmet“, – pažymėjo M. Rinkevičius.

Pasak jo, kai šaltais rytmečiais kelio dangą padengia plikledžio sluoksnis, greitą važiavimą geriau pamiršti. „Greitis privalo būti pasirinktas atsižvelgiant į oro sąlygas. Ir nepatarčiau kliautis vien tik savo vairavimo patirtimi, nes slidžiame kelyje niekuomet negali prognozuoti, kaip važiuos kiti eismo dalyviai arba kas gali jiems atsitikti“, – įspėjo „Lietuvos žinių“ pašnekovas.

M. Rinkevičius priminė ir dar vieną taisyklę iš auksinių kolekcijos. Anot „Automagistralės“ direktoriaus pavaduotojo, šaltuoju metu laiku labai svarbu iš anksto iki smulkmenų suplanuoti savo būsimą važiavimo maršrutą iš taško A į tašką B. Jei automobilio vairuotojas nenori pavėluoti į darbą ar susitikimą, kelių specialistas patartų išvažiuoti iš pradinio taško gerokai anksčiau nei paprastai. „Galbūt kelyje ir praleisite daugiau laiko nei vasarą, bet būsite tikras, kad kelionės tikslą pasieksite saugiai. Yra puiki liaudies patarlė, kad atsargius ir Dievas myli“, – pritarė „Automagistralės“ direktorius Vladislovas Molis.

Kviečia būti atidžius

Kelininkai primena, kad kelyje vairuotojams privalu būti ypač atidiems, kai oro temperatūra svyruoja apie nulį. Tada net patyrusiems vairuotojams užvažiavus ant kelio ruožo, kurį netikėtai padengė plikledis, atsiranda rimtų sunkumų. Esant nulinei ar keliais laipsniais žemesnei arba aukštesnei temperatūrai, kelio danga dažnai apšąla ruožais, ypač ant tiltų, estakadų ir viadukų. Ant jų dažnai susiformuoja ir vadinamasis juodasis ledas.

Nereikia pamiršti ir to, kad ir šlapia kelio danga jau savaime yra slidi, o slidžiame kelyje automobilio vairavimas yra visiškai kitoks nei tuomet, kai vasariškai sausa. Pasak M. Rinkevičiaus, jeigu temperatūra svyruoja apie nulį ar yra dar žemesnė, verta iš anksto pasitikrinti, kokiu keliu teks važiuoti. „Pasitikrinti paprasta, tik svarbu apsižvalgyti, ar iš paskos nevažiuoja kitos transporto priemonės. Nesmarkiai spustelėjus stabdžio paminą nesunku įsitikinti, koks yra automobilio ratų sukibimas su kelio danga, ir atsižvelgiant į tai pasirinkti saugų greitį, kad kelionė būtų saugi“, – kalbėjo „Lietuvos žinių“ pašnekovas.

Kelininkai tikina, kad geresnės kokybės keliuose ir esant geram orui mašinų greitis paprastai yra didesnis. Tačiau vos važiuojamąją kelio dalį apdengia sniegas, saugaus greičio ribos keičiasi. Dauguma vairuotojų tai žino ir sąmoningai lėtina savo vairuojamų automobilių greitį. Tačiau nemažai ir tokių, kurie elgiasi neatsargiai. Kaip tvirtina kelininkai, dažniausiai tai būna vairuotojai, pernelyg tikri savo sugebėjimais valdyti automobilį važiuojant žiemišku keliu. Jie nedvejodami spaudžia greičio paminą net apsnigtu keliu, ir ne vienas vairuotojas, automobiliui tapus nevaldomam, atsiduria pavojingoje situacijoje. „Valdymas prarandamas dėl daugelio priežasčių, bet dažniausia jų – pasirinktas nesaugus greitis. Juk kiekvienoje situacijoje, netgi automobiliui slystant, jį suvaldyti bus lengviau, jei važiavimo greitis bus mažesnis. Ypač didelio atidumo reikia, kai ant važiuojamosios kelio dalies susidaro šlapias sniegas. Čia vėl reikia prisiminti tą pačią saugaus greičio pasirinkimo taisyklę. Mat važiuojant realios situacijos kelyje neatitinkančiu greičiu, iš automobilio padangų protektorių nespėjama išstumti šlapio sniego, o tada juo tiesiog apsivelia ratai, ir mašina pradeda judėti nenuspėjama, tik jai pačiai žinoma kryptimi. Prasidėjusi žiema iš vairuotojų reikalauja ne tik gero pasirengimo, bet ir didesnio važiavimo subtilybių išmanymo, didesnės atsakomybės“, – pažymėjo „Automagistralės“ vadovas. V. Molis.

Parengta bendradarbiaujant su VĮ „Automagistralė“

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"